POLL: Klaar voor de Mercedes-Benz van de toekomst?

Belangrijke mededelingen over het forum.

Wat is jouw mening?

Zeer mee eens
18
29%
Eens
28
45%
Oneens
7
11%
Zeer mee oneens
2
3%
Geen Mening
7
11%
 
Totaal aantal stemmen: 62
Patrick-E500
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 aug 2008 19:23
Mercedes-Benz: S211 E500 Avantgarde
Specialisatie: Hengelen
Locatie: Ergens in Nederland

28 okt 2010 20:00

Momenteel heb ik er geen mening over de techniek van de toekomst.

Het klinkt allemaal wel leuk die hybriedes en andere technieken maar hoe gaat nu over een x aantal jaar. Je kan mij niet wijs maken dat het accupack uit b.v. een Toyota Prius het eeuwige leven hebben. Zijn die dan niet schadelijk voor het milieu ?
Tevens is uit onderzoek gebleken dat een Prius vele malen meer vervuild dan een normale personenauto op de snelweg. En waar rijden die Priussen het meest ... juist, op de snelweg.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Zodra ik in de Mercedes rij, lach ik altijd.
terwey
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 jun 2010 02:28
Mercedes-Benz: S210 E320
Locatie: Berlin

31 okt 2010 01:49

Patrick-CDI schreef:Momenteel heb ik er geen mening over de techniek van de toekomst.
Je kan mij niet wijs maken dat het accupack uit b.v. een Toyota Prius het eeuwige leven hebben. Zijn die dan niet schadelijk voor het milieu ?
natuurlijk is het chemische afval dat zo'n accutje achterlaat velen malen erger dan dat beetje CO2 dat de lucht ingaat door de benzine-/diesel-moteren. Interreseerd de politiek dat? Nee die kijken op korte termijn, die hebben in hun 4 jarige regering 'voor zuinigere autos gezorgd'. Of het daarna een absurde ramp is maakt niet uit, volgende regering z'n probleem.
Ik vind het daarom ook zo jammer dat auto-fabrikanten hierop meegaan, ik snap het wel uit het winst oogpunt want tja... "hybrid" is cool dus het verkoopt als warme broodjes.

Als Toyota niet met die gekke hybrid op de proppen was gekomen grote kans dat er niet zo enorm veel naar om was gekeken en we nu meer hydrogen tankstations hadden. Het is eenmaal feit dat we niet een accucel kunnen maken die 'lange' (lees: 300km+) kan rijden op 1 lading. Met hydrogen zal dat inprincipe wel kunnen sinds het stroomverbruik niet het grootste probleem is in een elektrische auto, meer de hoeveelheid batterijen die je erin kan proppen. Neem een iPod, klein apparaatje doet het ongv. 36uur op 1 lading. Als die nou 2x zo dik was met dezelfde kwaliteit batterij had het dus 72uur gefunctioneerd.
Oftwel, je kan wel de hele huidige onderkant van de motorkap van een e-klasse vullen met batterijen (zoals die gekke Tesla), dan zal je wel redelijke afstanden kunnen karren... maar gewicht neemt weer toe en efficientie daalt dus weer... en je zit met 10x zoveel chemisch afval waar ik me persoonlijk iets meer zorgen over zou maken dan wat CO2. Waar wil je 't laten? owja boeit niet, verscheep maar naar oekie-oekie-stan die zoeken 't maar uit, want CO2 is een globaal probleem en chemisch afval een lokaal probleem en dat kun je verplaatsen ;) Maar vanuit dat oogpunt, prop dan gewoon in elke auto een miniatuur kernreactor want als het afval dat het produceerd toch niet boeit? ;)

Ikzelf zal zolang er geen waterstof beschikbaar is bij het gros (lees, elke 200km minimaal langs de grote A wegen) van de tankstellen gewoon een dik diesel blok willen. Voor mij part heffen ze maar meer belasting op het feit dat je meer PK's wilt. Maar ga niet een autofabrikant afstraffen omdat ze 'niet zuinig zijn' en het vergelijken met onbewezen (minder dan 10 jaar op de markt...) technologie die 'oh-zo-zuinig' is.


*disclaimer*
tis laat, ben moe, geirriteerd en heb 't helemaal gehad met de milieu onzin. Tot een jaar terug mocht m'n benz (die helaas gestorven is) hier gewoon de binnenstad in en nu plots niet meer want oh-nee hij produceerd zoveel CO2. Zullen we maar even berekenen wat het produceren van nieuwe autos, vernietigen van de oude aan CO2 oplevert t.o.v. het rondrijden in je CO2 onvriendelijke auto? een blikje produceren kost al meer energie dan een uur stofzuigen, go figure.
Gebruikersavatar
Arthur
Beheerder
Berichten: 17285
Lid geworden op: 08 jan 2008 21:51
Mercedes-Benz: A207 E200 CGI 2010
Specialisatie: Fotografie
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

05 nov 2010 15:30

Nog even voor de duidelijkheid, je hoeft geen commentaar te geven. Alleen de Poll invullen is ook prima.
A Convertible is a way of living. 8-)
Gebruikersavatar
mj-man
Berichten: 574
Lid geworden op: 16 okt 2007 15:54
Mercedes-Benz: R129 W203 R170 W169
Locatie: hellevoetsluis

12 nov 2010 10:39

Door zich niet alleen op nieuwe auto's te richten, maar ook bestaande oudere modellen te voorzien van milieu/brandstof besparende technieken kan mogelijk meer winst gehaald worden. Zowel voor mercedes als voor het milieu. Bovendien is het een sympathiek gebaar waarmee de band met de dealer alleen maar versterkt wordt. In plaats van het noodzakelijke bezoek voor onderhoud wordt het dan shoppen in de nieuwste technieken. Dit zou ook nog weleens een positief effect kunnen hebben op de restwaarde zodat alle mercedesrijders ermee geholpen worden.

Zou het bovendien niet veel makkelijker zijn om met alle huidige kennis 10g CO2 te besparen op een 5 jaar oude auto dan op een nieuwe?
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

12 nov 2010 10:43

mj-man schreef:Zou het bovendien niet veel makkelijker zijn om met alle huidige kennis 10g CO2 te besparen op een 5 jaar oude auto dan op een nieuwe?
Dat is een goede opmerking, zeker.

Maar wie gaat dat betalen? Ik vrees de overheid niet, die willen vooral aan een auto verdienen....
#doeslief
Gebruikersavatar
mj-man
Berichten: 574
Lid geworden op: 16 okt 2007 15:54
Mercedes-Benz: R129 W203 R170 W169
Locatie: hellevoetsluis

12 nov 2010 10:52

als ik daardoor zuiniger ga rijden en mijn auto hierdoor een hogere restwaarde heeft wil ik daar zeker wel in investeren.

Het hangt gewoon van de terugverdientijd af. Een roetfilter zie ik overigens om deze redenen niet zitten: de onderhoudskosten gaan omhoog en het verbruik gaat niet omlaag. Maar mogelijk zijn er wel betere resultaten te behalen met andere technieken.
rene_fb
Berichten: 749
Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
Mercedes-Benz: S205 C300
Locatie: DE, Bayern
Contacteer:

22 nov 2010 12:56

Dat Mercedes hierin mee gaat is uiteraard een goede zaak!

Minder verbruik is niet alleen beter voor de knip, maar ook wel voor het milieu.
Ik wil best mijn steentje bijdragen en ben zelf ook wel bereid om iets meer uit te geven voor een zuinigere auto, maar dit moet niet ten koste gaan van het comfort.

Waar ik meer moeite me heb, en of Mercedes daar wat aan kan doen is nog maar zeer de vraag, is dat de politiek steeds sneller regels aanscherpen.
Dit merk je met name in de bedrijfswagenwereld.

Als men een paar jaar geleden een Actros mp2 kocht, toen het nieuwste van het nieuwste. En men nu al veel binnensteden niet meer binnenmag komen vanwege uitstoot e.d. dan vraag ik mij af, waar is men mee bezig?
Regels worden veel sneller aangescherpt dan dat men wagens economisch kan afschrijven...

Gr, René
Plaats reactie