W203 '04 foutcode p2359 turbodruk te laag, opgelost!

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

19 jun 2009 13:10

A-drie schreef:waar zit die turbodruk-sensor?
Bij mijn benzen E-W210 zit ie op het inlaatspruitstuk...dus ja na de EGR, ik heb hem idd ook wel eens schoongemaakt, vooral het gaatje daar het slangetje op aangesloten zit.
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
A-drie
Berichten: 7403
Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
Mercedes-Benz: Toyota Prius
Specialisatie: Algemeen
Locatie: kaatsheuvel
Contacteer:

19 jun 2009 13:12

is misschien zo gecontroleerd, slangetje even los pinnetje door het gaatje steken en slang er weer op
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
Gebruikersavatar
cdi3s
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
Locatie: Zeeland

19 jun 2009 13:16

Oké, bedankt voor de tip! :goedzo:
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

19 jun 2009 15:59

De EGR die schoongemaakt is, doet ie het nog zoals die het zou moeten doen, blijft ie bv. niet een klein stukje openstaan...?
Kijk hier Turbo in de werkplaatspraktijk - AMT eens op het eind staat er een tabel met diagnose die gerelateerd is aan de turbo, wellicht kun je daar iets mee ?

Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
cdi3s
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
Locatie: Zeeland

20 jun 2009 01:59

Ik heb begrepen van de MB-garage dat vervangen van de turbo zelf niet vaak hoeft te gebeuren, maar dat het meestal een randprobleem betreft. Ik voer de reparatie niet zelf uit, maar ik zal de informatie doorspelen, bedankt.
Gebruikersavatar
cdi3s
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
Locatie: Zeeland

20 jun 2009 11:28

ingmar schreef:De EGR die schoongemaakt is, doet ie het nog zoals die het zou moeten doen, blijft ie bv. niet een klein stukje openstaan...?
Ik hoorde dat bij de keuring de klep niet goed werkte. Dus of de klep zelf de boosdoener is hierin??? Wordt vervolgd..
(ik heb de auto niet thuis staan, dus ik kan niet snel de tips afwerken).
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

21 jun 2009 12:49

Dat zou best een kunnen. Als de ECU de EGR klep openstuurt, bij deellast of stationair, dan verwacht hij een reactie op de inlaat luchtstroom MAF(die zit op het inlaatspruitstuk) Als er dus geen reactie omdat de klep al gedeeltelijk open staat, of dat het membraan lek is, dan levert dit een storing op. Is het nog na te gaan wat er precies bedoeld werd met dat de EGR niet goed werkte ?

Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
cdi3s
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
Locatie: Zeeland

21 jun 2009 22:40

Ik ga het morgen even navragen, handig voor meedenkers inderdaad! :wink:
Gebruikersavatar
cdi3s
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
Locatie: Zeeland

22 jun 2009 18:54

ingmar schreef:Als er dus geen reactie omdat de klep al gedeeltelijk open staat, of dat het membraan lek is, dan levert dit een storing op.
Wat eruit begrijp is dat het problem hierin zit. De klep is vervangen, codes zijn gewist. Doormeten van luchtmassameter gaf ook een verkeerde uitlezing, daarom is de nieuwe erin gebleven. Ik ben benieuwd.... :roll:
Gebruikersavatar
cdi3s
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
Locatie: Zeeland

19 jul 2009 01:53

Ondertussen weer een foutcode erbij gekregen, van de turbodruksensor.
Nadat deze is vervangen is er nog een foutcode bijgekomen en blijft (voor het eerst) het motormanagementlampje branden.
Echter geen malfunction in de boardcomputer. De laatste foutcode die terug blijft komen heeft betrekking op een sensor bij het luchtfilter. Resetten kan wel, maar zodra het contact wordt aangezet komt deze weer terug. Vermoedt wordt dat de sensor electronisch niet in orde is.

Pluspuntje is dat ik de auto de laatste twee weken niet meer in noodloop heb gekregen. Alleen lijkt het wel of ik vermogen mis.
Kan het inkomen van motormanagement invloed hebben op het vermogen?
Gebruikersavatar
cdi3s
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
Locatie: Zeeland

31 jul 2009 03:29

De sensor die een foutcode gaf (bij het luchtfilter) is vervangen en daarmee is de indicator van het motormanagement ook weg.
Noodloop heb ik nog één keer kunnen 'forceren' door een half uur constant 190 km/h te rijden. Het gaat al een stuk beter dus.
Waarschijnlijk is deze C altijd sloom bereden en moet de vervuiling eruit gereden worden. Ik heb met mijn vorige auto goede ervaringen met BP-Ultimate.

Offtopic nog even de zomervelgen erbij:
Bijlagen
s203.jpg
rene500sec
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 jun 2009 20:53
Mercedes-Benz: w126
Specialisatie: electronica

31 jul 2009 09:02

Ik heb dit ook eens meegemaakt,bleek de brandstoffilter verstopt te zitten:-(
Gebruikersavatar
cdi3s
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
Locatie: Zeeland

31 jul 2009 13:29

Die is bij mij ook al vervangen... (wat niet intussen..)
Gebruikersavatar
brucio
Berichten: 359
Lid geworden op: 08 jul 2009 22:34
Mercedes-Benz: W203 320cdi G7, V6, 224pk
Locatie: urk

31 jul 2009 13:56

join the club!! :sst:

ik weet pcies hoet voelt
Eens een ster......altijd een ster
Gebruikersavatar
cdi3s
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
Locatie: Zeeland

13 okt 2009 22:05

Omdat het probleem niet opgelost was, is er weer naar de auto gekeken.
Uiteindelijke conclusie: Katalysator defect :evil: . Deze schijnt vanbinnen materiaal los te hebben gelaten die het uitlaattraject heeft verstopt.

De nieuwe kat zit eronder en de dempers zijn ook schoongemaakt. De auto voelt wel iets rapper, maar of het nu ok is... even afwachten maar.

In hoeverre de andere uitgevoerde acties positief hebben uitgewerkt... tja...
Plaats reactie