S204 2009 Niet juist functioneren aanhanger aansluiting

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Erick12
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2012 13:09

08 aug 2012 13:21

Ik heb een MB C s204 bj 03-2011, ik heb hier zelf een originele wegdraaibare trekhaak ondergebouwd, die ik 2e hands gekocht heb van iemand die hem had gemonteerd op een C s204 bj 11-2009.
Ik heb hem gemonteerd en kompleet aangesloten, nu werken alleen de gewone lichten en de remlichten van mijn aanhangwagen.
De knipperlichten l/r alsmede de alarmlichten werken in zijn geheel niet.
Weet iemand waar dit probleem vandaan komt, en/of het te maken heeft dat de trekhaak nog niet in de boord computer
aangemeld is?
Of heeft het er misschien mee te maken dat mijn model auto nu led knipperlichten heeft, en het model van 2009 niet,
zou toch eigenlijk geen verschil mogen maken met aansturing naar aanhangwagen, deze hebben meestal gewone verlichting.

Wie kan mij helpen hierbij? :?

Erick
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08 aug 2012 14:23

Ik denk dat er nog één en ander geprogrammeerd moet worden middels stardiagnose ;-)
#doeslief
Erick12
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2012 13:09

11 aug 2012 16:12

Probleem opgelost!
Afspraak gemaakt bij MB dealer Smeets Heerlen om trekhaak in systeem aan te melden, auto bleek trekhaak niet te herkenen, het schijnt dat er verschillende uitvoeringen zijn, en verschillende plaatsen waar je de connector kabels die de directe verbinding met de SAM module maken kunt aansluiten, ik had schijnbaar de aansluitgegevens van een niet originele trekhaak, dit is ook weer anders, en er zit verschil tussen model s204 bj 2009 en mijn gefacelifte uitvoering van 2011.
Mijn advies, als je een originele trekhaak zelf gaat onderbouwen, laat even een uitdraai/print maken vlgs de fabriekscode van je eigen auto van het te gebruiken aansluitschema.
2 kabeltjes anders aansluiten, in systeem aanmelden en alles functioneerde!

Erick
Plaats reactie