Dhr. Vierke Bottrop

Sloperijen, dealers, leveranciers
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

14 feb 2010 19:01

Hallo,

gisteren naar Bottrop geweest, naar Dhr. Vierke.
Een vriend van mij had problemen met zijn W211 320 CDI uit 2003.
Deze auto's hebben de oliekoeler in de koelvloeistofkoeler. Deze zijn niet zo goed van uitvoering en lekken koelvloeistof via een rubber zo de olie in. Mijn vriend had last met schakelen en fibratie in de lage toeren waarbij de auto moest werken. Ook schakelde de automaat niet normaal.
Daarom kwamen we bij Dhr. Vierke terecht, mede door de positieve ervaringen op dit forum. Dhr. Vierke vroeg ons eerst een test te doen, om te kijken of er koelwater in de olie zit, want dan heeft spoelen weinig nut. Na de test, mocht scoren tussen de 100 en 400. De auto van mijn vriend zat op 400, wat betekend: veel koelvloeistof in de olie. Dit is niet met het blote oog te zien!!!
Kosten in Nederland bij de dealer ongeveer 2500 euro :o Oa. nieuwe koppelomvormer en een nieuwe koeler ( weer eentje met dezelfde kwaal).
Kosten bij Dhr Vierke ongeveer 1000 euro. Koppelomvormer kan worden gespoeld, evt gereviseerd. Er komt een koeler van een Volvo in geloof ik. Met deze koelers heeft dhr Vierke geen problemen gehad, en zijn dus beter dan orgineel...

We hebben de auto laten staan, en zijn vol lof over de kennis van Dhr Vierke :goedzo:

Adres voor wie wil:

AUTOHAUS VIERKE MERCEDES-BENZ FAHRZEUGE,
Südring 89,
DE-46242 Bottrop

Moderator Jeroen schreef:

Ter bescherming van dhr. Vierke ook diens telefoonnummer maar van het forum verwijderd 8-) . Zie forumregels.

Groet Frank ;) :applaus: :goedzo:
Groet Benzfreak ;)
Gebruikersavatar
basE420
Berichten: 192
Lid geworden op: 09 aug 2009 22:34
Mercedes-Benz: E420 Avantgarde 1997
Specialisatie: Revalidatietechniek
Locatie: Duiven

14 feb 2010 19:11

Altijd fijn als iemand goed meedenkt en naar oplossingen zoekt :goedzo:
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

14 feb 2010 19:17

basE420 schreef:Altijd fijn als iemand goed meedenkt en naar oplossingen zoekt :goedzo:
Precies, hij luisterd goed, en met zijn vragen daarna, weet hij precies wat eraan scheelt!!! :applaus:

Groet Frank.
Groet Benzfreak ;)
Gebruikersavatar
Lorinser sr
Moderator
Berichten: 11978
Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
Specialisatie: Mediazaken
Locatie: achterhoek
Contacteer:

14 feb 2010 19:35

hier was toch al een topic over ??
Mini-treffen voor automaatspoeling vr 19 en za 20 maart
en nog ergens 1

gr rich
Groetjes Richard

1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat . :sst:
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

14 feb 2010 19:51

Lorinser sr schreef:hier was toch al een topic over ??
Mini-treffen voor automaatspoeling vr 19 en za 20 maart
en nog ergens 1

gr rich
Het adviseren waard!!!
:goedzo: :applaus:
Groet Benzfreak ;)
Gebruikersavatar
hvhsolutions
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 feb 2008 13:22
Mercedes-Benz: S 211 - E320 - avantgarde
Locatie: 078
Contacteer:

15 feb 2010 10:47

Lorinser sr schreef:hier was toch al een topic over ??
Mini-treffen voor automaatspoeling vr 19 en za 20 maart
en nog ergens 1

gr rich

Klopt Rich,
Hierover is al heel veel geschreven. Zie ook "Glycol" in automaatbak olie en "glycol test"

vrgr
Hans
My first Kombi S211 - E 320T
Gebruikersavatar
hvhsolutions
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 feb 2008 13:22
Mercedes-Benz: S 211 - E320 - avantgarde
Locatie: 078
Contacteer:

24 mar 2010 09:58

Voor alle duidelijkheid aan topic starter:
Het is geen Volvo radiateur maar......

Er komt een koeler van een ander fabrikaat in. Deze radiatorproducent produceert ook voor Volvo. Met deze koelers heeft dhr Vierke geen problemen gehad, en zijn dus beter dan orgineel...
My first Kombi S211 - E 320T
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

24 mar 2010 10:06

hvhsolutions schreef:Voor alle duidelijkheid aan topic starter:
Het is geen Volvo radiateur maar......

Er komt een koeler van een ander fabrikaat in. Deze radiatorproducent produceert ook voor Volvo. Met deze koelers heeft dhr Vierke geen problemen gehad, en zijn dus beter dan orgineel...
:$ Ik had het niet beter kunnen zeggen :lol:
Ik ga binnenkort ook maar een keertje, zlelf geen problemen. Maar dat wil ik ook voorkomen...
Bedankt voor de aanvulling op mijn bericht :goedzo:

Groet Frank ;)
Groet Benzfreak ;)
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

24 mar 2010 11:49

Frank...heeft die vriend van jou ooit overwogen om een claim bij MB te leggen voor deze fout ? heb zo hier en daar gehoord dat toch een gedeelte van de kosten door de importeur genomen worden. Het zijn toch de Valeo koelers waar het hier betrekking op heeft.

grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

24 mar 2010 12:04

ingmar schreef:Frank...heeft die vriend van jou ooit overwogen om een claim bij MB te leggen voor deze fout ? heb zo hier en daar gehoord dat toch een gedeelte van de kosten door de importeur genomen worden. Het zijn toch de Valeo koelers waar het hier betrekking op heeft.

grtz,
Ingmar

Hallo Ingmar,

Zullen ze daar bij MB wel naar willen luisteren? Het probleem is inderdaad de Valeo koeler, en dat is ook bij hen bekend lijkt me. Ik zal mijn kamaraad toch eens informeren over de te kunnen nemen stappen.
Hij heeft bij de dealer de koelvloeistoftest gedaan, en deze was zeer slecht. Bij de dealer waar net het jaar garantie was verlopen, koste de reparatie 2500 euro. Nieuwe Valeo koeler :? en een nieuwe koppelomvormer :?
Bij dhr. Vierke Nieuwe koeler( geen Valeo) en een spoeling met onderdelen, en het probleem is voor altijd verholpen :goedzo:

Nogmaals, bedankt voor de tip, ik zal hem inlichten... Je hoort van mij wat eruitkomt!

Groet Frank.
Groet Benzfreak ;)
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

24 mar 2010 12:17

Frank,

Als de Auto gekocht is bij een delaer, dan had ie zeker moeten kunnen weten dat een eventueel ingebouwde (mogelijk defecte) valeo koeler was ingebouwd en zou ie mijns inziens ook tot preventieve vervanging hebben moeten overgaan. Op het moment dat een auto geleverd wordt door een dealer, dan is hij dus ook bij de dealer geweest voor het laatste onderhoud voor de verkoop tot stand is gekomen Veel koelers zijn onder gehele of gedeeltelijke coulance vervangen. Het lijkt me zinvol om eens een gesprek aan te gaan met de dealer, waarbij je aangeeft beroep te doen op de wettelijke garantie en als je hier niet naar tevredenheid uitkomt een beroep te doen op je rechtsbijstand.
Geloof me ze kennen deze wet ook, en de uitvoering noemen ze altijd coulance, maar het is vaak een kwestie van aan te geven dat je dit ook weet ;)

Grtz,
ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
hvhsolutions
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 feb 2008 13:22
Mercedes-Benz: S 211 - E320 - avantgarde
Locatie: 078
Contacteer:

24 mar 2010 13:29

ingmar schreef: Veel koelers zijn onder gehele of gedeeltelijke coulance vervangen. Het lijkt me zinvol om eens een gesprek aan te gaan met de dealer, waarbij je aangeeft beroep te doen op de wettelijke garantie en als je hier niet naar tevredenheid uitkomt een beroep te doen op je rechtsbijstand.
Geloof me ze kennen deze wet ook, en de uitvoering noemen ze altijd coulance, maar het is vaak een kwestie van aan te geven dat je dit ook weet ;)
Grtz,
ingmar
Beste Ingmar,
Dat gaat hem niet meer worden hoor!
De serie foute koelers is OEM ingebouwd in 2002 en 2003, MB heeft toen in de garantietijd met veel pijn en moeite een aantal koppelomvormers vervangen omdat ze daar gezien de garantie op de auto's niet onderuit konden. (omdat ze in eerste instantie geen idee hadden van de oorzaak). De modificatie voor vervangende koelers is pas in 2005/2006 officieel door MB erkent. Na de garantieperiode heeft MB slechts bij hoge uitzondering onder coulance iets gedaan.
Jouw verhaal gaat alleen op als je recent een auto bij een dealer gekocht hebt met b.v. Bovag garantie.

Ik heb me behoorlijk in deze materie verdiept omdat mijn auto ook een "besmet"model had kunnen zijn, achteraf is gelukkig gebleken dat mijn serienummer daar net buiten valt.

Er is op dit forum al eens een overzicht met de "besmette" serienummers geplaatst.
m.vr.gr.
Hans
My first Kombi S211 - E 320T
Gebruikersavatar
hvhsolutions
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 feb 2008 13:22
Mercedes-Benz: S 211 - E320 - avantgarde
Locatie: 078
Contacteer:

24 mar 2010 13:32

Ik heb het bericht van MB over die koelers nog eens voor Ingmar opgezocht:
Heb je het bericht van Gerards gemist dat op de vorige pagina staat? Voor de zekerheid nog een keer (citaat)

According to Mercedes Benz Star Bulletin #P-B 27.55/50f, dated March 24, 2006, there is a problem with Valeo radiators up to production date 9/2003 installed in models:

203.040/061/064/065/081/084/261/264/281/284/740/747/746 also
209.365/375/376/465/475 and finally
211.065/070/076/083/265/283

The problem occurs when the coolant leaks from the defective radiator through the cooler tank into the tranmission, resulting in damage to the tranmission and torque converter. Unlike earlier types of coolant and tranmission fluids synthetic coolant and tranmission fluid mix very well together. Mercedes does offer a test kit to check for the presence of glycol in the trans fluid, but this test is expensive and even if the test is negative at the time there is no gaurantee that a leak won't occur later. In event of transmission failure it is STRONGLY recomemmended to replace the radiator as part of the repair on any of the above listed automobiles.

Het betreft dus niet alleen de E serie (die begint met "211") maar ook andere series die beginnen met 203 en 209.
Hopelijk krijg je op basis van deze informatie een beter beeld. Aan de hand van het genoemde service bulletin kun je de persoon bij de MB dealer misschien overtuigen? De vraag is of je daarmee verder komt natuurlijk.

Succes.
My first Kombi S211 - E 320T
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

24 mar 2010 15:46

Ja, Ook ik mis wel eens wat van de vorige berichten in draadjes....
Maar goed niet schieten is altijd mis he...
-EDIT-

Genoemde Star bulletin is in mijn bezit, als je het wilt hebben dan mail ik het je door. Ik zal/kan het hier niet posten in verband met de copyrights en de forum-regels. Geef in dat geval jouw e-mail address even per mail door.

-EDITt-

Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
hvhsolutions
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 feb 2008 13:22
Mercedes-Benz: S 211 - E320 - avantgarde
Locatie: 078
Contacteer:

25 mar 2010 14:03

Voegt dat originele document iets toe aan de informatie die eerder is gepubliceerd?

Ben benieuwd of het USA of UK informatie betreft...

vr.gr.

Hans
My first Kombi S211 - E 320T
Plaats reactie