Hallo allemaal,
Zoals als jullie het zien gaat het om mijn W203 C270 Cdi uit 2002
Nou moet ik de vrijloop poelie vervangen omdat de riem klappert en de polie zelf ook geluid maakt.
Ik heb al wat dingen gelezen hier over dat de dynamo niet er af moet maar dat je er met een speciaal gereedschap bij kan maar ik kan nergens zo'n gereedschap krijgen.Weet iemand misschien waar ik dat kan kopen? anders moet ik de dynamo los halen en dat zo te zien veel werk die heb je er zo niet af. Misschien iemand tips? of wat ervaring hier mee...
W203 Vrijloop poelie dynamo C270 Cdi probleem
- Mr Feestneus
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 13 feb 2007 19:52
- Mercedes-Benz: Mercedes 180cdi (S204) Ford escort rs2000 16v (voor op circuit) Ford transit (werk)
- Specialisatie: Team Industrial Services
- Locatie: Wuustwezel - Antwerpen - België
Dit gaat zelfs met een mannelijke tork, ik heb overlaatst ook even men riem vervangen 10 min werk!
Mvg Steven
Mvg Steven
Crouzen in een Benzzz is goed voor ieder mens...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 okt 2011 13:44
- Mercedes-Benz: W126 280se, W126 500sel/500sec, W203 C270
- Locatie: emmen
Bedankt voor de reacties.
Ik heb nog wat rond gekeken en kwam bij een Mercedes garage,
Die wou het wel maken voor 5 tientjes dat vond ik niet zo duur, dus heb ik het daar laten maken.
Auto is nou weer klaar geen probleem meer.
Gr. Ali
Ik heb nog wat rond gekeken en kwam bij een Mercedes garage,
Die wou het wel maken voor 5 tientjes dat vond ik niet zo duur, dus heb ik het daar laten maken.
Auto is nou weer klaar geen probleem meer.
Gr. Ali
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat is mooi.
Dat je dat stukje gereedschap nergens kunt krijgen is grote onzin. Ik denk zelfs dat iedere zichzelf respecterende automaterialen/gereedschapszaak het gewoon op voorraad heeft. En indien mogelijk in de auto is dat makkelijker (lees sneller) dan uitbouwen.
Dat je dat stukje gereedschap nergens kunt krijgen is grote onzin. Ik denk zelfs dat iedere zichzelf respecterende automaterialen/gereedschapszaak het gewoon op voorraad heeft. En indien mogelijk in de auto is dat makkelijker (lees sneller) dan uitbouwen.
-
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: 08 jun 2010 11:39
- Mercedes-Benz: verkocht
- Specialisatie: mercedes onderdelen
- Locatie: sint maartensdijk
Merc.Benz schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik heb nog wat rond gekeken en kwam bij een Mercedes garage,
Die wou het wel maken voor 5 tientjes dat vond ik niet zo duur, dus heb ik het daar laten maken.
Auto is nou weer klaar geen probleem meer.
Gr. Ali
dat is knap....die poelie kost meestal al tussen de 100 en 150 euro
De ergenis van slechte kwaliteit duurt voort, als de vreugde van de lage prijs allang verdwenen is.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Misschien was die € 50 alleen het arbeidsloon?
En anders heb ik toch echt die leesbril nodig
gr J
En anders heb ik toch echt die leesbril nodig
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Hallo,Merc.Benz schreef:Hallo allemaal,
Zoals als jullie het zien gaat het om mijn W203 C270 Cdi uit 2002
Nou moet ik de vrijloop poelie vervangen omdat de riem klappert en de polie zelf ook geluid maakt.
Ik heb al wat dingen gelezen hier over dat de dynamo niet er af moet maar dat je er met een speciaal gereedschap bij kan maar ik kan nergens zo'n gereedschap krijgen.Weet iemand misschien waar ik dat kan kopen? anders moet ik de dynamo los halen en dat zo te zien veel werk die heb je er zo niet af. Misschien iemand tips? of wat ervaring hier mee...
Nou dat is vreemd dat je zo een stuk gereedschap niet zou kunnen kopen, aan het type dynamo ligt het of hij eraf kan en moet of niet, de W203 hebben verschillende dymano's die van mij is water gekoeld dus is het onzin om hem eraf te halen, maar met een stuk gereedschap zoals hierboven reeds aangegeven is het een klus van plm. 10 minuten en ja dan vervang je natuurlijk ook die riem want dat arme ding heeft al hoe weet niet hoelang de klappen op moeten vangen. Dat stuk gereeedschap heb ik desijds gekocht omdat ik ook zo een probleem zag aankomen en soms, ja heel soms kan ik in de toekomst kijken.
Succes,
Pakeha
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Hallo,Nokiafan schreef:Speciaalzaak of even googlen
riem moet er sowieso af en dan is de dynamo er af halen niet zo arbeidsintensief meer, werkt trouwens makkelijker op een werkbank
dit kan bijvoorbeeld handig zijn:
Eigenlijk hoeft voor het vervangen van de vrijloop de dyname er niet eens af als je als volgt te werk gaat:
Natuurlijk moet de motorplaat er met zijn 6 schroefjes er wel onder vandaan want je werkt via de onderzijde.
1- Multi Riem ontspannen en gewoon laten hangen
2- De dop met de plines in de vrijloop poulie steken en er een ringsleutel 17 mm. opzetten
3 - de stift door de dop met ringsleutel steken en in de spiebanen in de as van de dynamo steken
4 - met een ratel nu de stift met de klok meedraaien, de steeksleutel haakt wel ergens en dan kan je doordraaien en je voelt dat deze los komt
5 - als alles los is, kan je zo de vrijloop in zijn geheel van de dynamo af nemen,
Als je de nieuwe vrijloop bij de hand heb, deze erop steken, als het goed is glijd hij er zo op
1 - dan het gereedschap er weer op en met de ratel de stift sleutel weer aandraaien
2 - de Multi Riem er weer op
3 - de Multi Riem vervolgens weer spannen
4 - de onderplaat er weer onder schroeven.
5 - gereedschap even tellen.
Succes,
Pakeha
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 okt 2011 13:44
- Mercedes-Benz: W126 280se, W126 500sel/500sec, W203 C270
- Locatie: emmen
Ja de polie had ik zelf al die heeft mij 40 euro gekost.. nou en dan oude er af nieuwe er op was 50 euro.
En dat stuk gereedschap die ik niet kon krijgen is een speciaal gereedschap waarmee je de dynamo er niet af hoeft.
En pakeha bij jou auto zal dat wel niet hoefen omdat jij een 220 hebt zie ik, daar heb je de ruimte wel voor kijk maar is bij een 270 daar kom jij niet tussen met een dop en een ratel.
En dat stuk gereedschap die ik niet kon krijgen is een speciaal gereedschap waarmee je de dynamo er niet af hoeft.
En pakeha bij jou auto zal dat wel niet hoefen omdat jij een 220 hebt zie ik, daar heb je de ruimte wel voor kijk maar is bij een 270 daar kom jij niet tussen met een dop en een ratel.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
of je die dynamo nou in je handen hebt (lees bankschroef) of in de auto hebt zitten. Het gereedschap om de vrijlooppouly te lossen is gewoon hetzelfde.