Afgelopen week heb ik nog gewerkt aan een S250CDI die als demo auto door een van de Nederlandse dealers is gebruikt en die nog een betrekkelijk belangrijke optie miste om de verkoop van de auto te vereenvoudigen; want laten we eerlijk zijn: wat moet je met een S-klasse in het gemiddelde Nederlandse parkeervak wanneer er geen parktronic op zit?
In het verleden hebben we al meerdere gefacelifte S-klasses van parktronic voorzien maar bij die auto's werden er nieuwe gespoten bumpers meegeleverd door de betreffende dealers terwijl bij deze auto gekozen is om 10 gaten in de bumpers te boren en de bumpers te voorzien van originele parktronic-sensor houders (die niet los te koop zijn bij mercedes )om de ombouw kosten enigermate binnen de perken te houden.
De buitenste 2 sensoren in de voorbumper hebben een extra functie ten opzichte van de overige 8 sensoren - bij paralel parkeren meten ze tijdens het rijden de beschikbare parkeerruimte op om te kijken of de auto er in past en geven aansluitend aanwijzingen op het kombi instrument over hoe het stuur gedraaid dient te worden.
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,
W221 S250CDI voorzien van actieve parkeerassistent (SA230)
-
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 28 dec 2008 20:35
- Specialisatie: Persoonlijkheid stoornissen
Een W221 250CDI..... , dat zou je niet verwachten bij een S-klasse.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dus je moet zelf sturen en deze parkeert zichzelf niet in zoals de concurrentie (waaronder mijn actuele 'huismerken') ?MBenzNL schreef:... en geven aansluitend aanwijzingen op het kombi instrument over hoe het stuur gedraaid dient te worden....
greetingz,
Wederom strak werk overigens
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
bij de kleine vrouwen modellen van mercedes (A & B bv) hoef je ook niet meer aan t stuur te draaien...bij de volwassen grote-mensen modellen als de S-klasse weet mercedes dat de eigenaar goed in staat is om zelf te draaienmr. Michel schreef:Dus je moet zelf sturen en deze parkeert zichzelf niet in zoals de concurrentie (waaronder mijn actuele 'huismerken') ?
greetingz,
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat zelf in laten parkeren is een leuke gimmick voor op een feestje maar in praktijk gebruik je het nooit als je normaal auto kunt rijden.
Waar heb je nu die sensor houders vandaan als deze niet los te verkrijgen zijn?
Waar heb je nu die sensor houders vandaan als deze niet los te verkrijgen zijn?
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Netjes, overigens echt belachelijk dat MB dit nog als een optie ziet op een S-klasse, op de Spark van mijn vrouw zitten ze (achter) al standaard.
Frits
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Aangezien iedereen zichzelf beter vindt rijden dan een ander zou je verwachten dat 'de rest van automobilisten' dat systeem dus wél gebruikttomH schreef:.... maar in praktijk gebruik je het nooit als je normaal auto kunt rijden....
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 5521
- Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08
Voor een lange S-klasse is het enigzins praktisch die actieve parkeerfunctie, al is het maar om wat makkelijker het ideale "draaipunt" te bepalen. Belachelijk overigens dat Mercedes de normale PTS uit de basisuitrusting van de S-klasse heeft gehaald.tomH schreef: Dat zelf in laten parkeren is een leuke gimmick voor op een feestje maar in praktijk gebruik je het nooit als je normaal auto kunt rijden.
Waar heb je nu die sensor houders vandaan als deze niet los te verkrijgen zijn?
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
tja...ik begrijp het ook niet - maar er wordt altijd wel iemand beter van dergelijke beslissingenVerwijderd13263 schreef:Belachelijk overigens dat Mercedes de normale PTS uit de basisuitrusting van de S-klasse heeft gehaald.
greetingz,
-
- Berichten: 5521
- Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08
Die vent met die mooie snor (oftewel dr. Zetsche) zal er ongetwijfeld de aandeelhouders blij mee maken, vooral gezien de onlangs vrijgegeven cijfers van Daimler. Maar als klant word je minder vrolijk van alle kostenbesparende maatregelen.
Vooral de toename van onbeklede plastic paneeltjes is mij een doorn in het oog op de nieuwe modellen
Vooral de toename van onbeklede plastic paneeltjes is mij een doorn in het oog op de nieuwe modellen
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
In ieder geval zit de trekhaak nooit in het zicht van de sensoren
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)