- Mercedes-Benz Type:W115
Kenteken:80-70-RK [b/]
Geregistreerd in: Nederland
Bouwjaar: 1971
KM stand: 16.446
Versnelling: Handgeschakeld (4) Handgeschakeld/Automaat
Brandstof:Diesel
Kleur:Wit met rood interieur
Opties: Radio
Vraagprijs: € 10.000 €
Foto's: zie bijlages
Mercedes W115 200D
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 sep 2017 17:16
- Mercedes-Benz: W115 200D
Na een paar jaar aan deze prachtige Mercedes te hebben gewerkt is er een moment gekomen dat wij afstand willen doen van deze prachtige oldtimer. Wij hebben zo veel mogelijk origineel vernieuwd. De motor is gereviseerd. Nieuwe accu, nieuwe gloeispiralen en net een apk erop. Ik reed er op een gegeven moment dagelijks in omdat hij zo fijn rijdt. Het is geen snelle auto maar hij komt goed met het verkeer mee ook op de snelweg. Verder zitten er originele stoelen/bekleding af. Alleen de vloerbedekking heb ik opnieuw erin gelegd. Het enige wat zou moeten gebeuren is een aantal kleine plekjes dat bijgewerkt moeten worden. In overleg kan dit nog gedaan worden, dan is de auto zo goed als nieuw. Wij hebben een vraagprijs eronder aan gezet omdat het wel een zeldzame auto is, hoe hij eruit ziet. Over de vraagprijs is altijd te praten.
- Bijlagen
-
- Benz 1.jpg (116.02 KiB) 3116 keer bekeken
-
- Benz 3.jpg (119.83 KiB) 3116 keer bekeken
-
- Benz 4.jpg (91.56 KiB) 3116 keer bekeken
-
- Benz 2.jpg (136.14 KiB) 3116 keer bekeken
-
- Benz 5.jpg (108.58 KiB) 3116 keer bekeken
-
- Benz 6.jpg (104.2 KiB) 3116 keer bekeken
-
- Benz 7.jpg (95.6 KiB) 3116 keer bekeken
-
- Benz 8.jpg (72.13 KiB) 3116 keer bekeken
-
- Benz 9.jpg (100.93 KiB) 3116 keer bekeken
-
- Benz 10.jpg (73.84 KiB) 3116 keer bekeken
- HD dutch
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
- Mercedes-Benz: SLK 320
- Locatie: Hoekse Waard
Jammer dat er zulke slechte foto,s bij zitten.
Vind het altijd een beetje vreemd, als iemand zijn auto wilt verkopen en er dan slechte telefoon foto,s bij plaatst, of in dit geval alleen maar snapshots.
Maar goed iedereen moet natuurlijk dat doen wat hij of zij denkt dat goed is.
Dutch
Vind het altijd een beetje vreemd, als iemand zijn auto wilt verkopen en er dan slechte telefoon foto,s bij plaatst, of in dit geval alleen maar snapshots.
Maar goed iedereen moet natuurlijk dat doen wat hij of zij denkt dat goed is.
Dutch
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 sep 2017 17:16
- Mercedes-Benz: W115 200D
Hallo,
Sorry, De laatste twee foto's van de gehele auto waren niet goed gedownload (kan gebeuren).
En het zijn kleine plekjes, kom maar kijken in het echt. Zelden deze auto in zo'n goede staat.
En die prijs is een richtprijs. We kunnen gewoon overleggen hierover, geen goed beeld hoeveel zo'n auto waard is.
Sorry, De laatste twee foto's van de gehele auto waren niet goed gedownload (kan gebeuren).
En het zijn kleine plekjes, kom maar kijken in het echt. Zelden deze auto in zo'n goede staat.
En die prijs is een richtprijs. We kunnen gewoon overleggen hierover, geen goed beeld hoeveel zo'n auto waard is.
- Bijlagen
-
- Benz 12.jpg (120.1 KiB) 2978 keer bekeken
-
- Benz 13.jpg (110.15 KiB) 2978 keer bekeken
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik weet dat het tegen de regels is maar even ter info ook voor de verkoper en de toekomstige koper
mtorkap is een vervelende plek en zal vervangen meoten worden (makelijkste en snelste )
hoekje bij het linker achter wiel kan een vervelenden zijn dit kan tussen de platen zitten of door een versmeerde wielkast rand
het plekje bij het achter raam lijkt heel oppervlakkig en zal misschien makkelijk op te lossen ik denk alleen dat het raam er uit moet en dan zit je ook vaak aan een nieuw orgineel raam rubber
de stoel is niet heel bijzonder dezen zijn nog te vinden kleurtje zal iets minder makkelijk zijn maar dat zou je op de lange termijn kunnen zetten
km stand is waarschijnlijk al een keer over de kop geweest
voor de rest ziet de type 1 w115 er op het oog netjes uit
maar houd er wel rekening dat deze serie niet gebouwd is op anti roest dezen willen soms in eens heel snel gaan roesten daar kan de roest bij het linker achterwiel een teken van zijn vandaar ook dat ik dit vermeld
wat is er exact aan de motor gereviseerd ?? aleen de kop of volledig en wat was hier de rede voor ?
tapijt is dit gelijmt of ligt dit los ?
ik zie diverse knoppen in het midden console waar zijn dezen allen voor ?
ik zie dat je het daschboard maar half in het hout hebt is dat met een reden ?
op zich is in basis een w115 200d niet heel zeldzaam en een absoluut roest vrije zal dit best kunnen op brengen
ik denk persoonlijk dat je iets te hoog zit de juiste prijs ga ik niet zeggen dat is terplaatse beter bedacht zaam
verder er zitten wel weer duurdere items op de auto wit stuur
ik zie iets van knipper lichten op de spatborden voor op de usa modellen zitten ze ook achter
stuur bekrachtiging zeer plezante optie
gr pascal
mtorkap is een vervelende plek en zal vervangen meoten worden (makelijkste en snelste )
hoekje bij het linker achter wiel kan een vervelenden zijn dit kan tussen de platen zitten of door een versmeerde wielkast rand
het plekje bij het achter raam lijkt heel oppervlakkig en zal misschien makkelijk op te lossen ik denk alleen dat het raam er uit moet en dan zit je ook vaak aan een nieuw orgineel raam rubber
de stoel is niet heel bijzonder dezen zijn nog te vinden kleurtje zal iets minder makkelijk zijn maar dat zou je op de lange termijn kunnen zetten
km stand is waarschijnlijk al een keer over de kop geweest
voor de rest ziet de type 1 w115 er op het oog netjes uit
maar houd er wel rekening dat deze serie niet gebouwd is op anti roest dezen willen soms in eens heel snel gaan roesten daar kan de roest bij het linker achterwiel een teken van zijn vandaar ook dat ik dit vermeld
wat is er exact aan de motor gereviseerd ?? aleen de kop of volledig en wat was hier de rede voor ?
tapijt is dit gelijmt of ligt dit los ?
ik zie diverse knoppen in het midden console waar zijn dezen allen voor ?
ik zie dat je het daschboard maar half in het hout hebt is dat met een reden ?
op zich is in basis een w115 200d niet heel zeldzaam en een absoluut roest vrije zal dit best kunnen op brengen
ik denk persoonlijk dat je iets te hoog zit de juiste prijs ga ik niet zeggen dat is terplaatse beter bedacht zaam
verder er zitten wel weer duurdere items op de auto wit stuur
ik zie iets van knipper lichten op de spatborden voor op de usa modellen zitten ze ook achter
stuur bekrachtiging zeer plezante optie
gr pascal
-
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Tja, een W115. Is ondertussen vrij zeldzaam, qua aanbod: toe de oldtimers populair werden, ging deze W115 daar niet in mee: deze stond altijd ver in de schaduw van de W108 (en 109) en leverde daarom niets op: vandaar dat er velen niet eens aangeboden werden, en gesloopt zijn. Voeg daarbij dat de W115 niet het succes was wat MB er van hoopte: de W108 was veel populairder/mooier. Alleen, een W108 was niet als diesel te krijgen, dus dan moest je wel naar de W114/115. De meeste W114/115 zijn dan ook diesels. Mercedes verkoop ging weer in de lift toen de W123 uitkwam. Daarbij is dit nog een 200 D ook: 52 pk, en toen al niet snel.
Ik zoek nog een auto waar ik nog een jaar of twee snelwegkilometers mee kan maken, en dan mag-ie de sloop op. Deze mag dat doen dus ik wil er 2450 euro voor bieden.
Ik zoek nog een auto waar ik nog een jaar of twee snelwegkilometers mee kan maken, en dan mag-ie de sloop op. Deze mag dat doen dus ik wil er 2450 euro voor bieden.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik zou dan even een PB sturen. Ik heb destijds een PB gekregen van topicstarter over dit topic, heb toen een mail met wat uitleg teruggestuurd, maar verder niets meer vernomen. En topicstarter is ook al bijna een maand niet meer online geweest.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
van '68 tot begin 76 toch een 2 miljoen van verkochtEric schreef:Foetske schreef:Voeg daarbij dat de W115 niet het succes was wat MB er van hoopte
Zo zo, dat klinkt bijna als een aderlating. Mocht je tot aankoop overgaan hou je ons dan op de hoogte over alle ups en mogelijke downs?Foetske schreef:Ik zoek nog een auto waar ik nog een jaar of twee snelwegkilometers mee kan maken, en dan mag-ie de sloop op. Deze mag dat doen dus ik wil er 2450 euro voor bieden.
.
Boxer power.
-
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Het succes was niet wat Mercedes er van hoopte. En men hoopte dat de auto populair was omdat ie is wat hij is, en dat was niet het geval. Nu was deze 'populair' (de meeste zijn diesels...!) omdat er geen alternatief was: Ford, Audi, BMW, die hadden geen diesels in het programma. Alleen de Opel Rekord uiteindelijk. De W114/W115 was gewoon goedkoop dieselen, niks meer, niks minder. Benzineversies zijn er relatief nauwelijks verkocht. (Mercedes wil ook graag, nu nog, de vergelijking maken tussen bijvoorbeeld een E-klasse en de BMW 5-serie. En daarmee wil Mercedes dan populairder zijn, ze willen dus een échte, vergelijkbare tegenstander)
Kijk, er zijn wel veel zescilinders (230 en 250 benzine) geleverd, dat was de W114. De bestel-hausse die ontstond toen de W123 er was (wachttijden tot meer dan 10 maanden!) heeft de W114/W115 nimmer gekend. Terwijl, mee eens, de auto kwalitatief meer dan goed was.
Dat dit model minder gewaardeerd werd en wordt blijkt ook tegenwoordig wel: een W114 met zespitter 250 (wat een 'slechte' motor was) kost momenteel niet meer dan 4 a' 6000 euro en dan heb je een mooie. Moet je eens proberen met de W108 250. Die zit minstens op het dubbele.
Dat de W114/W115 ondergewaardeerd wordt, kan ik met je eens zijn. Dat het een mooie auto is, nee, dat niet.
Kijk, er zijn wel veel zescilinders (230 en 250 benzine) geleverd, dat was de W114. De bestel-hausse die ontstond toen de W123 er was (wachttijden tot meer dan 10 maanden!) heeft de W114/W115 nimmer gekend. Terwijl, mee eens, de auto kwalitatief meer dan goed was.
Dat dit model minder gewaardeerd werd en wordt blijkt ook tegenwoordig wel: een W114 met zespitter 250 (wat een 'slechte' motor was) kost momenteel niet meer dan 4 a' 6000 euro en dan heb je een mooie. Moet je eens proberen met de W108 250. Die zit minstens op het dubbele.
Dat de W114/W115 ondergewaardeerd wordt, kan ik met je eens zijn. Dat het een mooie auto is, nee, dat niet.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
paar punten niet hele maal mee eens
de m114 was geen slechte motor de carburateurs waren lastig te stellen
de m130 dat was wel een min blok Door dat die een op geboorde 250 (m114) was en deze oorspronkelijk opgevoerd is uit een 230/6( m180 )
de productie aantallen zijn toch best wel veel voor een w115 200d 187 873 en 152 054
bron Wikipedia
de /8 zijn best goede auto's ze hebben alleen hun bekende plekken maar welke auto heeft dat niet ??
dit zijn wel auto's waar men in Duitsland toch wel trots op waren tegenwoordig is dat wel anders maar mijn mening
men ging er niet eens van uit dat de auto's zo oud werden
tegenwoordig moeten ze het maar halen
de w108 is ouder en daardoor ook duurder
de m114 was geen slechte motor de carburateurs waren lastig te stellen
de m130 dat was wel een min blok Door dat die een op geboorde 250 (m114) was en deze oorspronkelijk opgevoerd is uit een 230/6( m180 )
de productie aantallen zijn toch best wel veel voor een w115 200d 187 873 en 152 054
bron Wikipedia
de /8 zijn best goede auto's ze hebben alleen hun bekende plekken maar welke auto heeft dat niet ??
dit zijn wel auto's waar men in Duitsland toch wel trots op waren tegenwoordig is dat wel anders maar mijn mening
men ging er niet eens van uit dat de auto's zo oud werden
tegenwoordig moeten ze het maar halen
de w108 is ouder en daardoor ook duurder
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
En het melden van zoiets kan ook via de meldknop /!\ , daar hebben we moderators voor.
Vanaf hier weer ontopic. Alleen reageren bij interesse, en aan ieder die interesse heeft: stuur even een PB naar de verkoopster want die is al een maand niet meer online geweest...
Vanaf hier weer ontopic. Alleen reageren bij interesse, en aan ieder die interesse heeft: stuur even een PB naar de verkoopster want die is al een maand niet meer online geweest...
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection