Met dank aan Mauricemb voor het uitlenen van deze auto .
Aankooptips S-Klasse W220 (1999 - 2006)
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Leuk filmpje, maar die Casper maakt wel een paar opmerkingen...
De prachtige S600 "heeft een AMG pakket, wat wij natuurlijk wel heel lekker vinden. Zo zie je die dikke wielen [...]"
Dat de auto op Brabus velgen staat is dan een detail.
Over het kostenverschil tussen de MB-specialist en de MB dealer: Natuurlijk hoeft er niets mis te zijn met een goede specialist, maar als je de kosten gaat vergelijken tussen een veerpoot repareren (de specialist in het voorbeeld v.h. filmpje) en dezelfde poot vervangen door een nieuw exemplaar (de MB dealer) dan ben je wel een beetje appels met peren aan het vergelijken.
De MB dealer zal een reparatie moeten uitvoeren op een manier dat iedereen verwacht dat de auto weer zo lang mogelijk betrouwbaar is; de goedkopere reparatie (al dan niet met "trial and error") kan best een tijdje goed gaan, maar is vaak simpelweg minder betrouwbaar. Gegeven dan het uurtarief bij de MB dealer, is het ook logisch dat men daar niet iets zomaar voor je gaat "proberen".
In het filmpje wordt 30 jaar roestgarantie genoemd. Deze auto's zijn wel met MobiloLife geleverd, maar naarmate de auto ouder wordt komt daar wel een behoorlijk eigenaarsdeel bij kijken bij vervanging van plaatwerk. In de praktijk betekent dat dat je na ca. 8 jaar niet zo heel veel meer hebt aan de roestgarantie (wat op zich een redelijke termijn is, gegeven het feit dat een auto dan economisch al bijna is afgeschreven). Zo'n nuancering was denk ik wel op z'n plaats geweest... Als je o.b.v. het filmpje nu een exemplaar uit 1999 koopt voor EUR2.000, en vervolgens direct na de aanschaf doorrijdt naar de MB dealer om de joker van je MobiloLife in te zetten, dan denk ik dat je teleurgesteld wordt
Maar... verder leuk filmpje.
De prachtige S600 "heeft een AMG pakket, wat wij natuurlijk wel heel lekker vinden. Zo zie je die dikke wielen [...]"
Dat de auto op Brabus velgen staat is dan een detail.
Over het kostenverschil tussen de MB-specialist en de MB dealer: Natuurlijk hoeft er niets mis te zijn met een goede specialist, maar als je de kosten gaat vergelijken tussen een veerpoot repareren (de specialist in het voorbeeld v.h. filmpje) en dezelfde poot vervangen door een nieuw exemplaar (de MB dealer) dan ben je wel een beetje appels met peren aan het vergelijken.
De MB dealer zal een reparatie moeten uitvoeren op een manier dat iedereen verwacht dat de auto weer zo lang mogelijk betrouwbaar is; de goedkopere reparatie (al dan niet met "trial and error") kan best een tijdje goed gaan, maar is vaak simpelweg minder betrouwbaar. Gegeven dan het uurtarief bij de MB dealer, is het ook logisch dat men daar niet iets zomaar voor je gaat "proberen".
In het filmpje wordt 30 jaar roestgarantie genoemd. Deze auto's zijn wel met MobiloLife geleverd, maar naarmate de auto ouder wordt komt daar wel een behoorlijk eigenaarsdeel bij kijken bij vervanging van plaatwerk. In de praktijk betekent dat dat je na ca. 8 jaar niet zo heel veel meer hebt aan de roestgarantie (wat op zich een redelijke termijn is, gegeven het feit dat een auto dan economisch al bijna is afgeschreven). Zo'n nuancering was denk ik wel op z'n plaats geweest... Als je o.b.v. het filmpje nu een exemplaar uit 1999 koopt voor EUR2.000, en vervolgens direct na de aanschaf doorrijdt naar de MB dealer om de joker van je MobiloLife in te zetten, dan denk ik dat je teleurgesteld wordt
Maar... verder leuk filmpje.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ik denk dat het wel eens andersom voorkomt; de `specialist` is niet in staat om een goede diagnose te stellen en vervangt het ene na het andere onderdeel.
Leuk dit soort auto´s, maar als je er echt wat kilometers mee gaat maken is de kans groot dat je er op leeg loopt.
Frits
Leuk dit soort auto´s, maar als je er echt wat kilometers mee gaat maken is de kans groot dat je er op leeg loopt.
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dat is wel waar ik nu tegenaan hik, vooral de Airmatic. Ik heb een betrouwbare auto nodig om in elk geval zakelijke kilometers zonder vertraging te kunnen maken. En preventief de veerpoten gaan vervangen gaat mij weer te ver...
Laatst gewijzigd door plorie op 13 jan 2017 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Logboek S500.
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
6 jaar genoten met een w220 320 cdi en nooit wat met de airmatic gehad..
Het is altijd wat en zelden goed
- ricardo3
- Forum Held
- Berichten: 4687
- Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
- Mercedes-Benz: Genoeg
- Specialisatie: banden,velgen
- Locatie: belgie (limburg)
- Contacteer:
Waar zie jij brabusvelgen?Arjen schreef:Leuk filmpje, maar die Casper maakt wel een paar opmerkingen...
De prachtige S600 "heeft een AMG pakket, wat wij natuurlijk wel heel lekker vinden. Zo zie je die dikke wielen [...]"
Dat de auto op Brabus velgen staat is dan een detail.
Over het kostenverschil tussen de MB-specialist en de MB dealer: Natuurlijk hoeft er niets mis te zijn met een goede specialist, maar als je de kosten gaat vergelijken tussen een veerpoot repareren (de specialist in het voorbeeld v.h. filmpje) en dezelfde poot vervangen door een nieuw exemplaar (de MB dealer) dan ben je wel een beetje appels met peren aan het vergelijken.
De MB dealer zal een reparatie moeten uitvoeren op een manier dat iedereen verwacht dat de auto weer zo lang mogelijk betrouwbaar is; de goedkopere reparatie (al dan niet met "trial and error") kan best een tijdje goed gaan, maar is vaak simpelweg minder betrouwbaar. Gegeven dan het uurtarief bij de MB dealer, is het ook logisch dat men daar niet iets zomaar voor je gaat "proberen".
In het filmpje wordt 30 jaar roestgarantie genoemd. Deze auto's zijn wel met MobiloLife geleverd, maar naarmate de auto ouder wordt komt daar wel een behoorlijk eigenaarsdeel bij kijken bij vervanging van plaatwerk. In de praktijk betekent dat dat je na ca. 8 jaar niet zo heel veel meer hebt aan de roestgarantie (wat op zich een redelijke termijn is, gegeven het feit dat een auto dan economisch al bijna is afgeschreven). Zo'n nuancering was denk ik wel op z'n plaats geweest... Als je o.b.v. het filmpje nu een exemplaar uit 1999 koopt voor EUR2.000, en vervolgens direct na de aanschaf doorrijdt naar de MB dealer om de joker van je MobiloLife in te zetten, dan denk ik dat je teleurgesteld wordt
Maar... verder leuk filmpje.
Dit zijn originele w220 AMG velgen hoor;).
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maarKnudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 12 jan 2016 23:27
- Mercedes-Benz: ML63 AMG W164
- Locatie: Amsterdam
Ik heb een w220 uit 1999 en doet het prima.
Ophef over Airmatic vind ik een beetje overdreven over het algemeen.
Als je echt een liefhebber van een S bent, en voor een langere termijn mee wil gaan rijden. Dan zal je hoe dan ook rekening mee moeten houden dat het niet de goedkoopste klasse is om mee te rijden.
Ophef over Airmatic vind ik een beetje overdreven over het algemeen.
Als je echt een liefhebber van een S bent, en voor een langere termijn mee wil gaan rijden. Dan zal je hoe dan ook rekening mee moeten houden dat het niet de goedkoopste klasse is om mee te rijden.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Als iemand graag >100% van de economische waarde in onverwacht onderhoud wil stoppen, dan is dat prima
De groep mensen die dat graag doet, wordt steeds kleiner. En dat zie je terug in de prijzen op de markt.
De groep mensen die dat graag doet, wordt steeds kleiner. En dat zie je terug in de prijzen op de markt.
Logboek S500.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Klopt. En dat maakt oplappen weer aantrekkelijker voor zakelijk gebruik als youngtimer. Een relatief hoge aftrekpost en een onverminderd lage marktwaarde kan dan wel eens aantrekkelijker blijken dan de afschrijving van een Metsubsidie Outlander PHEV. En je rijdt ergens in.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
Zijn er nog specifiek aandachtspunten voor de w220? Ik zit er stiekem aan te denken om mijn w211 te verkopen, of in te ruilen.
Daarvoor moet in de plaats een w220 350 of 500 komen, zowieso 220 facelift type.
Of de eerste w221 maar dat is nog even afwachten.
Daarvoor moet in de plaats een w220 350 of 500 komen, zowieso 220 facelift type.
Of de eerste w221 maar dat is nog even afwachten.
Kop win ik, munt verlies jij.