De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
-
Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
-
Contacteer:
-
Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
30 sep 2016 23:08
Dat is zeker goed nieuws! Er zijn veel fabrikanten in Parijs die met elektrisch nieuws komen: Opel Ampera-e, met 500 km range, de Renault Zoe met 400 km range, Volkswagen met nieuws over elektrisch rijden.
Over 10 jaar wil niemand meer een auto op benzine of diesel. Als je eenmaal elektrisch hebt gereden stap je met tegenzin in een benzine- of dieselauto.
-
jordy_s
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
- Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03
02 okt 2016 15:11
Lecram schreef:Dat is zeker goed nieuws! Er zijn veel fabrikanten in Parijs die met elektrisch nieuws komen: Opel Ampera-e, met 500 km range, de Renault Zoe met 400 km range, Volkswagen met nieuws over elektrisch rijden.
Over 10 jaar wil niemand meer een auto op benzine of diesel. Als je eenmaal elektrisch hebt gereden stap je met tegenzin in een benzine- of dieselauto.
Niet iedereen
Een tijdje terug heb ik voor een dagje een tesla p90d bij gehad met 760pk of iets in die richting.
Het engine leuke is dat het snel is van 0-150 maar dan ook echt snel.
Savonds was ik weer blij dat ik in mijn eigen auto(e55) zat hoe gek dat ook kan klinken voor sommige mensen
-
Stefan
- Berichten: 6634
- Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22
02 okt 2016 15:25
@ Lecram: Fantastisch allemaal, maar ik vrees dat over 10 jaar nog steeds 95% van de particulieren (en kleine baasies) zo'n ding nog niet kunnen betalen. Voor het gemak reken ik mezelf ook tot die groep. De techniek is wel degelijk schitterend
Only dead fish go with the flow
-
Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
-
Contacteer:
02 okt 2016 16:49
Laten we vooral niet vergeten dat er ook nog een ander aspect speelt;
Los van of het wel of niet betaalbaar wordt, maar over de milieu vriendelijkheid kun je blijven debatteren, zeker als dadelijk 80% van de auto's elektrisch moeten zijn.
Ik zal wel weer afgeschoten worden, maar volgend artikeltje geeft iig aan dat het nog lang niet voor iedereen "beter" is (wat overigens ook voor de smartphone geld, die ook ik heb...)
Jippie, batterijtjes!
Het is maar te hopen dat er over 10 jaar betere oplossingen zijn...
Laatst gewijzigd door
Marco op 02 okt 2016 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 0
0\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex:
x+
y |
Prestatie-index:
y |
Verbruiksindex:
x*
y |
Probleemindex:
z
-
ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
02 okt 2016 17:24
Lecram schreef:Dat is zeker goed nieuws! Er zijn veel fabrikanten in Parijs die met elektrisch nieuws komen: Opel Ampera-e, met 500 km range, de Renault Zoe met 400 km range, Volkswagen met nieuws over elektrisch rijden.
Over 10 jaar wil niemand meer een auto op benzine of diesel. Als je eenmaal elektrisch hebt gereden stap je met tegenzin in een benzine- of dieselauto.
Rij regelmatig in een elektrische auto omdat het niet anders kan (R-dam centrum..) maar ben toch echt blij als ik weer in mijn eigen hok stap. Ook al zou ik een elektrische auto kunnen betalen, ik stel het echt zo lang mogelijk uit.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
-
Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
02 okt 2016 20:18
Ik geloof wel in die accu auto's. Ik geloof alleen niet in de huidige manier van energie erin stoppen.
De elektrische auto's zullen straks als buffer in het stroomnetwerk hangen om.de pieken op te vangen. Centrales kunnen dan iets rustiger gaan draaien.
Verder is onlangs een centrale met 3000 smart accu's in geactiveerd. Die kan ook bufferen en geladen worden door zonne-energie en windenergie.
Daarnaast kan je nu ook een Accupack kopen voor thuis aan de muur. Deze kan je dan zelf vullen met zonne-energie en daarmee je auto weer vullen.
Toch verwacht ik dat waterstof de spanningsbron voor de accu zal gaan worden.
-
ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
03 okt 2016 18:59
Heb eens een persbericht gelezen van MB dat ze ook in de toekomst van waterstof geloven.
En dat maakt ook een plofje bij verbanden! dan ben ik ook weer tevreden
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
-
Paauwtje
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
03 okt 2016 21:02
Toch blij dat het een conceptversie is.. Van mij mogen ze best een normale Benz uitrusten met een elektrische motor. Maar evenals Tesla opeens is de gril weg. Ik mis dat dan toch, dit en de roffel
-
hh1174
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09 aug 2015 21:07
- Mercedes-Benz: E200 CDI
09 okt 2016 23:00
De technieken zijn heel mooi, we praten vaak over duurzaamheid maar lees weinig over de vervanging van de accupacks, deze zijn erg kostbaar... Ik zie zelf weinig in het succes van electric rijden, dan kan ik ook met trein
Mag het een toch een succes worden, dan de vliegruigen en scheepvaart
-
Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
-
Contacteer:
09 okt 2016 23:38
Dat zou ik ook denken, dat je dan net zo goed met de trein kan. Maar gister mocht ik om 21:00 hals over kop familie in Dieren ophalen bij het station, dankzij diezelfde treinen
En dankzij 5 jaar HTS heb ik zelf ook genoeg ervaring in niet geheel vrijwillige reistijd extenties. Dan stap ik dus liever in een Generation EQ.
Maar die accupakketten leveren inderdaad wel wat vragen op... Hoeveel mensen kopen tweedehands een oudere generatie Prius of Leaf? Of wordt er gewoon verwacht dat iedereen straks elke twee jaar 30.000 euro (zo snel zakt die prijs vooralsnog niet...) kan uitgeven aan een gloednieuwe e-auto zodat accu-vervanging geen issue kan worden?
-
Nokiafan
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 11 mei 2009 22:41
- Mercedes-Benz: W639
- Locatie: België
11 okt 2016 11:33
Was ooit heel blij met elektrische autootjes, maar nu boeit het me niet meer.
- scalectrix-race-car-set-o.jpg (78.5 KiB) 4235 keer bekeken
Zoals Raimon al opmerkte, met de huidige batterijen niet haalbaar wat mij betreft.
Over impact milieu kan je trouwens uren discussiëren.
Ieder zijn ding uiteraard en wie weet wat de toekomst ons nog brengt.
-
stefan dc
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 25 jul 2015 14:05
- Mercedes-Benz: slk r 172
12 okt 2016 09:30
ik ben er ook geen fan van ...als ze ons het ooit verplichten..weet ik echt niet of ik ga buigen,denk dat autorijden dan stopt voor mij
-
andor
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
- Mercedes-Benz: S212 220 cdi
- Locatie: in de buurt van glane
12 okt 2016 12:54
Denk dat het een tussen oplossing wordt ,want de accu's zijn een vervuilde gedeelte wat vervangen moet worden na een aantal jaren
wat en een redijke investing zal zijn ,en je dus eerder een andere auto zal aanschaffen i.v.m de prijs van de nieuwe accu. plus dat we ook niet zitten te wachten op meer bruinkool en of kern productie van electra. Geloof ook meer in waterstof daar deze meer mogelijkheden bied i.v.m levensduur en vervuiling
-
stryker
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 01 aug 2015 14:56
- Mercedes-Benz: mercedes c180cdi mopf
- Specialisatie: Vakantieganger
- Locatie: Diepenbeek
-
Contacteer:
12 okt 2016 14:16
andor schreef:Denk dat het een tussen oplossing wordt ,want de accu's zijn een vervuilde gedeelte wat vervangen moet worden na een aantal jaren
wat en een redijke investing zal zijn ,en je dus eerder een andere auto zal aanschaffen i.v.m de prijs van de nieuwe accu. plus dat we ook niet zitten te wachten op meer bruinkool en of kern productie van electra. Geloof ook meer in waterstof daar deze meer mogelijkheden bied i.v.m levensduur en vervuiling
Het grote probleem op het moment is ook dat de olie industrie alle patenten van goede oplossingen opkoopt.
Waterstof lijkt me ook op het moment de beste vervanger. Ook ivm autonomie. Ik zie ons nog miet met een elektrische auto met caravan erachter naar Spanje rijden.