Natuurlijk. Lees het verslag hierboven maar eens.JosCLK schreef:Als ik zie wat er aan mijn auto in het derde levensjaar allemaal is vervangen onder garantie en terugroepacties lijkt me dit niet voor het hele merk te gelden maar slechts een bepaald type?
Mercedes-Benz flikt het weer...
- S_W204
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
als ik af en toe wat meer problemen heb dan begrijp ik dat best...wat er bij mercedes tegenwoordig allemaal mis gaat (op ieder mogelijk denkbaar front), slaat kant noch wal en is een overduidelijk teken dat men daar lang niet alles "im griff" heeft en dat de ene afdeling absoluut niet weet wat de andere afdeling aan het doen isplorie schreef:Logisch dat jij met meer/andere problemen te maken krijgt.
greetingz,
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
@plorie: Nee, bij andere merken is het evengoed een puinhoop, op veel manieren. Ondergetekende merkt het ook, maar dan in een ander traject (R&D,) dat de heren autobouwers soms niet echt beseffen dat ze toch ook echt een beetje moeten samenwerken met ons en dingen moeten aanleveren.
@Steve: tja, het merk naar de buitenwereld groeit enorm met al die extra auto's, maar intern zullen er helaas wel enkele afdelingen niet meegroeien om het aan te kunnen.
@Steve: tja, het merk naar de buitenwereld groeit enorm met al die extra auto's, maar intern zullen er helaas wel enkele afdelingen niet meegroeien om het aan te kunnen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Gezien alle dingen die je hier en elders leest over "probleempjes" met de modernere MB modellen kan ik alleen maar concluderen dat "wij van MB" de beste zijn omdat de directe concurrentie het blijkbaar NOG slechter doet?!
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Exact. Je kunt overal wel iets vinden om over te klagen...E55amg schreef:dat "wij van MB" de beste zijn omdat de directe concurrentie het blijkbaar NOG slechter doet?!
Logboek S500.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Nee, aangezien 'aftersales' niet in het onderzoek betrokken is.E55amg schreef:Gezien alle dingen die je hier en elders leest over "probleempjes" met de modernere MB modellen kan ik alleen maar concluderen dat "wij van MB" de beste zijn omdat de directe concurrentie het blijkbaar NOG slechter doet?!
Wat niet wegneemt dat MBenzNL als DE ervaringsdeskundige bij uitstek een punt heeft wat niet valt te ontkennen nog te negeren.
Leuk detail van het onderzoek: Jonge BMW's zijn goed, naarmate de tijd vordert worden ze steeds zieker
MB > BMW, big time
-
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Dit ruikt een beetje naar Peugeot rond de jaren 2000 - 2003. Ze gingen van 30.000 auto's per jaar in NL naar 53.000 auto's in 2003.MBenzNL schreef:als ik af en toe wat meer problemen heb dan begrijp ik dat best...wat er bij mercedes tegenwoordig allemaal mis gaat (op ieder mogelijk denkbaar front), slaat kant noch wal en is een overduidelijk teken dat men daar lang niet alles "im griff" heeft en dat de ene afdeling absoluut niet weet wat de andere afdeling aan het doen isplorie schreef:Logisch dat jij met meer/andere problemen te maken krijgt.
greetingz,
Deze groeistuip konden de importeur, dealers en service organisatie met geen mogelijkheid bijbenen. En dan was er met vooral de 307 ook nog van alles mis.
Een vriend van mij heeft ooit zijn 307 laten staan omdat hij pas 3 weken later bij de dealer terecht kon voor brandstoflekkage.
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4241
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Ik rijd dagelijks met een Peugeot partner, 1 jr oud nu. Al 2 keer het een en ander vervangen nav terugroepactie ( 1 ervan was een tandwiel). Mijn vrouw rijdt in een 1 jaar oude Peugeot 308 sw, achteras al vervangen. Ik denk dat het overal wel wat is alleen hoe gaat een dealer/ merk hiermee om?Eelco77 schreef:Dit ruikt een beetje naar Peugeot rond de jaren 2000 - 2003. Ze gingen van 30.000 auto's per jaar in NL naar 53.000 auto's in 2003.MBenzNL schreef:als ik af en toe wat meer problemen heb dan begrijp ik dat best...wat er bij mercedes tegenwoordig allemaal mis gaat (op ieder mogelijk denkbaar front), slaat kant noch wal en is een overduidelijk teken dat men daar lang niet alles "im griff" heeft en dat de ene afdeling absoluut niet weet wat de andere afdeling aan het doen isplorie schreef:Logisch dat jij met meer/andere problemen te maken krijgt.
greetingz,
Deze groeistuip konden de importeur, dealers en service organisatie met geen mogelijkheid bijbenen. En dan was er met vooral de 307 ook nog van alles mis.
Een vriend van mij heeft ooit zijn 307 laten staan omdat hij pas 3 weken later bij de dealer terecht kon voor brandstoflekkage.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- Ed
- Moderator
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
- Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
- Locatie: Rotterdam
Horrorverhalen hoor je van elk merk, een 100% score zal je bij geen enkel merk hebben. Reparatie, levertijden, mankementen nieuwe auto`s etc etc.
Een klant van ons heeft zijn CLA afbesteld omdat de verwachte leverdatum 3 x bijgesteld is. Besteld juni 2016, verwachte levertijd 1 was september 2016 en dat schoof steeds 2 maanden op. Laatste voorgestelde datum was maart 2017.
Toen heeft hij gezegd steek dat ding maar in de brand, is naar Mazda gereden en heeft een 6 besteld. Rijdt sinds december tevreden rond.
Toen wij in 2009 2 Caddy`s kochten stond ik met de mijne na een maand bij de dealer vanwege een schrapend geluid. Daar zijn in een jaar tijd de EGR klep van vervangen, nieuwe brandstofleidingen onder gegaan, brandstoftank gespoeld en nog wat kleine dingen. EGR klep is ook vervangen na vakantie Frankrijk 2013.
Mijn collega met de andere Caddy heeft er 5 jaar probleemloos mee gereden zonder enige ergernissen of reparaties buiten normale slijtage.
In dezelfde periode schaftte mijn werkgever een VW Transporter aan van € 86.000 in de BTW en wat daar allemaal mee geweest is, is teveel om op te noemen. Als het mijn auto was geweest dan was deze bij de dealer door de pui naar binnen gegaan.
Er zijn zat leveranciers van ons met een soortgelijke Transporter en die hebben nauwelijks problemen gehad.
In het verleden bij een 202-203-210-220 had je het roest probleem. Dat heeft ook voor de nodige jankmomenten geleid bij eigenaren van dergelijke auto`s.
Mijn schoonvader zijn W211 uit 2003 heeft meer bij van Dijk gestaan dan gereden.
Hebben we het al gehad over de 1e serie Vito??? Wat een rampenbak was dat voor vele.
Zo zal er bij elk merk wel iets zijn wat geweldig is en wat gewoon om te janken is, ook in deze tijd met alle nieuwe gadgets en snufjes.
Een klant van ons heeft zijn CLA afbesteld omdat de verwachte leverdatum 3 x bijgesteld is. Besteld juni 2016, verwachte levertijd 1 was september 2016 en dat schoof steeds 2 maanden op. Laatste voorgestelde datum was maart 2017.
Toen heeft hij gezegd steek dat ding maar in de brand, is naar Mazda gereden en heeft een 6 besteld. Rijdt sinds december tevreden rond.
Toen wij in 2009 2 Caddy`s kochten stond ik met de mijne na een maand bij de dealer vanwege een schrapend geluid. Daar zijn in een jaar tijd de EGR klep van vervangen, nieuwe brandstofleidingen onder gegaan, brandstoftank gespoeld en nog wat kleine dingen. EGR klep is ook vervangen na vakantie Frankrijk 2013.
Mijn collega met de andere Caddy heeft er 5 jaar probleemloos mee gereden zonder enige ergernissen of reparaties buiten normale slijtage.
In dezelfde periode schaftte mijn werkgever een VW Transporter aan van € 86.000 in de BTW en wat daar allemaal mee geweest is, is teveel om op te noemen. Als het mijn auto was geweest dan was deze bij de dealer door de pui naar binnen gegaan.
Er zijn zat leveranciers van ons met een soortgelijke Transporter en die hebben nauwelijks problemen gehad.
In het verleden bij een 202-203-210-220 had je het roest probleem. Dat heeft ook voor de nodige jankmomenten geleid bij eigenaren van dergelijke auto`s.
Mijn schoonvader zijn W211 uit 2003 heeft meer bij van Dijk gestaan dan gereden.
Hebben we het al gehad over de 1e serie Vito??? Wat een rampenbak was dat voor vele.
Zo zal er bij elk merk wel iets zijn wat geweldig is en wat gewoon om te janken is, ook in deze tijd met alle nieuwe gadgets en snufjes.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4241
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Een vriend van mij heeft ooit zijn 307 laten staan omdat hij pas 3 weken later bij de dealer terecht kon voor brandstoflekkage.[/quote]
Ik rijd dagelijks met een Peugeot partner, 1 jr oud nu. Al 2 keer het een en ander vervangen nav terugroepactie ( 1 ervan was een tandwiel). Mijn vrouw rijdt in een 1 jaar oude Peugeot 308 sw, achteras al vervangen. Ik denk dat het overal wel wat is alleen hoe gaat een dealer/ merk hiermee om?[/quote]
Vandaag een brief in de bus van Peugeot dat er weer een terugroepactie is mbt de partner: vervangen van de voedingsdraadbundel van de ureumpomp.....
Ik rijd dagelijks met een Peugeot partner, 1 jr oud nu. Al 2 keer het een en ander vervangen nav terugroepactie ( 1 ervan was een tandwiel). Mijn vrouw rijdt in een 1 jaar oude Peugeot 308 sw, achteras al vervangen. Ik denk dat het overal wel wat is alleen hoe gaat een dealer/ merk hiermee om?[/quote]
Vandaag een brief in de bus van Peugeot dat er weer een terugroepactie is mbt de partner: vervangen van de voedingsdraadbundel van de ureumpomp.....
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!