Simpele vraag ik wil een toevoeging kopen om mijn klepper te reinigen .
Helaas is er zoveel te koop dat ik het niet meer weet .
Heeft iemand ervaring met een product dat echt goed werkt zo ja hoor ik graag van je
mvg Frits
R107 kleppenreiniger welk merk
- Vlieger
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 30 mei 2008 22:34
- Mercedes-Benz: 500 SEL '83 - 200 B '82 - 300TD '82 - 250 CE ' 72
- Specialisatie: HPF vering /kleppen stellen V8
- Locatie: Venlo
De werking van Kleppen reiniger is niet te meten, zeker niet na een paar tankbeurten.
Je kan eerst de kleppen inspecteren via de inlaat- en uitlaat openingen.
Zijn de kleppen sterk vervuilt is zandstralen mogelijk, zonder de koppen te demonteren.
Deze werkwijze staat beschreven in het werkplaats handboek van Mercedes.
Je kan eerst de kleppen inspecteren via de inlaat- en uitlaat openingen.
Zijn de kleppen sterk vervuilt is zandstralen mogelijk, zonder de koppen te demonteren.
Deze werkwijze staat beschreven in het werkplaats handboek van Mercedes.
- John Kort
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
- Mercedes-Benz: W203 C240 2001
- Specialisatie: Detailen/poetsen
- Locatie: Den Oever
Frits560,
mijn ervaring met het merk Bardahl is goed.
Heb voor de motor te reinigen een blikje Rail Diesel Injector Cleaner toe gevoegd .( bij 40 liter diesel)
200 km voor het verversen van de motorolie een blikje Engine Tune up and Flush .( bij de olie)
en na het olie verversen(5w30 van Shell)even goed een blikje Oil Booster + Turbo Protect toegediend.
afgelopen periode :
alle olie ververst, Koelwater ververst en automaat gespoeld,
Dit samen: het brandstof verbruik is duidelijk gunstiger en de motor draaid als een zonnetje...........!
Er zijn ongetwijfeld ook andere merken die goed zijn, maar wij hebben goede ervaring met Bardahl...
Succes met alles wat je doet..........
mijn ervaring met het merk Bardahl is goed.
Heb voor de motor te reinigen een blikje Rail Diesel Injector Cleaner toe gevoegd .( bij 40 liter diesel)
200 km voor het verversen van de motorolie een blikje Engine Tune up and Flush .( bij de olie)
en na het olie verversen(5w30 van Shell)even goed een blikje Oil Booster + Turbo Protect toegediend.
afgelopen periode :
alle olie ververst, Koelwater ververst en automaat gespoeld,
Dit samen: het brandstof verbruik is duidelijk gunstiger en de motor draaid als een zonnetje...........!
Er zijn ongetwijfeld ook andere merken die goed zijn, maar wij hebben goede ervaring met Bardahl...
Succes met alles wat je doet..........
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Hallo,
Als ik het zo lees dan heb ik toch wel enkele vragen, resp. opmerkingen.
1- een motor wordt zo gemaakt dat hij eigenlijk zelf reinigend is, als er langs de inlaatkleppen door slijtage van de klepsteel rubbers olie naar beneden komt door het aanzuig vacuum van de motor dan helpt daar geen enkel blikje van het merk X tegen dus is het eens nodig om dat te controleren.
2- de uitlaatkleppen komen tijdens "normaal" rijden op een dermate hoge temperatuur dat zij ook zelfreinigend zijn, alle verbrandingsresten verdwijnen door de hoge temperatuur, denk eens in 1200 graden dan blijf je vanzelf wel schoon.
Hieruit het volgende dus opgemaakt, als je olieverbruik via de kleppen heb dan moet je de klepseals vervangen en als je aanslag op de uitlaatkleppen heb is de motor temperatuur meestal te laag dus moet je eens naar de temperatuur kijken, ik schrijf de temperatuur en niet wat je temperatuur meter aangeeft, want vaak wijken deze regelmatig af.
Succes,
Pakeha
Als ik het zo lees dan heb ik toch wel enkele vragen, resp. opmerkingen.
1- een motor wordt zo gemaakt dat hij eigenlijk zelf reinigend is, als er langs de inlaatkleppen door slijtage van de klepsteel rubbers olie naar beneden komt door het aanzuig vacuum van de motor dan helpt daar geen enkel blikje van het merk X tegen dus is het eens nodig om dat te controleren.
2- de uitlaatkleppen komen tijdens "normaal" rijden op een dermate hoge temperatuur dat zij ook zelfreinigend zijn, alle verbrandingsresten verdwijnen door de hoge temperatuur, denk eens in 1200 graden dan blijf je vanzelf wel schoon.
Hieruit het volgende dus opgemaakt, als je olieverbruik via de kleppen heb dan moet je de klepseals vervangen en als je aanslag op de uitlaatkleppen heb is de motor temperatuur meestal te laag dus moet je eens naar de temperatuur kijken, ik schrijf de temperatuur en niet wat je temperatuur meter aangeeft, want vaak wijken deze regelmatig af.
Succes,
Pakeha
Het probleem met mijn usa sl 560 is meer dat er veel korte stukjes meer gereden zijn .
Heb het inlaat spruitstuk gezien en dat was een kool massa .
Vandaar het plan om een goede kleppenreinig te proberen .
Maar als ik het laatste verhaal goed begrijp hoeft dit niet gewoon wat lange stukken toeren en de kleppen zijn weer schoon .
Heb geen olie verbruik met me auto dus de seals lekker niet
mvg Frits
Heb het inlaat spruitstuk gezien en dat was een kool massa .
Vandaar het plan om een goede kleppenreinig te proberen .
Maar als ik het laatste verhaal goed begrijp hoeft dit niet gewoon wat lange stukken toeren en de kleppen zijn weer schoon .
Heb geen olie verbruik met me auto dus de seals lekker niet
mvg Frits
- John Kort
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
- Mercedes-Benz: W203 C240 2001
- Specialisatie: Detailen/poetsen
- Locatie: Den Oever
Je kan natuurlijk ook niet elke (smerige)motor met elkaar vegelijken.
Iedereen heeft zijn eigen rijgedrag, de een maakt veel snelweg kilometers de ander rijd veel
korte stukjes.
Zodat elke motor anders of meer vervuild raakt door de verschillende rij omstandig heden.
Ik weet zeker, dat de toevoegingen van Bardahl de motor van onze CLK , goed hebben gedaan...... Bij een andere motor die misschien veel vuiler is, helpen de toevoegingen waarschijnlijk (totaal) niet.
m.v.g John k
Iedereen heeft zijn eigen rijgedrag, de een maakt veel snelweg kilometers de ander rijd veel
korte stukjes.
Zodat elke motor anders of meer vervuild raakt door de verschillende rij omstandig heden.
Ik weet zeker, dat de toevoegingen van Bardahl de motor van onze CLK , goed hebben gedaan...... Bij een andere motor die misschien veel vuiler is, helpen de toevoegingen waarschijnlijk (totaal) niet.
m.v.g John k
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
- Ebber
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 03 jul 2005 22:41
- Mercedes-Benz: W204
- Specialisatie: Expert CED
Ik heb veel ervaring met forte. Ze hebben een zeer uitgebreide productlijn van hoge kwaliteit.
Ik gooi een paar keer per jaar forte gas cleaner in mijn tank en bij het verversen van de olie gooi ik een flesje bij de olie.
Ik gooi een paar keer per jaar forte gas cleaner in mijn tank en bij het verversen van de olie gooi ik een flesje bij de olie.
1’th day member