Heeft deze M104.992 een AMG Leistungssteigerung?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

18 sep 2014 14:21

Voor de 4,3 kom ik trouwens op een slag van 112.8 mm uit. En voor de 5,5 een slag van 96.9 mm. Om er een 5727 cm3 Brabus M113 van te maken.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

18 sep 2014 15:44

Met een krukas van een M113 E55 (een AMG-motor) zou je met de boring van de 430 op 4672 cm³ komen. Boring x slag is dan 89,9 x 92, dus een iets langere slag dan boring. Geen idee wat dat met de karakteristiek doen, maar je hebt wel iets aparts (E47 AMG) 8-)
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

18 sep 2014 16:19

Zit 7,1 mm verschil in boring. Passen de zuigers dan wel?
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

11 dec 2015 13:10

weide1 schreef:http://forum.amg-owners-club.org/public ... post287601
Bin gespannt auf die Antwort, da die Vorgänger der heutigen „AMG Brand“ bis auf die 5.2/5.4 Liter M 117 und den quadratischen M 120 E 70 keine „eigenen“ Kurbelwellen verbauten. Die KW des OM 603.97x paßt erst in die M 104.99x Blöcke.
Der Hinweis seitens der „AMG Brand“ auf den ehemaligen „320“ M 104.99x bezieht sich auf den, aus meiner Sicht unbekannten“ Vorgänger der späteren „36“ Motoren {M 104 E 36}. Ende 1991/1992 bis zum Erscheinen der Kooperation 3.606 cm³ M 104.993.6 gab es für ca. DM 30,000.—die Möglichkeit den M 104.99x mit einer OM KW aus aktuellster Produktion {OM 603.97x} auf 3.519 cm³ zu vergrößern, wobei der Motor 265 PS/6,500 1/min und ein maximales Drehmoment von 355 Nm/4,500 1/min leistete.
Wat lees ik hier!!!

Met de krukas van de OM 603.97x (boring x slag = 89 x 92,4 mm) en de boring van de M 104.99x (boring x slag = 89,9 x 84 mm), een tot dusver bij mij onbekend AMG M104 blok.

Deze weetjes maken Tuning voor mij razend interessant.
Ik heb dit schrijven gevonden. Ziet er officieel AMG uit.
b2a4d4fc93.jpg
b2a4d4fc93.jpg (185.19 KiB) 1366 keer bekeken
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

17 dec 2015 17:36

Ik heb echter ook deze afbeelding.
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (165.57 KiB) 1284 keer bekeken
En als ik dan deze lees met de vorige, kan ik niet anders dan concluderen dat er ooit een AMG 3527 ccm is geweest.
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

17 dec 2015 17:59

En we hadden immers al deze. Waarvan trouwens ook een 252 PK Klaas de Poel cabrio uitvoering bestaat.
image54176.jpg
image54176.jpg (207.73 KiB) 1274 keer bekeken
weide1
Berichten: 644
Lid geworden op: 14 mar 2008 14:28
Locatie: Oosterwolde, Friesland

01 dec 2017 18:21

En nu lees ik dit op AMG Private Lounge.
unnamed.jpg
unnamed.jpg (24.94 KiB) 572 keer bekeken
Een W 202 C 38 HWA dus. Mail voor meer gegevens is verstuurd.
Plaats reactie