Aankooptips S-Klasse W220 (1999 - 2006)

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mercedes-Benz W168
Berichten: 4639
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
Locatie: Brabant

12 jan 2017 17:07

Met dank aan Mauricemb voor het uitlenen van deze auto :goedzo:.
Groeten, Florent

Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.

Instagram:
allard.benz


Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8136
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

13 jan 2017 09:39

Leuk filmpje, maar die Casper maakt wel een paar opmerkingen...
De prachtige S600 "heeft een AMG pakket, wat wij natuurlijk wel heel lekker vinden. Zo zie je die dikke wielen [...]"
Dat de auto op Brabus velgen staat is dan een detail. :stom:

Over het kostenverschil tussen de MB-specialist en de MB dealer: Natuurlijk hoeft er niets mis te zijn met een goede specialist, maar als je de kosten gaat vergelijken tussen een veerpoot repareren (de specialist in het voorbeeld v.h. filmpje) en dezelfde poot vervangen door een nieuw exemplaar (de MB dealer) dan ben je wel een beetje appels met peren aan het vergelijken.

De MB dealer zal een reparatie moeten uitvoeren op een manier dat iedereen verwacht dat de auto weer zo lang mogelijk betrouwbaar is; de goedkopere reparatie (al dan niet met "trial and error") kan best een tijdje goed gaan, maar is vaak simpelweg minder betrouwbaar. Gegeven dan het uurtarief bij de MB dealer, is het ook logisch dat men daar niet iets zomaar voor je gaat "proberen".

In het filmpje wordt 30 jaar roestgarantie genoemd. Deze auto's zijn wel met MobiloLife geleverd, maar naarmate de auto ouder wordt komt daar wel een behoorlijk eigenaarsdeel bij kijken bij vervanging van plaatwerk. In de praktijk betekent dat dat je na ca. 8 jaar niet zo heel veel meer hebt aan de roestgarantie (wat op zich een redelijke termijn is, gegeven het feit dat een auto dan economisch al bijna is afgeschreven). Zo'n nuancering was denk ik wel op z'n plaats geweest... Als je o.b.v. het filmpje nu een exemplaar uit 1999 koopt voor EUR2.000, en vervolgens direct na de aanschaf doorrijdt naar de MB dealer om de joker van je MobiloLife in te zetten, dan denk ik dat je teleurgesteld wordt :owja:

Maar... verder leuk filmpje.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

13 jan 2017 12:19

De leukste opmerking vond ik wel dat het vervangen van de compressor een ingewikkeld karwei is :lol:
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 3809
Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG
Locatie: Ouderkerk

13 jan 2017 19:51

Ik denk dat het wel eens andersom voorkomt; de `specialist` is niet in staat om een goede diagnose te stellen en vervangt het ene na het andere onderdeel.
Leuk dit soort auto´s, maar als je er echt wat kilometers mee gaat maken is de kans groot dat je er op leeg loopt.

Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden

*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

13 jan 2017 22:48

Dat is wel waar ik nu tegenaan hik, vooral de Airmatic. Ik heb een betrouwbare auto nodig om in elk geval zakelijke kilometers zonder vertraging te kunnen maken. En preventief de veerpoten gaan vervangen gaat mij weer te ver...
Laatst gewijzigd door plorie op 13 jan 2017 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Logboek S500.
bokkiebenz
Berichten: 3442
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

13 jan 2017 23:19

6 jaar genoten met een w220 320 cdi en nooit wat met de airmatic gehad..
Het is altijd wat en zelden goed
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

13 jan 2017 23:46

Iets jonger en minder km's? Inmiddels hebben de meeste een kritische grens bereikt, met de nodige risico's.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

13 jan 2017 23:57

Arjen schreef:Leuk filmpje, maar die Casper maakt wel een paar opmerkingen...
De prachtige S600 "heeft een AMG pakket, wat wij natuurlijk wel heel lekker vinden. Zo zie je die dikke wielen [...]"
Dat de auto op Brabus velgen staat is dan een detail. :stom:

Over het kostenverschil tussen de MB-specialist en de MB dealer: Natuurlijk hoeft er niets mis te zijn met een goede specialist, maar als je de kosten gaat vergelijken tussen een veerpoot repareren (de specialist in het voorbeeld v.h. filmpje) en dezelfde poot vervangen door een nieuw exemplaar (de MB dealer) dan ben je wel een beetje appels met peren aan het vergelijken.

De MB dealer zal een reparatie moeten uitvoeren op een manier dat iedereen verwacht dat de auto weer zo lang mogelijk betrouwbaar is; de goedkopere reparatie (al dan niet met "trial and error") kan best een tijdje goed gaan, maar is vaak simpelweg minder betrouwbaar. Gegeven dan het uurtarief bij de MB dealer, is het ook logisch dat men daar niet iets zomaar voor je gaat "proberen".

In het filmpje wordt 30 jaar roestgarantie genoemd. Deze auto's zijn wel met MobiloLife geleverd, maar naarmate de auto ouder wordt komt daar wel een behoorlijk eigenaarsdeel bij kijken bij vervanging van plaatwerk. In de praktijk betekent dat dat je na ca. 8 jaar niet zo heel veel meer hebt aan de roestgarantie (wat op zich een redelijke termijn is, gegeven het feit dat een auto dan economisch al bijna is afgeschreven). Zo'n nuancering was denk ik wel op z'n plaats geweest... Als je o.b.v. het filmpje nu een exemplaar uit 1999 koopt voor EUR2.000, en vervolgens direct na de aanschaf doorrijdt naar de MB dealer om de joker van je MobiloLife in te zetten, dan denk ik dat je teleurgesteld wordt :owja:

Maar... verder leuk filmpje.
Waar zie jij brabusvelgen?
Dit zijn originele w220 AMG velgen hoor;).
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar
Benž
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 jan 2016 23:27
Mercedes-Benz: ML63 AMG W164
Locatie: Amsterdam

14 jan 2017 00:13

Ik heb een w220 uit 1999 en doet het prima.
Ophef over Airmatic vind ik een beetje overdreven over het algemeen.
Als je echt een liefhebber van een S bent, en voor een langere termijn mee wil gaan rijden. Dan zal je hoe dan ook rekening mee moeten houden dat het niet de goedkoopste klasse is om mee te rijden.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

14 jan 2017 08:18

Heeft niet alleen met liefhebberij te maken, maar ook met de economische waarde.
Logboek S500.
Benž
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 jan 2016 23:27
Mercedes-Benz: ML63 AMG W164
Locatie: Amsterdam

14 jan 2017 11:21

Dus alle kosten die je maakt mag je ook nog eens afschrijven. Mooier kan het toch niet zijn :D
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

14 jan 2017 12:31

Als iemand graag >100% van de economische waarde in onverwacht onderhoud wil stoppen, dan is dat prima :lol:
De groep mensen die dat graag doet, wordt steeds kleiner. En dat zie je terug in de prijzen op de markt.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

14 jan 2017 15:17

Klopt. En dat maakt oplappen weer aantrekkelijker voor zakelijk gebruik als youngtimer. Een relatief hoge aftrekpost en een onverminderd lage marktwaarde kan dan wel eens aantrekkelijker blijken dan de afschrijving van een Metsubsidie Outlander PHEV. En je rijdt ergens in.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
wes1
Berichten: 1488
Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.

18 jan 2017 19:54

Zijn er nog specifiek aandachtspunten voor de w220? Ik zit er stiekem aan te denken om mijn w211 te verkopen, of in te ruilen.
Daarvoor moet in de plaats een w220 350 of 500 komen, zowieso 220 facelift type.
Of de eerste w221 maar dat is nog even afwachten.
Kop win ik, munt verlies jij.
Plaats reactie