Beste forumleden,
Mijn W124 E250D loopt al een tijdje niet meer zo goed. (nu 390.000km)
Start koud zeer moeilijk, motor klopt, vrij veel rook (enkel als hij koud staat) ...
Volgens een vriend van mijn vader die nu al 25 jaar werkt bij Mercedes, zouden het de verstuivers kunnen zijn.
Ik heb ze er nu uitgehaald en alle onderdelen besteld om ze te reviseren. ( heb ze laten testen en waren indd niet meer zo goed )
Ik heb nu voor de zekerheid ook eens de compressie gemeten, daar werd ik niet zo blij van
Cilinder 1 => 17 bar
Cilinder 2 => 18 bar
Cilinder 3 => 17 bar
Cilinder 4 => 16,5 bar
Cilinder 5 => 14 bar
De minimum compressie moet 15 bar zijn volgens die vriend... Dus blok is ver dood of ??
Ik denk nu aan zo'n additief om bij de olie te doen zodat hij meer oliedruk , compressie heeft ?
Iemand ervaringen mee ? Of een merk dat aangeraden is ?
Edit: Ik bedoel dus zo iets => http://www.bardahlstore.nl/webshop_prod ... oppen.html
Alvast bedankt!
Crosser
Compressie vrij laag (verhogen) ?
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Zitten de zuigerveren niet een beetje vastgekoekt ?
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Inderdaad, als je ook blauwe rook hebt kan je beter eerst eens een motorflush proberen dan de olie te verdikken.
Misschien kunnen de zuigerveren niet meer vrij bewegen en dichten ze daardoor niet meer goed af.
Goedkoop: 200 - 300 ml Dexron II bijvoegen aan een warme motor en dan nog 10 minuten stationair laten draaien
of motorflush kopen van Forté of Luiqi Moly (aanwijzigingen fabrikant opvolgen).
Het kan ook zijn dat je kleppen niet meer goed afdichten.
Misschien kunnen de zuigerveren niet meer vrij bewegen en dichten ze daardoor niet meer goed af.
Goedkoop: 200 - 300 ml Dexron II bijvoegen aan een warme motor en dan nog 10 minuten stationair laten draaien
of motorflush kopen van Forté of Luiqi Moly (aanwijzigingen fabrikant opvolgen).
Het kan ook zijn dat je kleppen niet meer goed afdichten.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Een gebrek aan compressie wordt veroorzaakt door slijtage of door vastgekoekte zuigerveren.
Er is volgens mij geen relatie tussen oliedruk en compressie, dus het verhogen van de oliedruk lijkt mij een nutteloze actie .
Een setje nieuwe zuigerveren zouden wel eens kunnen helpen. Motor flushen kan, maar ik vraag mij af of vastgekoekte zuigerveren daar van los komen.
Frits
Er is volgens mij geen relatie tussen oliedruk en compressie, dus het verhogen van de oliedruk lijkt mij een nutteloze actie .
Een setje nieuwe zuigerveren zouden wel eens kunnen helpen. Motor flushen kan, maar ik vraag mij af of vastgekoekte zuigerveren daar van los komen.
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Motor flush zal je weinig brengen omdat de inwerktijd van een flush maar 15-20 minuten is, beter een product te nemen wat wat langer kan inwerken en direct in de cilinder wordt ingebracht. Kan me effe de naam niet te binnen schieten maar ik heb thuis nog een bus staan
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
ben benieuwd hoe het heetingmar schreef:Motor flush zal je weinig brengen omdat de inwerktijd van een flush maar 15-20 minuten is, beter een product te nemen wat wat langer kan inwerken en direct in de cilinder wordt ingebracht. Kan me effe de naam niet te binnen schieten maar ik heb thuis nog een bus staan
Grtz,
Ingmar
(liqui moly heeft veel producten, die heeft vast iets soortgelijks)
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Je zou een lektest kunnen doen. Bij die test kan je wat olie op de zuiger zetten zodat je weet of het door je zuigerveren veroorzaakt wordt.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Hallo,Raimon schreef:Je zou een lektest kunnen doen. Bij die test kan je wat olie op de zuiger zetten zodat je weet of het door je zuigerveren veroorzaakt wordt.
Even een korte aanvulling op Raimon, doe bij warme motor met een oliespuitje in iedere cylinder kort voor het compressie meten een gelijke hoeveelheid olie, wel stuk voor stuk en niet alle cylinders ineens, stijgt de druk dan zijn het je zuigerveren, blijft de druk bijna gelijk dan moet je het in de kleppen zoeken, of de koppakking tussen 5 en 6 is aan het overlijden.
Succes,
Pakeha
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik had die ook in gedachte maar was een beetje bang dat het verkeerd gedaan werd met als resultaat een kromme drijfstang. Dus let op wel een beeeeeetje olie.Pakeha0316 schreef:Hallo,Raimon schreef:Je zou een lektest kunnen doen. Bij die test kan je wat olie op de zuiger zetten zodat je weet of het door je zuigerveren veroorzaakt wordt.
Even een korte aanvulling op Raimon, doe bij warme motor met een oliespuitje in iedere cylinder kort voor het compressie meten een gelijke hoeveelheid olie, wel stuk voor stuk en niet alle cylinders ineens, stijgt de druk dan zijn het je zuigerveren, blijft de druk bijna gelijk dan moet je het in de kleppen zoeken, of de koppakking tussen 5 en 6 is aan het overlijden.
Succes,
Pakeha
De lektest is iets veiliger maar dan moet je wel een lektester hebben.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Dit product van toralin.nl bedoelde ik......http://www.goedkoopvoorauto.nl/anticarb ... itbus.html
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
lijkt me de moeite van het proberen waardingmar schreef:Dit product van toralin.nl bedoelde ik......http://www.goedkoopvoorauto.nl/anticarb ... itbus.html
Grtz,
Ingmar
De gebruiksaanwijzing gaat wel uit van benzinemotoren...
Bij een voorkamerdiesel de injectoren eruithalen?
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Ik had die ook in gedachte maar was een beetje bang dat het verkeerd gedaan werd met als resultaat een kromme drijfstang. Dus let op wel een beeeeeetje olie.
De lektest is iets veiliger maar dan moet je wel een lektester hebben.[/quote]
Hallo,
De ruimte tussen de cylinderkop en de zuiger bij een diesel, de Spaltmass is zodanig dat er wel 5 spuitjes olie in kunnen, daarbij zitten er in de zuigers nog de uitsparingen (Tassche) en het gat voor de voorkamer (Wirbelzimmer) dat een kromme drijfstang eigenlijk uitgesloten zou moeten zijn, tenzij men een oliespuit heeft van het formaat van een kleine tanker, in de praktijk veel gedaan, vooral bij taxi's die nog al eens met dat probleem kwamen en het steeds neerkwam op een luchtfilter wat scheef gemonteerd was, ja ook toen was tijd geld uhuhuh of niet dan.
Soms werd de voorkamer verwijderd en een stukje soldeertin erin gestoken en de motor rond gedraaid, dan voelde je dat de zuiger het soldeertin plat drukte en daarna kon je het eruit halen en met een micrometer de dikte kontroleren om de Spaltmass te meten.
Succes,
Pakeha
De lektest is iets veiliger maar dan moet je wel een lektester hebben.[/quote]
Hallo,
De ruimte tussen de cylinderkop en de zuiger bij een diesel, de Spaltmass is zodanig dat er wel 5 spuitjes olie in kunnen, daarbij zitten er in de zuigers nog de uitsparingen (Tassche) en het gat voor de voorkamer (Wirbelzimmer) dat een kromme drijfstang eigenlijk uitgesloten zou moeten zijn, tenzij men een oliespuit heeft van het formaat van een kleine tanker, in de praktijk veel gedaan, vooral bij taxi's die nog al eens met dat probleem kwamen en het steeds neerkwam op een luchtfilter wat scheef gemonteerd was, ja ook toen was tijd geld uhuhuh of niet dan.
Soms werd de voorkamer verwijderd en een stukje soldeertin erin gestoken en de motor rond gedraaid, dan voelde je dat de zuiger het soldeertin plat drukte en daarna kon je het eruit halen en met een micrometer de dikte kontroleren om de Spaltmass te meten.
Succes,
Pakeha