Hallo allemaal,
Sinds enige dagen ben ik de trotse eigenaar van een ML 270cdi automaat welke tot nu toe geweldig rijdt en schakelt.
Echter voor dat er zich problemen openbaren vraag ik mij af of er soms specifieke dingen zijn die ik moet controleren en wat de beste olie e.d. is aangezien ik uit voorzorg alle filters en vloeistoffen wil vervangen.
BVD Dennis
ML 270cdi welke aandachtspunten?
Ik geloof dat je op tijd de CDI verstuivers moet laten doen (dus voor ze helemaal vastgekoekt zitten wegens lekkage). Maar daar kan een monteur volgens mij in één tel (OK twee) iets over zeggen.
Time you enjoy wasting is not wasted time.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Onderhoud aan de automaatbak met alleen spoelen worden vaak filter en carterrubber stekkerbus.
Gezien de auto goed schakelt en rijdt zal dit voldoende zijn voor onderhoud aan de automaatbak.
Wanneer er al klachten zijn adviseren we ook om uitgebreidere diagnose te doen op het hydraulische brein en de koppelingen
Dit is nu niet van toepassing
Gezien de auto goed schakelt en rijdt zal dit voldoende zijn voor onderhoud aan de automaatbak.
Wanneer er al klachten zijn adviseren we ook om uitgebreidere diagnose te doen op het hydraulische brein en de koppelingen
Dit is nu niet van toepassing
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Lees deze maar even door dan weet je "alles" over spoelen :David Oudshoorn schreef:Onderhoud aan de automaatbak met alleen spoelen worden vaak filter en carterrubber stekkerbus.
Gezien de auto goed schakelt en rijdt zal dit voldoende zijn voor onderhoud aan de automaatbak.
Wanneer er al klachten zijn adviseren we ook om uitgebreidere diagnose te doen op het hydraulische brein en de koppelingen
Dit is nu niet van toepassing
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... akspoeling
Voor adressen even de zoekfunctie op : tunex of vierke
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 31 mar 2013 16:53
- Mercedes-Benz: ML270cdi, Alpina B10 3.5/1
Je verslag gelezen te hebben lijkt mij dit een goede actie om te doenDavid Oudshoorn schreef:Onderhoud aan de automaatbak met alleen spoelen worden vaak filter en carterrubber stekkerbus.
Gezien de auto goed schakelt en rijdt zal dit voldoende zijn voor onderhoud aan de automaatbak.
Wanneer er al klachten zijn adviseren we ook om uitgebreidere diagnose te doen op het hydraulische brein en de koppelingen
Dit is nu niet van toepassing
Kosten kan ik dus rekenen op ongeveer 300 euro?
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Ja voor een 5 traps automaat rekenen we bij ons bedrijf 325,- incl btw voor het verversen van de olie
optioneel is een glycoltest wat 45,- incl btw is.
Dit speciaal voor mensen van het Mercedes forum
optioneel is een glycoltest wat 45,- incl btw is.
Dit speciaal voor mensen van het Mercedes forum
Een glycol test is toch een test of er koelvloeistof (en water) in je olie zit?David Oudshoorn schreef:Ja voor een 5 traps automaat rekenen we bij ons bedrijf 325,- incl btw voor het verversen van de olie
optioneel is een glycoltest wat 45,- incl btw is.
Dit speciaal voor mensen van het Mercedes forum
Wat houdt deze test meer in dan je bakolie verhitten? Borrelen = water = lek. Volgens de "born and raised farmer kid" logica betekent dat €45,00 voor pijlen met een vlammetje. Corrigeer me als ik het fout heb.
Stefan
Only dead fish go with the flow
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Verversen of een een echte bakspoeling volgens de Tim Eckart methode ?David Oudshoorn schreef:Ja voor een 5 traps automaat rekenen we bij ons bedrijf 325,- incl btw voor het verversen van de olie
optioneel is een glycoltest wat 45,- incl btw is.
Dit speciaal voor mensen van het Mercedes forum
En is dat dan 325 inclusief nieuw filter en een nieuwe stekker ?
Gr. Kees
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Glycol is geen water!!! Glycol is een zuur. Dit is een stofje wat in de koelvloeistof zit. Glycol tast de automaat aan. Rubberdelen ( carterpan pakking ) lijmlaag van de fricties en de wrijvingswaarde van de fricties. Wij gebruiken hiervoor de originele glycol test van Mercedes.
Wij verversen volgens de Tim Eckart methode.
De prijs van 325,- inclusief btw is inclusief stekkerbus inclusief filter.
Tevens gebruiken wij originele Mercedes olie MB 236.14.
Hoop dat beide vragen hiermee zijn beantwoord
Wij verversen volgens de Tim Eckart methode.
De prijs van 325,- inclusief btw is inclusief stekkerbus inclusief filter.
Tevens gebruiken wij originele Mercedes olie MB 236.14.
Hoop dat beide vragen hiermee zijn beantwoord
Bij een lek komt er niet alleen glycol in je bak. Het overgrote deel is water en dit is heel makkelijk te testen door een aansteker onder je peilstok te houden als je gepeild hebt. Je water/koelvloeistof kookt eerder dan je olie.
Stefan
Stefan
Only dead fish go with the flow