Ik wil, volgende week mijn uit Duitsland ingevoerde E320cdi laten keuren voor een kenteken (geen APK keuring).
Hoe lang duurt zo'n keuring ongeveer? Ik wil het op afspraak doen.
Hoe lang duurt een RDW keuring?
- Bas Timmermans
- Berichten: 2196
- Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30
- Mercedes-Benz: Lexus IS300h
- Locatie: Harkstede
- Contacteer:
je hebt Pb
Its beyond my control but, diesel rules!
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44423
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Ik ben gewoon om 7:00u zonder afspraak voor het hek gaan staan bij RDW zodat ik de eerste was wie het terrein opreed.Lecram schreef:...Hoe lang duurt zo'n keuring ongeveer? Ik wil het op afspraak doen.
Dus direct om 8:30u aan de beurt en rond 10:30u had ik RDW en Douane gehad en kon weer richting huis.
TIP: Als je BPM betaald hebt, bel dan 1 of 2 dagen later ZELF de Douane en vraag of ze het geld binnen hebben (uit zichzelf doen ze dat 'niet zo snel'), bij mij was de reactie: 'ik zal eens even kijken --> ja is binnen ik zal RDW vragen het kenteken op te sturen' en een kleine week later had ik het kenteken thuis.
#doeslief
- Silberdistelgrün
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
- Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
- Locatie: Drenthe
De kenteken keuring duurde bij mij ongeveer 20-25 minuten MET APK, maar dat maakt niet uit, want dan doen ze dat met 2 man ipv 1;
De een doet het kentekenonderzoek en de ander gelijktijdig de APK
Tja, je hebt specialisten daar he?
De douane duurt minstens zo lang, zelfs al is het een wagen van meer dan 25 jaar; alle berekeningen worden uitgevoerd, en dan aan het eind hoef je niets te betalen, want hij is meer dan 25 jaar; dat wist jij natuurlijk al lang, en dat hadden zij gelijk al kunnen weten, maar ja, het hele formulier moet wel ingevuld,nagekeken en nagerekend worden........
Cor
De een doet het kentekenonderzoek en de ander gelijktijdig de APK
Tja, je hebt specialisten daar he?
De douane duurt minstens zo lang, zelfs al is het een wagen van meer dan 25 jaar; alle berekeningen worden uitgevoerd, en dan aan het eind hoef je niets te betalen, want hij is meer dan 25 jaar; dat wist jij natuurlijk al lang, en dat hadden zij gelijk al kunnen weten, maar ja, het hele formulier moet wel ingevuld,nagekeken en nagerekend worden........
Cor
- PatrickMB
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 28 jul 2005 00:36
- Mercedes-Benz: W166 GLE 500e
- Locatie: Zwijndrecht
Hou er wel rekening mee dat bij meeste pinpassen een daglimiet van €1000 van toepassing is.Lecram schreef:Hoe betaal je trouwens de BPM? Pinnen of zo?
Toen ik destijds m'n BPM wilde pinnen gaf het pinapparaat daardoor een foutmelding waarna de betaling werd afgebroken. De overbelaste Douaneambtenaar (1 wachtende) zag in z'n stress de foutmelding niet en gaf alle papieren mee. Daags erna viel zelfs het kenteken in de bus.
Toen kwam enige tijd later een briefje van de Douane dat er toch wat was misgegaan en of ik nog een keer wilde langskomen. Ik ben niet gegaan maar heb ik het bedrag alsnog maar overgemaakt per giro.
Later ontdekte ik nog een fout; er had C250TD in het RDW register gezet moeten worden en er staat enkel: 250 D. Ik heb de RDW daarover gemaild maar die wilden dit niet aanpassen maar ik ondervind wel regelmatig hinder van deze fout bij verzekeringmaatschappijen en dealers welke op kenteken naar de autogegevens zoeken. Dus let op dat alles correct is ingevuld.
Laatst gewijzigd door PatrickMB op 02 jan 2008 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Donateur
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29 okt 2006 13:09
- Mercedes-Benz: nvt
- Locatie: Kampen & Den helder
Ik zou de APK keuring NIET laten doen bij de RDW. Het zijn vaak nogal volgensdeletterderwet-lui en als je wel
wat afkeurpunten hebt dan moet je nog al een eind terug.
Ik raad je aan de "keuring" t.b.v het NL kenteken daar te doen en de APK gewoon bij je lokale garage.
wat afkeurpunten hebt dan moet je nog al een eind terug.
Ik raad je aan de "keuring" t.b.v het NL kenteken daar te doen en de APK gewoon bij je lokale garage.
- PatrickMB
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 28 jul 2005 00:36
- Mercedes-Benz: W166 GLE 500e
- Locatie: Zwijndrecht
o ja, nog wat: probeer de wagen zo licht mogelijk te maken, tank leeg, reserverwiel en krik eruit en strip alle prutsels eruit want de wagen gaat op de weegbrug en het aldaar verkregen gewicht is van toepassing op de wegenbelasting.
Met een beetje geluk val je in een lagere gewichtsklasse en daar heb je dan nog lang plezier van...
Met een beetje geluk val je in een lagere gewichtsklasse en daar heb je dan nog lang plezier van...
- Silberdistelgrün
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
- Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
- Locatie: Drenthe
Dan kan je toch alsnog naar de dichtsbijzijnde APK station?W123 schreef:Ik zou de APK keuring NIET laten doen bij de RDW. Het zijn vaak nogal volgensdeletterderwet-lui en als je wel
wat afkeurpunten hebt dan moet je nog al een eind terug.
Ik raad je aan de "keuring" t.b.v het NL kenteken daar te doen en de APK gewoon bij je lokale garage.
Je kenteken wordt afgegeven, en dus kan je ermee naar een garage rijden voor een APK, lijkt mij.
Enne, bij die invoer vond ik het wel leuk om te weten of de wagen ECHT goed zou zijn.
Dat is ook wat waard; bovendien is de APK daar relatief goedkoop, en dat voor een semi-staatsinstelling!
Cor
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Volgens mij staat het gewicht gewoon op de CVO. Ik neem aan dat ze dat overnemen.C250TD schreef:o ja, nog wat: probeer de wagen zo licht mogelijk te maken, tank leeg, reserverwiel en krik eruit en strip alle prutsels eruit want de wagen gaat op de weegbrug en het aldaar verkregen gewicht is van toepassing op de wegenbelasting.
Met een beetje geluk val je in een lagere gewichtsklasse en daar heb je dan nog lang plezier van...
- PatrickMB
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 28 jul 2005 00:36
- Mercedes-Benz: W166 GLE 500e
- Locatie: Zwijndrecht
nee het was van de weegbrugLecram schreef:Volgens mij staat het gewicht gewoon op de CVO. Ik neem aan dat ze dat overnemen.C250TD schreef:o ja, nog wat: probeer de wagen zo licht mogelijk te maken, tank leeg, reserverwiel en krik eruit en strip alle prutsels eruit want de wagen gaat op de weegbrug en het aldaar verkregen gewicht is van toepassing op de wegenbelasting.
Met een beetje geluk val je in een lagere gewichtsklasse en daar heb je dan nog lang plezier van...
Hopelijk wel - want je wilt niet weten hoeveel auto's er "leeg geplukt" uiteindelijk nog zwaarder zijn dan het gewicht dat op de kentekenpapieren staatLecram schreef:Volgens mij staat het gewicht gewoon op de CVO. Ik neem aan dat ze dat overnemen.