De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
-
S_W204
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
26 okt 2016 01:07
- 16C715_02_D329376.jpg (128.02 KiB) 5320 keer bekeken
- 16C715_04_D329377.jpg (126.71 KiB) 5320 keer bekeken
Mercedes-AMG is redefining the performance saloon. The brand is turning the most intelligent executive saloon into the most powerful E-Class of all time in the shape of the next generation of the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+. Mercedes-AMG is also setting new benchmarks in this market segment with its innovative technologies.
The intelligent drive strategy raises the limits of the performance saloon's vehicle dynamics to a completely new level. Delivering superior acceleration, the 4.0-litre twin-turbo V8 engine generates up to 450 kW (612 hp). This makes it the most powerful engine to have ever been installed in an E-Class. At the same time it is even more efficient thanks to a cylinder deactivation system fitted as standard, and thus sets the benchmark in its segment. With acceleration of 3.4 seconds from 0 – 100 km/h the new business limousine is at the top of its class.
The AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) nine-speed sports transmission is combined with a wet start-off clutch for the first time. This enabled more agile response times to be achieved. Another highlight is the completely new AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system. It combines the advantages of various drive configurations. Torque distribution on the front and rear axles, which until now was strongly rear-biased, is fully variable for the first time. This ensures optimum traction right up to the physical limit, whatever the road conditions. The expressive exterior design, featuring a new radiator grille and coupé-style inset bonnet, underlines the performance figures. The next generation of the E 63 thus offers a completely new level of sportiness and comfort on long journeys.
Meer info:
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=0
612PK en 0-100 in 3,4s. Mijn hemel.
-
Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
26 okt 2016 09:18
De Tesla Model S P100D doet 0/100 in 2.7 s
Maar je mist dan natuurlijk wel het mooie V8 geluid.....
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
-
Headhunter07
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
26 okt 2016 09:44
Maus2000 schreef:De Tesla Model S P100D doet 0/100 in 2.7 s
Maar je mist dan natuurlijk wel het mooie V8 geluid.....
Maar niet 5x achter elkaar!
De bordjes zijn qua sprint naar de 100 aardig verhangen.
-
Peter
- Oprichter
- Berichten: 44430
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
-
Contacteer:
26 okt 2016 10:49
Maus2000 schreef:De Tesla Model S P100D doet 0/100 in 2.7 s
....
Ja en rond de 130 blaast de E63S hem echt wel voorbij
En op een rit van 400km+ ben je áltijd sneller met een Benz, zelfs met een W123 200D
#doeslief
-
plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
26 okt 2016 11:03
Ik blijf het bijzonder vinden dat met zulke acceleraties de velg niet in de band ronddraait
-
Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
26 okt 2016 12:28
plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat met zulke acceleraties de velg niet in de band ronddraait
Die worden dan ook zonder "bandenvet" gemonteerd.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7560
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
-
Contacteer:
26 okt 2016 12:51
plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat met zulke acceleraties de velg niet in de band ronddraait
Daarom ook standaard 4MATIC he, de 213 is er in volwaardige AMG uitvoering niet meer met achterwielaandrijving.
-
Peter
- Oprichter
- Berichten: 44430
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
-
Contacteer:
26 okt 2016 13:09
Ik denk dat banden wel degelijk op de velg draait bij 'vermogende' auto's.
Markeer je band maar eens t.o.v. een ventieldopje ofzo.
Ik denk dat bij SUPER-cars lijm tussen band en velg zit.
Een band kan veel... heel veel hebben....
Tijdens 'snelle' bochten komt die nogal eens buiten de velgbreedte.
Screenshot uit onderstaand filmpje:
- Wiel.jpg (34.15 KiB) 5128 keer bekeken
#doeslief
-
Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
26 okt 2016 16:39
Zo zeg! Dat is op 1:10 wel erg extreem!
Geen wonder dat banden een beetje opwarmen tijdens het rijden. Het korte bochtjes rijden in de opwarmronde wordt hierdoor ook weer wat logischer...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
26 okt 2016 16:43
Bij motorcross worden de banden dmv klemmen aangedraaid op de velg (Zodat de band niet verdraaid)
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
-
Olivier1
- Donateur
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
- Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
- Locatie: 030
-
Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
21 nov 2016 21:12
Ongeveer 10 jaar geleden hadden we een SL55 AMG die er last van had. Iedere 500 KM was de band een kwart verdraaid. Het was voldoend om ze los te drukken en alles te ontvetten. Dit is ook 1 van de redenen waarom de diameter groter aan het worden is. Je hebt dan een groter wrijvingsoppervlakte