ML 270cdi welke aandachtspunten?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
AlpinaB10
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2013 16:53
Mercedes-Benz: ML270cdi, Alpina B10 3.5/1

03 apr 2013 00:53

Hallo allemaal,

Sinds enige dagen ben ik de trotse eigenaar van een ML 270cdi automaat welke tot nu toe geweldig rijdt en schakelt.
Echter voor dat er zich problemen openbaren vraag ik mij af of er soms specifieke dingen zijn die ik moet controleren en wat de beste olie e.d. is aangezien ik uit voorzorg alle filters en vloeistoffen wil vervangen.

BVD Dennis
Gebruikersavatar
55 AMG
Berichten: 687
Lid geworden op: 16 mar 2006 22:42
Mercedes-Benz: AMG

03 apr 2013 08:29

Ik geloof dat je op tijd de CDI verstuivers moet laten doen (dus voor ze helemaal vastgekoekt zitten wegens lekkage). Maar daar kan een monteur volgens mij in één tel (OK twee) iets over zeggen.
Time you enjoy wasting is not wasted time.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

03 apr 2013 09:00

Zolang ze niet lekken zou ik daar niets aan doen. ALS ze gaan lekken moet je er niet te lang mee door rijden.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

03 apr 2013 09:04

Niet chippen!!
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
gpickup
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 jan 2011 23:26
Mercedes-Benz: W168 A210 - unimog u1200-W463 G350
Specialisatie: Verhuren
Locatie: Stompwijk

03 apr 2013 18:40

Bak laten spoelen!

Mark
AlpinaB10
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2013 16:53
Mercedes-Benz: ML270cdi, Alpina B10 3.5/1

03 apr 2013 22:47

En met spoelen bedoel je waarschijnlijk iets meer als alleen olie verversen?
David Oudshoorn
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
Locatie: Montfoort
Contacteer:

04 apr 2013 11:05

Onderhoud aan de automaatbak met alleen spoelen worden vaak filter en carterrubber stekkerbus.

Gezien de auto goed schakelt en rijdt zal dit voldoende zijn voor onderhoud aan de automaatbak.

Wanneer er al klachten zijn adviseren we ook om uitgebreidere diagnose te doen op het hydraulische brein en de koppelingen
Dit is nu niet van toepassing
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

04 apr 2013 11:41

David Oudshoorn schreef:Onderhoud aan de automaatbak met alleen spoelen worden vaak filter en carterrubber stekkerbus.

Gezien de auto goed schakelt en rijdt zal dit voldoende zijn voor onderhoud aan de automaatbak.

Wanneer er al klachten zijn adviseren we ook om uitgebreidere diagnose te doen op het hydraulische brein en de koppelingen
Dit is nu niet van toepassing
Lees deze maar even door dan weet je "alles" over spoelen :

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... akspoeling

Voor adressen even de zoekfunctie op : tunex of vierke
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

04 apr 2013 11:44

Cornelis69 schreef:Voor adressen even de zoekfunctie op : tunex of vierke
Of ATR ;)
#doeslief
AlpinaB10
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2013 16:53
Mercedes-Benz: ML270cdi, Alpina B10 3.5/1

04 apr 2013 22:20

David Oudshoorn schreef:Onderhoud aan de automaatbak met alleen spoelen worden vaak filter en carterrubber stekkerbus.

Gezien de auto goed schakelt en rijdt zal dit voldoende zijn voor onderhoud aan de automaatbak.

Wanneer er al klachten zijn adviseren we ook om uitgebreidere diagnose te doen op het hydraulische brein en de koppelingen
Dit is nu niet van toepassing
Je verslag gelezen te hebben lijkt mij dit een goede actie om te doen
Kosten kan ik dus rekenen op ongeveer 300 euro?
David Oudshoorn
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
Locatie: Montfoort
Contacteer:

05 apr 2013 11:07

Ja voor een 5 traps automaat rekenen we bij ons bedrijf 325,- incl btw voor het verversen van de olie
optioneel is een glycoltest wat 45,- incl btw is.
Dit speciaal voor mensen van het Mercedes forum
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

05 apr 2013 16:57

David Oudshoorn schreef:Ja voor een 5 traps automaat rekenen we bij ons bedrijf 325,- incl btw voor het verversen van de olie
optioneel is een glycoltest wat 45,- incl btw is.
Dit speciaal voor mensen van het Mercedes forum
Een glycol test is toch een test of er koelvloeistof (en water) in je olie zit?
Wat houdt deze test meer in dan je bakolie verhitten? Borrelen = water = lek. Volgens de "born and raised farmer kid" logica betekent dat €45,00 voor pijlen met een vlammetje. Corrigeer me als ik het fout heb.

Stefan
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

05 apr 2013 17:06

David Oudshoorn schreef:Ja voor een 5 traps automaat rekenen we bij ons bedrijf 325,- incl btw voor het verversen van de olie
optioneel is een glycoltest wat 45,- incl btw is.
Dit speciaal voor mensen van het Mercedes forum
Verversen of een een echte bakspoeling volgens de Tim Eckart methode ?
En is dat dan 325 inclusief nieuw filter en een nieuwe stekker ?

Gr. Kees
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
David Oudshoorn
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
Locatie: Montfoort
Contacteer:

06 apr 2013 18:58

Glycol is geen water!!! Glycol is een zuur. Dit is een stofje wat in de koelvloeistof zit. Glycol tast de automaat aan. Rubberdelen ( carterpan pakking ) lijmlaag van de fricties en de wrijvingswaarde van de fricties. Wij gebruiken hiervoor de originele glycol test van Mercedes.

Wij verversen volgens de Tim Eckart methode.
De prijs van 325,- inclusief btw is inclusief stekkerbus inclusief filter.
Tevens gebruiken wij originele Mercedes olie MB 236.14.

Hoop dat beide vragen hiermee zijn beantwoord
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

06 apr 2013 19:25

Bij een lek komt er niet alleen glycol in je bak. Het overgrote deel is water en dit is heel makkelijk te testen door een aansteker onder je peilstok te houden als je gepeild hebt. Je water/koelvloeistof kookt eerder dan je olie.

Stefan
Only dead fish go with the flow
Plaats reactie