Koppakking vervangen W210 E290TD - OM602.982

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MBLe
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:21
Mercedes-Benz: E270CDI -> BMW 218d -> EQB 250+ AMG
Specialisatie: HP fibers
Locatie: Gelderland

10 nov 2008 13:38

Bij mijn laatste grote beurt heb ik de koppakking laten vervangen. Er lekte olie langs de achterkant van de motor (dus aan de bijrijderszijde langs de koppelomvormer), dus bij het oliekanaal.
Dit is een euvel wat vaker voorkomt bij hogere kilometerstanden bij de 5-cilinder turbo (vanwaar mijn post). De nieuwe koppakking is dan ook beter versterkt rond het oliekanaal.

Kosten rond de 1200 euries incl BTW voor:
- Veel arbeid (10-12 uur)
- Koppakking
- Kopset
- Kopbouten
- 5 nieuwe gloeibougies (meteen vervangen, want lastig te bereiken)
- Vlakken + afpersen
- Olie / Water

Mijn E290td heeft er meer dan 400K opzitten en loopt nog altijd als een zonnetje.
De nokkenas/kleppen/stoters etc zagen er nog helemaal picobello uit. Geen slijtageplekken oid.

Tevens de (Linkse) motorsteun vervangen en hij loopt weer helemaal perfect, als nieuw! De versleten steun (helemaal plat!) veroorzaakte hevige trillingen/dreunen bij stationair lopen van de motor. Nu, na de reparatie, hoor je de motor nog wel, maar het is toch best wel een stille auto. De andere motorsteun (Rechts) ga ik bij de volgende beurt vervangen en verwacht dan ook bij gasgeven een stillere motor.

Op de foto de motor met gedemonteerd kleppendeksel.
Bijlagen
290td Zonder kleppendeksel
290td Zonder kleppendeksel
Ik denk dus ik Benz... 8-) [⸦⸝.::*::.⸜⸧]
Today is a gift, that is why it is called THE PRESENT!
Gebruikersavatar
PatrickMB
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 jul 2005 00:36
Mercedes-Benz: W166 GLE 500e
Locatie: Zwijndrecht

10 nov 2008 17:30

Allemachtig wat een slachtpartij... :(
Das Beste oder nichts.
Fotoalbum
Plaats reactie