We zagen het gisteren al aankomen, het klopt!
De samenwerking tussen AMG en Ducati is een feit!
• Gezamenlijke marketing- en sponsoractiviteiten
• AMG in 2011 sponsor Ducati MotoGP team
• Ducati-rijders maken kennis met AMG en omgekeerd
Op de Los Angeles Motor Show hebben AMG en Ducati bekendgemaakt een nauwe strategische samenwerking aan te gaan. De twee hightech merken zullen vooral samenwerken op het gebied van marketing- en sponsor-activiteiten. Dat wordt onder meer zichtbaar doordat AMG vanaf 2011 optreedt als sponsor van het Ducati MotoGP-team.
AMG en Ducati zijn twee merken die veel gemeen hebben zoals een indrukwekkende racehistorie, hightech voor op het circuit én de openbare weg en natuurlijk exclusiviteit. Met de samenwerking kunnen AMG en Ducati samen toegang krijgen tot nieuwe doelgroepen.
AMG sponsor Ducati MotoGP team
AMG is vanaf 2011 officieel sponsor van het Ducati MotoGP team. Dit tot groot genoegen van Gabriele del Torchio, president en CEO van Ducati: “Met AMG hebben we een sponsor gevonden die al onze merkwaarden zelf ook vertegenwoordigt.” De samenwerking tussen AMG en Ducati wordt op diverse manieren zichtbaar. De twee merken gaan gezamenlijke marketing- en sponsoractiviteiten opzetten en AMG wordt officieel autopartner van het Ducati MotoGP-team. Bovendien komt er een ‘uitwisselingsprogramma’ op gang. Bij bepaalde AMG-evementen krijgen deelnemers bijvoorbeeld de kans om testritten met Ducati-modellen te maken. Bij Ducati-evenementen worden de deelnemers juist in de gelegenheid gesteld om nader kennis te maken met AMG’s hightech op vier wielen.
Twee indrukwekkende geschiedenissen
Ducati is opgericht in 1926. In eerste instantie produceerde het bedrijf onderdelen voor radio’s, maar sinds 1946 legt het zich volledig toe op de productie van (race)motoren. Het bedrijf dankt zijn indrukwekkende reputatie niet in het minst aan een zeer groot aantal raceoverwinningen, maar ook aan de productie van krachtige, stijlvolle motorfietsen.
AMG stamt uit 1967. Het bedrijf richtte zich oorspronkelijk uitsluitend op de autosport. Daar heeft het een klinkende reputatie opgebouwd. Sinds 1999 is Mercedes-AMG GmbH (een dochter van Daimler AG) een autonome autofabrikant. De vorig jaar geïntroduceerde SLS AMG is de eerste volledig in eigen beheer door AMG ontwikkelde auto en vormt daarmee een hoogtepunt in de toch al indrukwekkende historie van het bedrijf.
Klik op één van de foto's voor een groter formaat:
PS: Wallpaper-formaat beschikbaar
Supersnelle samenwerking: AMG en Ducati
- Ed
- Moderator
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
- Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
- Locatie: Rotterdam
En nu Rossi op Ducati gaat rijden heb je zo wel een flamboyant figuur in je gelederen wat qua marketing een giga oppepper kan zijn, zeker als de prestaties van een dusdanig niveau worden dat hij kan meedraaien om de wereldtitel MotoGP.
Voorkeur voor mij gaat ook naar de 4 wieler.
Voorkeur voor mij gaat ook naar de 4 wieler.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
- Benzzo
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 16 jul 2009 22:09
- Mercedes-Benz: Dodge
- Specialisatie: Niks doen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Wat Ed zegt is op zeker waar, heel slim dit.Ed schreef:En nu Rossi op Ducati gaat rijden heb je zo wel een flamboyant figuur in je gelederen wat qua marketing een giga oppepper kan zijn, zeker als de prestaties van een dusdanig niveau worden dat hij kan meedraaien om de wereldtitel MotoGP.
Voorkeur voor mij gaat ook naar de 4 wieler.
En als Stoner kan winnen op een Duc dan kan Rossi dat zeker.
Mijn voorkeur gaat uit naar 4 wielen om relax van A naar B te komen,
en 2 wielen om te knallen.
Good, better, best, ME
- Benzzo
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 16 jul 2009 22:09
- Mercedes-Benz: Dodge
- Specialisatie: Niks doen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Met de SLS reed ik niet, maar je hebt gelijk, ik ben blij dat ik een langzame oude diesel rij, anders was ik mijn rijbewijs al lang kwijt geweest.Peter schreef:Jaja, en rustig met een CLS63 AMGBenzzo schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar 4 wielen om relax van A naar B te komen,
en 2 wielen om te knallen.
Op de motor gebeurd het knallen overigens hoofdzakelijk op het circuit.
Good, better, best, ME