Met de A 45 AMG staat Mercedes-AMG aan het begin van een nieuw tijdperk. Voor het eerst in de historie van het merk introduceert AMG een high-performance auto in de compacte klasse, voorzien van ’s werelds krachtigste serieproductie viercilinder turbomotor.
Aan de basis van de A 45 AMG staat een nieuw platform voor voorwiel- en vierwielaangedreven AMG’s dat ten minste ook voor twee andere high-performance premiummodellen uit Affalterbach als uitgangspunt dient.
Typerend voor AMG: ‘s werelds krachtigste serieproductie viercilinder BlueDIRECT turbomotor
In deze cilinderinhoudklasse neemt de A 45 AMG een nieuwe leidinggevende positie in, wat wordt onderschreven door twee belangrijke waarden. Het maximumvermogen van 265 kW (360 pk) en het maximale koppel van 450 Newtonmeter van de AMG 2.0-liter direct ingespoten BlueDIRECT turbomotor zijn in deze cilindercategorie wereldwijd ongeëvenaard. Met een specifiek vermogen van 133 kW (181 pk) per liter cilinderinhoud presteert de nieuwe high-performance AMG-krachtbron bovendien beter dan motoren uit de allersnelste supersportwagens. Het indrukwekkende vermogen en koppel staan in combinatie met het standaard AMG 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem garant voor dynamische prestaties. De A 45 AMG accelereert in 4,6 seconden naar 100 km/u en noteert een (elektronisch begrensde) topsnelheid van 250 km/u. Daartegenover staan voorbeeldige verbruikscijfers, met een gecombineerd brandstofverbruik dat afhankelijk van uitvoering varieert van 6,9 tot 7,1 liter op 100 kilometer volgens de New European Driving Cycle (NEDC). De CO2-waarde varieert van 161-165 g/km. Daarmee neemt de A 45 AMG eveneens een toonaangevende positie in dit segment in. Dat verbruik gaat vergezeld van overeenkomstig lage uitlaatemissies waarmee de A 45 AMG nu al voldoet aan de EU6 emissienormen die in 2015 van kracht zullen worden. Bovendien wordt nu al voldaan aan de pas in 2017 geldende eisen voor de emissie van deeltjes. Het AMG sportuitlaatsysteem met twee uitlaatpijpen en een automatisch gestuurde klep in het systeem zorgt voor een vol uitlaatgeluid onder dynamische rijcondities en een comfortabele sound op langere afstanden. Optioneel is het AMG Performance uitlaatsysteem. Daarmee krijgt de A 45 AMG onder belasting een nog markantere sound die extra nadrukkelijk aanwezig is tijdens de tussengasfunctie bij het terugschakelen en wanneer ontsteking en inspuiting bij opschakelen wordt teruggenomen.
Prestatiegericht AMG 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem
De nieuwe A 45 AMG wordt standaard geleverd met het AMG 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem. Onder normale omstandigheden wordt de A 45 AMG met het oog op een optimale efficiency via de voorwielen aangedreven. Afhankelijk van de rijdynamiek verdeelt het variabele AMG 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem het koppel indien noodzakelijk tussen de voor- en achteras, tot een verhouding van 50 : 50 procent. In die situatie wordt het koppel via een tweedelige cardanas naar de achteras gestuurd, waarbij een lichtgewicht compacte Power Take-Off unit (PTU) die volledig in de 7-traps transmissie is geïntegreerd, de krachtverdeling regelt. Voor een optimale gewichtsverdeling is de elektrohydraulisch aangestuurde meerplatenkoppeling, die bij slip op de vooras de krachtverdeling naar de achteras regelt, overigens geïntegreerd in het differentieel voor de achteras.
AMG SPEEDSHIFT DCT 7-traps sporttransmissie
De A 45 AMG is uitgerust met de AMG SPEEDSHIFT DCT 7-traps sporttransmissie. De combinatie van deze versnellingsbak met een dubbele koppeling en vierwielaandrijving zorgt voor een technologisch kunststukje. Het systeem beschikt over zeven versnellingen, drie rijprogramma’s, een dubbele ontkoppelingsfunctie, een tussengasfunctie en RACE START voor een optimale acceleratie. Aanvullend biedt de versnellingsbak het zogenaamde "korte M-programma", om de dynamiek en het rijplezier nog verder te vergroten. In de C- en S-stand heeft de bestuurder daarmee de mogelijkheid om de Manual modus in te schakelen via de schakelpaddle, zonder zijn hand van het stuurwiel te halen. In het korte M-programma ervaart de bestuurder de dynamiek en prestaties van het zelf op- en terugschakelen in alle automatische rijprogramma’s.
3-fase ESP® met ESP® Curve Dynamic Assist
Een exclusieve feature van de A 45 AMG is de interactie in de aandrijving tussen het AMG 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem en het 3-fase ESP® en de ESP® Curve Dynamic Assist. De drie ESP® standen bieden de bestuurder de mogelijkheid om de dynamiek van de A 45 AMG via een druk op een knop te veranderen op basis van zijn persoonlijke wensen, met een keuze uit diverse ESP® settings.
AMG sportonderstel met onafhankelijke voor- en achteras
Net als iedere high-performance AMG kan ook de nieuwe A 45 AMG bogen op geavanceerde ondersteltechnologie. Aan de voorzijde is de drie-link wielophanging stijver, ook voor wat betreft de lagering en ophanging, en voorzien van sportievere dempingeigenschappen. Samen met de AMG Sport-parameter stuurbekrachtiging met de voor AMG kenmerkende snelheidsafhankelijke ondersteuning biedt dit het optimum aan rijdynamiek. De vier-link achteras is compleet nieuw ontwikkeld. Standaard wordt het onderstel gecompleteerd met dubbelspaaks lichtmetalen AMG-velgen in titaniumgrijs met 235/40 R 18 banden. Achter de wielen gaat een AMG-remsysteem schuil met geventileerde en geperforeerde schijfremmen rondom, in de maatvoering 350 x 32 mm vóór en 330 x 22 mm achter.
Exterieurdesign met sportieve, gespierde accenten
Het uiterlijk van de A 45 AMG is geheel in AMG-traditie direct als zodanig herkenbaar. Het front van de auto wordt gekenmerkt door de AMG ‘twin blade’ radiatorgrille en de horizontale sectie in de voorspoiler, die beide in mat titaniumgrijs zijn uitgevoerd. Opvallende zwarte inzetstukken flankeren de grote luchtinlaten op de hoeken. De lichtmetalen dubbelspaaks AMG-velgen en de mat titaniumgrijskleurige inzetstukken in de dorpelbekleding zorgen voor een geheel AMG-eigen uitstraling. De ‘TURBO AMG’ aanduiding op de flank is exclusief voorbehouden aan het topmodel van de A-Klasse. Aan de achterzijde is de compacte AMG voorzien van een dynamisch gestylde bumper met geaccentueerde luchtuitstroomopeningen op de hoeken en de centrale diffuser. Twee hoekige, verchroomde uitlaatpijpen onderstrepen het stoere AMG-voorkomen. Ook in het interieur onderscheidt de A 45 AMG zich door de dynamiek en exclusiviteit die synoniem zijn voor het merk. De sportstoelen in leder ARTICO/microvezel DINAMICA met rode contrasterende stiksels, het multifunctionele stuurwiel met schakelpaddles en de AMG DRIVE UNIT zetten nieuwe maatstaven, zowel op het gebied van uitstraling als op kwaliteit. Tot de standaarduitrusting behoren verder sierelementen in carbonoptiek, ventilatorroosters in rood/zwart, rode gordels, AMG instaplijsten en een AMG combi-instrument met RACETIMER. Voor verdere individualisering kan gekozen worden uit een groot aanbod aan extra’s.
Expressief en exclusief: de A 45 AMG "Edition 1"
De A 45 AMG "Edition 1" neemt een geheel eigen positie in, zowel op het technische vlak als op het gebied van uitstraling. De volwaardige uitvoering benadrukt de link die de auto met de autosport heeft. De lak in de kleur cirrus wit kleurt stemmig met de AMG sportstriping in mat grafietgrijs over de motorkap, op het dak en op de flanken. De rode accenten in de radiatorgrille en op de buitenspiegels en achterspoiler laten geen misverstand bestaan over het potentieel van deze uitvoering. Qua design passen deze elementen perfect bij de rood uitgevoerde remklauwen en de matzwarte lichtmetalen multispaaks AMG-velgen die afgewerkt zijn met speciale AMG-naafdoppen. De 8 x 19 inch velgen zijn rondom geschoeid met 235/35 R 19 banden. Zowel het AMG Night-pakket als het Aerodynamics-pakket maakt deel uit van de standaarduitrusting van de "Edition 1". De E-SELECT schakelpook met AMG-logo en Edition 1-label op de AMG DRIVE UNIT completeren het geheel.De wereldprimeur van de A 45 AMG is weggelegd voor de Autosalon van Genève, die op 5 maart zijn deuren opent. De prijzen zullen in april bekendgemaakt worden, terwijl de marktlancering voor juni is voorzien.
Klik op één van de afbeeldingen voor een vergroting:
Mercedes-Benz A45 AMG: AMG Performance de kleinste telg
- MercedesForum.nl/be
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
- Contacteer:
- Ed
- Moderator
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
- Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
- Locatie: Rotterdam
In deze witte wil je wel zitte Lekker bommetje.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Origineel EdEd schreef:In deze witte wil je wel zitte Lekker bommetje.
Zullen we het dan maal 2 in het kwadraat doen?
Wat een geweldige wagen en dito specificaties
360 PK uit een 2.0liter blok, dat is haast magie.
Ik kan me de begin jaren '90 nog wel herinneren dat een Civic Vtec 160Pk uit een 1.6 haalde, dát was al erg stoer.
Daarnaa kwam Subaru met de Impreza 555 die 218PK (meen ik me te herinneren) uit een 2.0L turbo haalde...
We worden oud... de tijd gaat snel....
#doeslief
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Super.. Ik kan niet wachten tot de eerste echte video rijtesten en vergelijkingstesten komen..
Alhoewel we weten vast al hoe die gaan.. Bm ja de echte rijdersblblabla, AudBALABLALAA.
RS4 versus A45 AMG
Ik ga 1 zin zeggen die ik nooit had gedacht te zeggen. IK WIL EEN A KLASSE
Betreffende de motor en vermogen.. En toch gaat niemand mij wijsmaken dat deze blokken 3ton+ meegaan.. Niet alleen deze, al die moderne relatief kleine motoren met belachelijk heerlijk hoog vermogen. Hoeveel toeren zal ie maken? 8000
SInds dat we een nieuwe opperbaas hebben bij MB komt er wel veel echt moois uit Stuttgart ( uit Affalterbach is er nooit iets lelijks gekomen ) Nee we gaan de goede kant weer op
Alhoewel we weten vast al hoe die gaan.. Bm ja de echte rijdersblblabla, AudBALABLALAA.
RS4 versus A45 AMG
Ik ga 1 zin zeggen die ik nooit had gedacht te zeggen. IK WIL EEN A KLASSE
Betreffende de motor en vermogen.. En toch gaat niemand mij wijsmaken dat deze blokken 3ton+ meegaan.. Niet alleen deze, al die moderne relatief kleine motoren met belachelijk heerlijk hoog vermogen. Hoeveel toeren zal ie maken? 8000
SInds dat we een nieuwe opperbaas hebben bij MB komt er wel veel echt moois uit Stuttgart ( uit Affalterbach is er nooit iets lelijks gekomen ) Nee we gaan de goede kant weer op
- Dieter and the benz
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 08 aug 2011 19:28
- Specialisatie: Naar mooie benzen kijken
- Locatie: West-Vlaanderen Belgie
Op de webspecial van de A45 AMG zie je hem staan met een spoiler en bumperlipjes etc... Zouden dit opties zijn?
http://www.mercedes-amg.com/webspecial/ ... ex_eng.php
Ziet er trouwens goed uit die gewone versie!
Ben benieuwd naar filmmateriaal!
http://www.mercedes-amg.com/webspecial/ ... ex_eng.php
Ziet er trouwens goed uit die gewone versie!
Ben benieuwd naar filmmateriaal!
Laatst gewijzigd door Dieter and the benz op 14 feb 2013 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
“A day without sunshine is like, you know, night.” (Steve Martin)
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik vind hem het mooist zonder alle carbon, vleugels, stickers, striping etc.
Gewoon, lekker puur
Gewoon, lekker puur
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
wat is dat dan, een japstyle spoiler op een amg
Leuke auto maar die spoiler moeten ze er direct weer af slopen
Grtz
Leuke auto maar die spoiler moeten ze er direct weer af slopen
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Wat een bizar bommetje zeg
Nee ik geloof er ook niet in eerlijk gezegd. En begrijp ik het nou goed, de vierwiel aandrijving is niet permanent maar alleen zodra de voorwielen het vermogen niet meer kwijt kunnen?kickdownkiko schreef: Betreffende de motor en vermogen.. En toch gaat niemand mij wijsmaken dat deze blokken 3ton+ meegaan.. Niet alleen deze, al die moderne relatief kleine motoren met belachelijk heerlijk hoog vermogen. Hoeveel toeren zal ie maken? 8000
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Volgens mij wel.. Zeg maar 4matic 2.0
Als het niet nodig, geen onnodige krachten erheen--- geen extra brandstof nodig.. Tada effciënt
Even over die ALL IN foto.. Tsja gelukkig heb je de keuze.. Ik zou denk ik ook niet zo gestickerd en met taartschep willen rijden, maar iets zegt me dat ze in Azië er wel voor te porren zijn
Ohja als ik er overheen heb gelezen bij deze excuus, maar waarom ook alweer A45 AMG? AMG is toch in 1967 opgericht 2013-1967 is toch 46
Als het niet nodig, geen onnodige krachten erheen--- geen extra brandstof nodig.. Tada effciënt
Even over die ALL IN foto.. Tsja gelukkig heb je de keuze.. Ik zou denk ik ook niet zo gestickerd en met taartschep willen rijden, maar iets zegt me dat ze in Azië er wel voor te porren zijn
Ohja als ik er overheen heb gelezen bij deze excuus, maar waarom ook alweer A45 AMG? AMG is toch in 1967 opgericht 2013-1967 is toch 46