wat is cdi
-
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 09 dec 2006 10:48
- Mercedes-Benz: W126 280SE
- Locatie: twijzelerheide
hallo,even een vraag, wat betekent cdi,en wat zijn de beste ervan ivm met aanschaf andere auto,wil een combi kopen bj 2003 ongeveer,c klasse,wie heeft ervaring met deze autos,mvg wietje
liever een ster op de motorkap dan aan de hemel,,
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
cdi Staat voor 'common-rail direct injection'. Dieseltechniek waarbij de brandstof via één gemeenschappelijke leiding (de zogeheten 'common-rail') onder hoge druk naar de verstuivers wordt getransporteerd
- boneheadxxl
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 28 aug 2007 23:18
- Mercedes-Benz: W210 300 TD 1998 elegance
Common rail is eigenlijk de moderne dieseltechniek zoals deze nu in de auto's geleverd wordt. Er zijn maar weinig nieuwe auto's die zonder common rail uitkomen. Een CDI is zuiniger dan een conventionele diesel, maar waren in de beginjaren wat storingsgevoeliger. Vooral de injectoren zijn een stuk gecompliceerder, doordat deze d.m.v. van elektrische impulsen opengaan en niet door de pompdruk. De computer heeft daardoor meer controle over het verbrandingsproces wat een zuiniger verbruik oplevert.
In 2003 is deze techniek goed volwassen geworden, dus ik denk net dat dit dan een probleem zal veroorzaken. Wel blijven de injectoren een zwakke plek, die ook nog eens kostbaar kunnen zijn.
In 2003 is deze techniek goed volwassen geworden, dus ik denk net dat dit dan een probleem zal veroorzaken. Wel blijven de injectoren een zwakke plek, die ook nog eens kostbaar kunnen zijn.
- Bas Timmermans
- Berichten: 2196
- Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30
- Mercedes-Benz: Lexus IS300h
- Locatie: Harkstede
- Contacteer:
Bij MB is enkel de 400 CDI een motor die je zou moeten mijden. Te veel vermogen voor ketting en soms ook bak. de 200, 220, 270/280 en 320 zijn top en ook de latere 8 pitter is goed maar dus niet de 400.
Verstuivers gaan als ik het goed heb begrepen 250k tot 300 k mee. en kunnen nieuw tot 250 euro per stuk kosten. Dan maakt het dus wel uit of je een 4, 5, 6 of 8 pitter hebt. Maar 8 pits diesel zijn er zover ik weet niet geleverd in de C
Verstuivers gaan als ik het goed heb begrepen 250k tot 300 k mee. en kunnen nieuw tot 250 euro per stuk kosten. Dan maakt het dus wel uit of je een 4, 5, 6 of 8 pitter hebt. Maar 8 pits diesel zijn er zover ik weet niet geleverd in de C
Laatst gewijzigd door Bas Timmermans op 22 dec 2010 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Its beyond my control but, diesel rules!
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
bij een S203 (c-klasse kombi) valt de MoPf vanaf 2004 (modeljaar 2005) te prefereren.230ce schreef:hallo,even een vraag, wat betekent cdi,en wat zijn de beste ervan ivm met aanschaf andere auto,wil een combi kopen bj 2003 ongeveer,c klasse,wie heeft ervaring met deze autos,mvg wietje
Altijd netjes (aantoonbaar) onderhoud is ook belangrijk of course
- willem B
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 21 aug 2010 21:33
- Mercedes-Benz: w124 200T w638 viTo ya66 daf w168 140
- Locatie: maarssen
boneheadxxl schreef:Common rail is eigenlijk de moderne dieseltechniek zoals deze nu in de auto's geleverd wordt. Er zijn maar weinig nieuwe auto's die zonder common rail uitkomen., maar waren in de beginjaren wat storingsgevoeliger. Vooral de injectoren zijn een stuk gecompliceerder, doordat deze d.m.v. van elektrische impulsen opengaan en niet door de pompdruk. De computer heeft daardoor meer controle over het verbrandingsproces wat een zuiniger verbruik oplevert.Een CDI is zuiniger dan een conventionele diesel
In 2003 is deze techniek goed volwassen geworden, dus ik denk net dat dit dan een probleem zal veroorzaken. Wel blijven de injectoren een zwakke plek, die ook nog eens kostbaar kunnen zijn.
Dat zeggen ze,maar ik vindt van nietEen CDI is zuiniger dan een conventionele diesel
v.g. Willem
Iemand met gezond verstand rijdt met een Benz door het land.
Of je nu denkt dat je iets niet kunt, of denkt dat je het wel kunt; Je hebt altijd gelijk.
Iemand met gezond verstand rijdt met een Benz door het land.
Of je nu denkt dat je iets niet kunt, of denkt dat je het wel kunt; Je hebt altijd gelijk.
- H-D
- Berichten: 7081
- Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
- Mercedes-Benz: ...een grijze...
- Specialisatie: Van alles iewat...
- Locatie: In de buurt van Frankfurt
Ik rij nu zo´n 12.000 km met mijn 320 CDI en heb gemiddelt 8,4 liter diesel op 100 km nodig, maar dan moet die ook vlink werken!!! Af en toe, met rond 120 km per uur staan 6,8 - 7,0 liter tijdelijk op het KI!!
Ik wil de CDI niet mer missen! Alleen als ik bij deLotto/staatslooterij win, dan komt er een 6.3!!
Ik wil de CDI niet mer missen! Alleen als ik bij deLotto/staatslooterij win, dan komt er een 6.3!!
Groetjes, H-D
Don´t dream your life, live your dreams!!
Don´t dream your life, live your dreams!!
- ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Dan kun je die CDI er met gemak bijhoudenH-D schreef:Ik rij nu zo´n 12.000 km met mijn 320 CDI en heb gemiddelt 8,4 liter diesel op 100 km nodig, maar dan moet die ook vlink werken!!! Af en toe, met rond 120 km per uur staan 6,8 - 7,0 liter tijdelijk op het KI!!
Ik wil de CDI niet mer missen! Alleen als ik bij deLotto/staatslooterij win, dan komt er een 6.3!!
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- willem B
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 21 aug 2010 21:33
- Mercedes-Benz: w124 200T w638 viTo ya66 daf w168 140
- Locatie: maarssen
Ja bij wie niet?H-D schreef:Ik rij nu zo´n 12.000 km met mijn 320 CDI en heb gemiddelt 8,4 liter diesel op 100 km nodig, maar dan moet die ook vlink werken!!! Af en toe, met rond 120 km per uur staan 6,8 - 7,0 liter tijdelijk op het KI!!
Ik wil de CDI niet mer missen! Alleen als ik bij deLotto/staatslooterij win, dan komt er een 6.3!!
v.g. Willem
Iemand met gezond verstand rijdt met een Benz door het land.
Of je nu denkt dat je iets niet kunt, of denkt dat je het wel kunt; Je hebt altijd gelijk.
Iemand met gezond verstand rijdt met een Benz door het land.
Of je nu denkt dat je iets niet kunt, of denkt dat je het wel kunt; Je hebt altijd gelijk.
- H-D
- Berichten: 7081
- Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
- Mercedes-Benz: ...een grijze...
- Specialisatie: Van alles iewat...
- Locatie: In de buurt van Frankfurt
....goed plan!!!ruub-sterw201 schreef:Dan kun je die CDI er met gemak bijhoudenH-D schreef:Ik rij nu zo´n 12.000 km met mijn 320 CDI en heb gemiddelt 8,4 liter diesel op 100 km nodig, maar dan moet die ook vlink werken!!! Af en toe, met rond 120 km per uur staan 6,8 - 7,0 liter tijdelijk op het KI!!
Ik wil de CDI niet mer missen! Alleen als ik bij deLotto/staatslooterij win, dan komt er een 6.3!!
Groetjes, H-D
Don´t dream your life, live your dreams!!
Don´t dream your life, live your dreams!!
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44422
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Dat kun je vinden, maar is wel degelijk zo als je de hetzelfde rijsnelheden hanteert.willem B schreef:Dat zeggen ze,maar ik vindt van nietboneheadxxl schreef:Een CDI is zuiniger dan een conventionele diesel
1 op 20 is met rustige rijstijl DIK haalbaar met een C200CDI (W203 bijvoorbeeld), dat haal je met een conventionele diesel hooguit als die op een aanhanger staat/rijdt
Maar als je een CDI vol belast, ja dan lust die ook een flinke borrel....
Ik heb het vaker verteld, maar een E320CDI kan op de lange baan een stuk zuiniger zijn als een E220CDI bijvoorbeeld, hebben we een dik jaar geleden over een rit van 700km (München ---> Achterhoek) aangetoond.
Bij 200km/u PLUS (vrijwel continue), de E220CDI 1 op 7, de E320CDI zo'n 1 op 13!!
#doeslief
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Doordat de druk in de commonrail zo hoog is (>1750 bar en bij de latere generatie zelfs >2500 bar) kun je de diesel veel beter vernevelen. Combineer dat nog met electronisch aangestuurde injectoren die je dus veel preciezer op het juiste moment kunt laten inspuiten dan een mechanische pomp en het feit dat je het direct boven de zuiger spuit in plaats van in een voorkamer en het kan niet anders dan dat je bij gelijkblijvende prestaties veel minder diesel nodig hebt.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- benz 190
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
- Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
- Locatie: emmen
De mijne W210 220 CDI(al eens eerder aangegeven) loop 1op 14 bij 120km/u met 2 personen.
Van uit Emmen naar Kassel en dat viel erg tegen ten opzichte van de oude diesel die 1 op 18 reed.
Niet dat het een probleem is ,maar wel even wennen.
Dan zullen er wel mensen zijn die zeggen ,dan moet je geen mercedes kopen ,of dan had je die oude diesel niet weg moeten doen.maar dat heeft er niets mee te maken,trouwens die oude diesel is er nog steeds.
Johnnie
Van uit Emmen naar Kassel en dat viel erg tegen ten opzichte van de oude diesel die 1 op 18 reed.
Niet dat het een probleem is ,maar wel even wennen.
Dan zullen er wel mensen zijn die zeggen ,dan moet je geen mercedes kopen ,of dan had je die oude diesel niet weg moeten doen.maar dat heeft er niets mee te maken,trouwens die oude diesel is er nog steeds.
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
fährt er besser
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 03 feb 2009 19:27
- Mercedes-Benz: Peugeot 107, Renault Scenic
- Specialisatie: W202, audio, elektra, koeling
- Locatie: Vlaardingen
Dan zou ik hem toch eens laten nakijken, je gooit nu een paar kilometer per liter weg!benz 190 schreef:De mijne W210 220 CDI(al eens eerder aangegeven) loop 1op 14 bij 120km/u met 2 personen.
Van uit Emmen naar Kassel en dat viel erg tegen ten opzichte van de oude diesel die 1 op 18 reed.
Als ik met mijn Benz op de bestemming was aangekomen, had ik altijd spijt dat de rit alweer voorbij was.... Nu rijd ik een Peugeot 107, en o wat ben ik blij als ik er ben!