Hallo mensen, ik heb sindskort een 190e 2.0 uit 1987, en ik ben nu op zoek naar verlagingsveren of een schroefset. Maar ik kan alleen maar verlagingsveren tot 40mm vinden, maar ik wil de voorkant toch wel een beetje verder verlagen Wie kan mij helpen?
mvg Roy
W201 verlagen
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Geregeld hoor
Ik heb wel eens gelezen dat je een veer ook kunt inkorten met een slijptol . 1 ring eraf slijpen.gannef schreef:Hallo mensen, ik heb sindskort een 190e 2.0 uit 1987, en ik ben nu op zoek naar verlagingsveren of een schroefset. Maar ik kan alleen maar verlagingsveren tot 40mm vinden, maar ik wil de voorkant toch wel een beetje verder verlagen Wie kan mij helpen?
mvg Roy
Zelf heb ik het nooit gedaan, maar het kan schijnbaar.
Gr. S
Gr. Sander
- A-drie
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
- Mercedes-Benz: Toyota Prius
- Specialisatie: Algemeen
- Locatie: kaatsheuvel
- Contacteer:
daar zal de kwaliteit ook naar zijn, een volledige veer kun je rechtop op de vloer zetten omdat de laatste krul vlak eindigt, slijp je die eraf dan valt hij om, dus zit altijd scheef tussen de as
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
Ik heb het een keer gedaan bij een daihatsu applause, en dat was geen succes. de auto stuiterde over de weg. Zat compleet geen vering meer in. Ik ben dus eigelijk opzoek naar een schroefset die past op mijn auto. Ik weet dat er schroefsetjes zijn voor de 190e met zwaardere motoren, maar ik heb ze nog niet gezien voor een 2.0 liter. Wat is het verschil eigenlijk?
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
Heey gannef,gannef schreef:Ik heb het een keer gedaan bij een daihatsu applause, en dat was geen succes. de auto stuiterde over de weg. Zat compleet geen vering meer in. Ik ben dus eigelijk opzoek naar een schroefset die past op mijn auto. Ik weet dat er schroefsetjes zijn voor de 190e met zwaardere motoren, maar ik heb ze nog niet gezien voor een 2.0 liter. Wat is het verschil eigenlijk?
het verschil zit in het gewicht van de auto daar is de schroefset op berekend.
Ik kan zo 1,2,3 niet een schroefsetje vinden voor jou auto.
Ik kan alleen maar zeggen koop een setje veren voor je auto die zijn er genoeg en beknibbel niet op een paar tientjes als je dat doet!!!
Autostyle is aantrekkelijk door de prijs maar Weitec is qua kwaliteit beter (mijn mening).
Ik hoor het wel !!
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- shellix
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 09 nov 2008 20:23
- Mercedes-Benz: C204 C350 CGI
- Locatie: Antwerpen
http://eibach.verlagings-veren.nl/index ... 3godSSogBA
Een ring afslijpen geeft in belgië meteen al problemen bij de keuring (APK) en terrecht, de dikte van de ringen en hardheid van het metaal waarvan de veren gemaakt zijn komen vervolgens niet meer overeen met de draaglast waarop ze berekend zijn.
Gevolg, langere remweg, waarschijnlijk zakt je auto te ver door in bochtenwerk en op slechte weg waardoor je banden het contact verliezen met het wegdek, en zoals A-drie reeds vermelde staan de veren niet op hun schotels zoals het hoort en heb je veel kans dat deze er achteraan tussenuit vliegen op als je op een slecht wegdek komt... Ik wil niet weten waar de veer en/of jij eindigt.
In het filmpje (rechtsboven aanklikken op onderstaande website, op de BMW ) kan je het verschil al zien met originele veren en erkende verlagingsveren, beeldt je in wat er gebeurd als je er een ring zou afslijpen.
http://eibach.com/cgi-bin/start.exe/eib ... bach&meta=
Grtz
Een ring afslijpen geeft in belgië meteen al problemen bij de keuring (APK) en terrecht, de dikte van de ringen en hardheid van het metaal waarvan de veren gemaakt zijn komen vervolgens niet meer overeen met de draaglast waarop ze berekend zijn.
Gevolg, langere remweg, waarschijnlijk zakt je auto te ver door in bochtenwerk en op slechte weg waardoor je banden het contact verliezen met het wegdek, en zoals A-drie reeds vermelde staan de veren niet op hun schotels zoals het hoort en heb je veel kans dat deze er achteraan tussenuit vliegen op als je op een slecht wegdek komt... Ik wil niet weten waar de veer en/of jij eindigt.
In het filmpje (rechtsboven aanklikken op onderstaande website, op de BMW ) kan je het verschil al zien met originele veren en erkende verlagingsveren, beeldt je in wat er gebeurd als je er een ring zou afslijpen.
http://eibach.com/cgi-bin/start.exe/eib ... bach&meta=
Grtz
Laatst gewijzigd door shellix op 07 jul 2009 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 16 dec 2007 17:24
- Mercedes-Benz: w211 320 cdi 2004
op ebay.de staat een nieuw setje H&R veren 60 mm voor 159,-
grt Hennie.
grt Hennie.
Hop Hop gas dr op
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Ik heb een Mercedes 190E gehad welke verlaagd was met H&R veren. Schokbrekers waren origineel mercedes nog. Zaten wel 15 incl velgen ondet met banden van 195/55/r15. Deze was extreem laag.... Kon geen garage krik meer onder... Ideaal was het niet zo laag.... Iedere drempel moest je echt afremmen, stoppen , rustig eroverheen vaak schuin....
Mijn 2.3 16v staat gewoon op originele hoogte en is vele malen fijner.
Zie foto
Mijn 2.3 16v staat gewoon op originele hoogte en is vele malen fijner.
Zie foto
- Bijlagen
-
- 01.jpg (185.35 KiB) 2495 keer bekeken
-
- 02.jpg (167.13 KiB) 2494 keer bekeken
-
- 08.jpg (263.57 KiB) 2494 keer bekeken
-
- 10.jpg (184.33 KiB) 2494 keer bekeken
*** ik ben verbannen ***
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
- Arthur
- Beheerder
- Berichten: 17285
- Lid geworden op: 08 jan 2008 21:51
- Mercedes-Benz: A207 E200 CGI 2010
- Specialisatie: Fotografie
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Veert wel lekker denk ik.gannef schreef:Ok, bedankt mensen voor de goede info en foto's. Ik ga toch voor de h&r veren, want zoals mijn auto er nu uitziet is het net een terrein wagen
Gr.
A.
A Convertible is a way of living.
Hallo,
Mijn Baby Benz 190 2.0 uit 1983 is verlaagd maar ik wil juist weer naar de originele veren en ben op zoek naar iemand die de originele hoge veren wil ruilen tegen mijn verlaagde set.
Als je hierin interesse hebt hoor ik het graag van je.
Gr. Boyd
bwwijers@home.nl
Mijn Baby Benz 190 2.0 uit 1983 is verlaagd maar ik wil juist weer naar de originele veren en ben op zoek naar iemand die de originele hoge veren wil ruilen tegen mijn verlaagde set.
Als je hierin interesse hebt hoor ik het graag van je.
Gr. Boyd
bwwijers@home.nl