Ervaring W212 E300 Hybrid Bluetec 2014
-
- Berichten: 7357
- Lid geworden op: 22 mar 2006 00:09
- Mercedes-Benz: W124 E60
- Specialisatie: Organiseren, en inmiddels M119
- Locatie: Scheveningen
- Contacteer:
Vrijdag heb ik de auto opgehaald bij Rogam Autostrada en wat opvalt is dat je je eigenlijk heel snel vertrouwd voelt in de auto, alles zit op de plaats waar je het verwacht. Bediening van de essentiële zaken zit binnen handbereik en alles voelt degelijk aan. Binnen krijg je een waar luxe gevoel door mooie details als het analoge klokje en de ambilight-achtige verlichting in de deuren en onder het dashboard. De eerste indruk van buiten is voor mij een statige, klassieke koets die door de facelift weer bij de tijd is. Wat er uit springt zijn de aangepaste achterlichten en koplampen; werkelijk ART hoe men dit ontwikkeld heeft. Rijden:
Het rijden met een Hybrid is in één woord te omschrijven en dat is gewoon “wennen”, anders kan ik het niet zeggen. De auto is gemaakt om zuinig om te gaan met brandstof, in dit geval diesel. Onder de kap ligt een 2.1 diesel motor die we kennen uit meerdere modellen welke wordt ondersteund door een elektro motor. De 4-cilinder levert samen met de elektromotor een indrukwekkende 231pk en 590Nm, goed voor een sprintje naar 100 in 7.5 seconden en een top van 232 km/u. Eerlijk gezegd daagt deze auto je helemaal niet uit om sportief te rijden ondanks het optionele AMG pakket dat de auto heerlijk strak op de weg zet. Er is meer dan genoeg vermogen om bovengemiddeld snel te gaan of een inhaalactie op de sloffen uit te voeren maar de drang heb je helemaal niet als je de auto rijd. RUST is wat er heerst in de E en daar pas je jezelf naadloos op aan wat in mijn geval opvallend is omdat ik kort voor dat ik in deze auto stapte mijn eigen hitsige W124 achter liet. Het overschakelen van elektrisch naar brandstof is voelbaar en in de stad met veel bochten en vluchtheuvels doet de E dit net iets te vaak naar mijn smaak waarbij de motor bij afremmen compleet dood valt. Maar gek genoeg went dit ook na een tijdje. Verder schakelt de 7G automaat met natte koppeling feilloos door de versnellingen heen. Praktische zaken:
In de station uitvoering van de E heb je in bijna alles voorsprong op de andere Duitsers: gemiddeld 140 liter meer bagageruimte en meer beenruimte achterin. Met de door mij gereden sedan heb ik gemiddeld 5.5l per 100 km genoteerd wat voor dit segment zeer zuinig te noemen is. Deze auto valt in de 20% bijtelling categorie wat vooral de leaserijders aan moet spreken. Deze E Hybrid heeft op dit vlak nauwelijks concurrentie voor zover je de S80 D2 116pk een concurrent wil noemen. De E is wat mij betreft geslaagd in zijn missie om zuinigheid te combineren met het kenmerkende comfortabele Mercedes karakter. Conclusie:
Een bijzonder fijne luxe beleving met voldoende vermogen en top uitstraling, het enige verbeterpunt in mijn ogen is de omschakeling van elektrisch naar diesel en terug. Bij deze bedank ik Mercedes Rogam namens MercedesForum.nl/be en diens leden.
Groeten,
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8043
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Voor mij een totaal gemiste kans voor in mijn nieuwjaarsborrel filmpje...
Deze HAD er in gemoeten....muziek: Electric Ladyland (J.H.)
Deze HAD er in gemoeten....muziek: Electric Ladyland (J.H.)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z