Dat kan wel, maar dan wordt het gewoon 2 weekjes Luikstryker schreef:Ik zie ons nog miet met een elektrische auto met caravan erachter naar Spanje rijden.
Mercedes-Benz zet vol in op elektrisch: dit is Generation EQ
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Logboek S500.
- stryker
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 01 aug 2015 14:56
- Mercedes-Benz: mercedes c180cdi mopf
- Specialisatie: Vakantieganger
- Locatie: Diepenbeek
- Contacteer:
oei dat is hier maar 30km vandaan... dat het zo slecht ging met elektrische auto's wist ik ook nietplorie schreef:Dat kan wel, maar dan wordt het gewoon 2 weekjes Luikstryker schreef:Ik zie ons nog miet met een elektrische auto met caravan erachter naar Spanje rijden.
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Wel als je dit op de dissel zetplorie schreef:Met een C350e met caravan ga je dat (puur elektrisch) alvast niet halen
- Bijlagen
-
- IMG_0967.JPG (40.54 KiB) 2164 keer bekeken
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Wind energie is nog steeds niet kosten rendabel. (Zonder de subsidie is de kosten van een molen + plaatsen + onderhoud te duur)
Zelf blijf ik nog wel een tijdje een auto met een verbrandingsmotor rijden. Iets met me eigen bord niet bevuilen. Verdien me geld in de olie industrie.
Zie wel de LNG erg opbloeien.
Zo wel voor scheepa vaart. Als voor ons aan werk.
Gr Roy
Zelf blijf ik nog wel een tijdje een auto met een verbrandingsmotor rijden. Iets met me eigen bord niet bevuilen. Verdien me geld in de olie industrie.
Zie wel de LNG erg opbloeien.
Zo wel voor scheepa vaart. Als voor ons aan werk.
Gr Roy
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Ik vind het geen mooie auto maar de "nagemaakte" grille met verlichting vind ik dan wel weer erg mooi verzonnen.
Juist om mensen te laten wennen dat het uiteindelijk niet meer nodig is.
Juist om mensen te laten wennen dat het uiteindelijk niet meer nodig is.
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Toch geloof ik daar zelf niet zo in. De reden is dat waterstof lastig is te fabriceren. De meeste waterstof wordt nog uit fossiele brandstoffen gemaakt. Waterstof is ook erg lastig te distribueren en op te slaan. Ook is het rendement van het omzetten nog erg laag. Autofabrikanten zijn daar al vele jaren mee bezig, maar je je hoort ze er amper over. Er is veel meer aandacht voor accu auto's en dat zal een reden hebben.Raimon schreef:
Toch verwacht ik dat waterstof de spanningsbron voor de accu zal gaan worden.
Maar wat er ook komt, het zal meer en meer elektromotor worden en steeds minder brandstofmotor
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Dat kan ik me voorstellen, ik vind de Tesla ook geen comfortabele auto. Dat is dus ook appels met peren vergelijken.jordy_s schreef:Lecram schreef:Dat is zeker goed nieuws! Er zijn veel fabrikanten in Parijs die met elektrisch nieuws komen: Opel Ampera-e, met 500 km range, de Renault Zoe met 400 km range, Volkswagen met nieuws over elektrisch rijden.
Over 10 jaar wil niemand meer een auto op benzine of diesel. Als je eenmaal elektrisch hebt gereden stap je met tegenzin in een benzine- of dieselauto.
Niet iedereen
Een tijdje terug heb ik voor een dagje een tesla p90d bij gehad met 760pk of iets in die richting.
Het engine leuke is dat het snel is van 0-150 maar dan ook echt snel.
Savonds was ik weer blij dat ik in mijn eigen auto(e55) zat hoe gek dat ook kan klinken voor sommige mensen
Als er een elektromotor in je e55 zat en je hebt accu's waar je een behoorlijk eind mee kunt rijden, dan denk ik dat je de elektrische versie verkiest.
Fatsoenlijke accu's is een kwestie van tijd. De laatste tijd gaat het hard vooruit met de energiedichtheid van de accu's en ook de laadtechnieken verbeteren snel.