Een paar weken geleden heb ik aan een S212 E250CDI gewerkt waar (zoals altijd) nog eea aan opties bij ingebouwd moest worden...de klant heeft specifiek gezocht naar een 4 cillinder diesel MET distronic (plus) in de juiste kleur en dus was de keuze dermate beperkt dat er niet precies datgene gevonden kon worden wat het had moeten wezen.
De volgende opties zijn er na import nog bij ingebouwd (alles origineel mercedes natuurlijk):
228 standkachel met afstandsbediening
282 skizak
518 Multi Media Interface (met extra kabel naar de comfort-telefoon aansluiting)
551 alarm
882 interieur sensor
nieuw type LEDs in de voorbumper (de rechte LEDs ipv de geknikte LEDs)
Wat bij deze auto weer nieuw voor mij was is dat er 212ers rondlopen ZONDER "umwalzpump" - dus zonder pompje die het koelwater rondpompt (iets wat er bij iedere 211er standaard in gezeten heeft)...aangezien die pomp nogal belangrijk is voor het functioneren van de standkachel, is die er dus extra bij ingebouwd.
Voor het kunnen monteren van een skiluik moest het volledige stalen rugleuning frame verwijderd worden omdat de standaard rugleuning een doorlopende stalen plaat heeft en geen opening om ski's door heen te steken.
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,
S212 E250CDI nu met STH, EDW&IRS, MMI, skizak en nieuwe LEDs
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
- Mercedes-Benz: S205 C300
- Locatie: DE, Bayern
- Contacteer:
Leuk projectje!
Maar toch een klein interesse vraagje:
De standkachel, wordt deze via CAN bus of via W bus aangestuurd? Als dit via CAN bus gaat, kun je er dan ook zo'n zapper of gsm module bij krijgen om deze van afstand te bedienen?
Gr, René
Maar toch een klein interesse vraagje:
De standkachel, wordt deze via CAN bus of via W bus aangestuurd? Als dit via CAN bus gaat, kun je er dan ook zo'n zapper of gsm module bij krijgen om deze van afstand te bedienen?
Gr, René
- Bas Timmermans
- Berichten: 2196
- Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30
- Mercedes-Benz: Lexus IS300h
- Locatie: Harkstede
- Contacteer:
Ikzie dat er bij de 212 weer kwistig met de nadenkit wordt gewerkt. Goeie zaak. Ik hoop in de toekomst een wagen te treffen die door jou onder handen is genomen.
Its beyond my control but, diesel rules!
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
de standkachel is gewoon vie CANBUS gekoppeld met de auto (anders valt er ook geen tijd vanuit het KI in te stellen en is er geen terugkoppeling van/naar de schakelaar)
een GSM moduul is er altijd bij tussen te zetten - die stuurt dan de originele T100 ontvanger van de afstandsbediening aan
greetingz,
een GSM moduul is er altijd bij tussen te zetten - die stuurt dan de originele T100 ontvanger van de afstandsbediening aan
greetingz,
- Mr.Atari
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 09 aug 2011 23:36
- Mercedes-Benz: W202 220D / S203 180 Kompressor Automaat
- Specialisatie: ICT
- Locatie: Hardenberg
Een collega van me heeft een zelfgemaakte standkachel in een Ford Focus gebouwd. Zou dat ook niet mogelijk zijn in een willekeurige Benz? Hij heeft een filmpje gemaakt van zijn "bouwpakket". Is misschien aardig voor mensen die ook een standkachel willen in een auto waar deze niet leverbaar op is geweest. Kosten waren niet eens zo hoog had ik begrepen. Hij heeft een onderdeel uit een VW Caddy gebruikt...
Beter een ster op de neus, dan in de ruit.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
een standkachel is gewoon leverbaar voor deze auto's af fabriek...en webasto levert complete standkachel pakkette aan voor achteraf inbouw - ALEEN werken die webasto kits voor geen meter omdat die niet over CANBUS lopen (en dus werkt die kit net zo houtje-touwtje als de zelfbouw pakket van jouw collega)...het achteraf inbouwen van een volledig geintegreerde standkachel in een 212 gaat dus alleen maar met los bij elkaar gekochte onderdelen.Mr.Atari schreef:Een collega van me heeft een zelfgemaakte standkachel in een Ford Focus gebouwd. Zou dat ook niet mogelijk zijn in een willekeurige Benz?
greetingz,
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zo te zien heeft deze 212 geen 3 zone airco (4 is volgens mij verleden tijd bij de 212) maar de "gewone" 2 zone airco. En de 2 zone versie heeft weer geen "rest"warmte functie (helaas). Zou het daar aan kunnen liggen dat dit exemplaar geen umwalzpomp heeft? De 4 212'ers die ik in het wagenpark heb momenteel hebben ook allen 2 zone airco en volgens mij ook allen geen pomp.
Verder weer puik werk . De ledjes vind ik geen verbetering maar dat is persoonlijk
Verder weer puik werk . De ledjes vind ik geen verbetering maar dat is persoonlijk
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
jawel - dat EN het feit dat de auto geen verwarmde ruitesproeierpot had (dat hadden de overige E-klasses waarin ik een standkachel gebouwd heb allemaal wel)tomH schreef:Zou het daar aan kunnen liggen dat dit exemplaar geen umwalzpomp heeft?
greetingz,
-
- Berichten: 5521
- Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08
Die "abfahrtzeit" functie in de 212 is wel een stuk leuker in gebruik dan de manier hoe je op een 203/211 de standkachel moet inschakelen. Het probleem is dat je op de gok de standkachel moet aanzetten ik ga altijd maar uit van 45 minuten van tevoren ofzo.
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
- Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i
Als de jouwe ook 5kW kan leveren zoals die op de foto dan zou je met minder tijd ook moeten toekomen denk ik.Verwijderd13263 schreef:Die "abfahrtzeit" functie in de 212 is wel een stuk leuker in gebruik dan de manier hoe je op een 203/211 de standkachel moet inschakelen. Het probleem is dat je op de gok de standkachel moet aanzetten ik ga altijd maar uit van 45 minuten van tevoren ofzo.
Zo'n "vertrektijd" is inderdaad veel gebruiksvriendelijker
Systeem zal misschien zelfs zelflerend zijn icm buitentemperatuur ?
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Wat bedoel je met 'werkt voor geen meter'? Kan de standkachelunit dan de verwarming niet aansturen?MBenzNL schreef:en webasto levert complete standkachel pakkette aan voor achteraf inbouw - ALEEN werken die webasto kits voor geen meter omdat die niet over CANBUS lopen (en dus werkt die kit net zo houtje-touwtje als de zelfbouw pakket van jouw collega)...het achteraf inbouwen van een volledig geintegreerde standkachel in een 212 gaat dus alleen maar met los bij elkaar gekochte onderdelen.
greetingz,
- tomira
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 13 nov 2010 11:12
- Mercedes-Benz: CL203 220 cdi facelift
- Locatie: Antwerpen
dus als ik het goed begrijp moet jij in de vroege ochtend met je ochtendjas aan de kachel drie kwartier van te voren aanzetten???Verwijderd13263 schreef:Die "abfahrtzeit" functie in de 212 is wel een stuk leuker in gebruik dan de manier hoe je op een 203/211 de standkachel moet inschakelen. Het probleem is dat je op de gok de standkachel moet aanzetten ik ga altijd maar uit van 45 minuten van tevoren ofzo.
-
- Berichten: 5521
- Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08
Of gewoon net voor het douchen met de afstandbediening de standkachel aanzetten terwijl ik om 55 AMG eens te quoten; "in m'n blote leuter voor het raam sta"
Doorgaans weet ik 'smorgens hoe laat ik weg moet dus stel ik de timer gewoon een half uur voor vertrek in dat is ruim voldoende.
Maar ga ik naar de bios moet ik toch even rekenen hoe laat de film klaar is en de timer precies zo instellen dat de standkachel lekker een half uurtje heeft gedraaid en alles goed warm is in de auto. Een "abfahrtzeit" zou dan fijner zijn omdat de auto dat rekenwerk dan lekker zelf mag doen haha. Let wel; dit is dus een typisch voorbeeld van extreme luiheid danwel een ernstig luxeprobleem hihi.
Doorgaans weet ik 'smorgens hoe laat ik weg moet dus stel ik de timer gewoon een half uur voor vertrek in dat is ruim voldoende.
Maar ga ik naar de bios moet ik toch even rekenen hoe laat de film klaar is en de timer precies zo instellen dat de standkachel lekker een half uurtje heeft gedraaid en alles goed warm is in de auto. Een "abfahrtzeit" zou dan fijner zijn omdat de auto dat rekenwerk dan lekker zelf mag doen haha. Let wel; dit is dus een typisch voorbeeld van extreme luiheid danwel een ernstig luxeprobleem hihi.
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
jawel...met de hulp van een half dozijn relais en 2 dozijn vliegende zekeringen die overal lukraak in de auto verstopt worden en met kabels die aan bestaande kabels geknepen worden...houtje-touwtje dus (net zoals vroeger bij de 123ers)Lecram schreef:Wat bedoel je met 'werkt voor geen meter'? Kan de standkachelunit dan de verwarming niet aansturen?
En omdat je nederlandse auto dan van zo'n fijn track&trace systeem voorzien is (omdat de verzekering dat verplicht stelt), gaat iedere morgen je alarm weer af omdat de auto een spanningsval detecteert terwijl die niet snapt dat er een standkachel aan het brullen is die een ventilator en umwalzpump aan het aansturen is - dus: werkt voor geen meter!
greetingz,