Hallo
ik heb mijn motor M111 955 met nieuwe komplete met alles er aanop en 0 km motor vervangen.
ik heb nu 1200 Km gereden op 1000 km olie + filter vervangen,
rijdt perfect ik ben zeer tevreden met niuwe motor. het is M11 955
er was 1 verschil met mijn oude en nieuwe dat is vacuumpomp.
mijn vraag is gaat over vacuum pomp want ik heb overaal gezocht,op antwoord zelfs op mercedes service maar geen antwoord.
mijn origineele is elektrische vacuumpomp, op die nieuwe motor is op het voorkant cilinderkop
ik gebruik gewoon mijn oude vacuumpomp.
waarom die verschillende vacuumpom? is er te maken met bouwjaar? of uitvoeringen zoals elag,avant,clasc,kombi,C Coupe,? :
alle antwoorden zijn welkom.
het volledige motor code is ( nieuwe ) M111 955 324550198
Auto is W203 C200K Elagance uit 7-2000.
ik bedankt alvast
W203 m111 955 vacuumpomp vraag.
- Bijlagen
-
- vorige motor oude.
- 1.jpg (78.59 KiB) 1153 keer bekeken
-
- vorige motor oude.
- 5.jpg (131.05 KiB) 1151 keer bekeken
-
- mijn origineele vacuumpomp
- 2.jpg (97.88 KiB) 1151 keer bekeken
-
- dit is die nieuwe vacuumpomp
- 3.jpg (86.68 KiB) 1151 keer bekeken
-
- nieuwe motor
- 4.jpg (117.63 KiB) 1151 keer bekeken
-
- net gebracht met DHL nieuwe motor
- 6.jpg (87.19 KiB) 1151 keer bekeken
- A-drie
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
- Mercedes-Benz: Toyota Prius
- Specialisatie: Algemeen
- Locatie: kaatsheuvel
- Contacteer:
een electrische pomp kan pas meedoen als hij nodig is, een motor-gedreven loopt altijd mee(en die moet dus een veiligheid hebben)
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
halloA-drie schreef:een electrische pomp kan pas meedoen als hij nodig is, een motor-gedreven loopt altijd mee(en die moet dus een veiligheid hebben)
oke maar?! op de vorige motor er was geen motor-gedreven vacuumpomp. op niuwe wel.
hallo erikErikH schreef:Mag ik vragen waarom je je motor vervangen hebt? En heb je nu ook een 200K?
Ik heb er zelf aan zitten denken om mijn 200K te vervangen voor een 230K, maar ga het toch niet doen.
mijn koppakking was lek, het plan was koppakking vervangen cilinderkop testen en vlakken,en rest ook onderhandnemen,zuigers,kleppen etcetc,.
maar ging niet want kopbouten 9 van 10 kwam niet los draide zo maar rond het was duidelijk tap was beschadigt.
doordat cilinderkop kon niet er uit gehald worden. clykop moest gesloopt worden en andere kop kopen revise of niuwe,
al dat kosten loopte hoog. revise kost min plus tussen 1000 a 1500 euro, niuwe bij vandijk mercedes Ex Btw 1700E,dat allemaal kale voor Cly kop.
wie weet mischien motorblok had ook ergens schuurtje door dat bout.ik denk vorige eiginaar iets mee gedan zo als,
pak vervanging daarnaa oude bouten er op gedraid., er was lek dan hebben ze kopbouten extra strak gedraid .
dat was de reden van vervanging.