Mercedes-Benz heeft deze week de prijzen van de Citan Gesloten Bestelwagen bekend gemaakt. Het compacte model is de meest recente aanvulling op het brede Mercedes-Benz bestelwagenprogramma. De Citan Economy is leverbaar voor € 11.990,-. Excl. BTW. De wereldpremiere van het model vindt eind deze maand plaats op de IAA voor bedrijfswagens in Hannover. Vanaf eind oktober worden de eerste Citans in Nederland uitgeleverd.
Modulaire prijsopbouw
De Citan 108 CDI Economy is er al voor € 11.990,- en voor deze variant geldt een leasetarief € 69,- per week voor Operationele Servicelease via Mercedes-Benz Charterway. Het standaardmodel van de Citan is zeer rijk uitgerust. De verkoopprijs van deze 108 CDI Lang start bij € 13.250,-. Bij het standaard leveringsprogramma heeft Mercedes-Benz gekozen voor een zeer overzichtelijke modulaire prijsopbouw. Zo heeft bijvoorbeeld elke niveau in motorisering een prijsstap van € 1.050,-. Vanaf de verkoopstart is de Citan meteen leverbaar als 108 CDI (55kW/75 pk) en 109 CDI (66 kW/90 pk) Bij de 109 CDI kan worden gekozen uit de lengtevarianten Lang (wielbasis 270 cm) en Extra Lang (wielbasis 308 cm). De 111 CDI (81 kW/110 pk) wordt leverbaar vanaf mei 2013. Eind 2012 zal Mercedes-Benz de prijzen voor de Citan Combi bekendmaken. De komst van de korte uitvoering van de Citan staat gepland voor het tweede kwartaal van 2013.
Citan Lines
Mercedes-Benz komt met twee Lines voor de Citan. De Line Professional, met onder andere elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels, airconditioning en comfort bestuurdersstoel, voor € 695,- ecxl BTW en de Line Ambition a € 995,- ecxl BTW met daarnaast het lakpakket (bumpers, kappen boven achterlichten en buitenspiegels in lakkleur), een boordcomputer en Parktronic parkeerhulp
BlueEFFICIENCY zorgt voor lage Total Cost of Ownership
De Euro 5-dieselmotoren van de Citan beschikken standaard over een roetfilter. Door lange onderhoudsintervallen zijn de onderhoudskosten zeer concurrerend. Daarnaast draagt een zeer laag brandstofverbruik vanaf 4,6 liter per 100 km bij aan een lage Total Cost of Ownership (TCO). Het brandstofverbruik kan verder worden verlaagd met het optionele BlueEFFICIENCY-pakket. Dit pakket bevat het ECO start/stopsysteem, accu- en generatormanagement en banden met een verbeterde rolweerstand. Hiermee wordt het brandstofverbruik teruggebracht naar 4,3 liter. Daarmee is de Citan benchmark in zijn segment.
Voordelig financieren en verzekeren
Naast een scherpe aanschafprijs is ook de lage TCO een belangrijk thema voor Mercedes-Benz. Met het aanbieden van een aantrekkelijk pakket met financiering, verlengde garantie en verzekering op maat wordt hieraan verder invulling gegeven. Net als de voertuigprijzen zijn ook de prijzen voor aanvullende diensten op overzichtelijke wijze modulair opgebouwd. Zo kan de Citan bijvoorbeeld een jaar lang worden verzekerd voor slechts € 29,- per maand, onafhankelijk van de regio, het aantal schadevrije jaren en het aantal gereden kilometers.
Onovertroffen nieuwwaarderegeling
De Mercedes-Benz bestelwagenverzekering kent een unieke nieuwwaarderegeling van 36 maanden, ongeacht de cataloguswaarde en de gereden kilometers. Bij diefstal van een nieuw gekochte Citan binnen 36 maanden kan de klant overstappen in een nieuwe bestelwagen.
De Citan, ideale stadspartner
Bekende Mercedes-Benz waarden als kwaliteit, veiligheid en zuinigheid zijn ook op de Citan van toepassing. Aangevuld met zijn uitstekende rijeigenschappen en compacte buitenafmetingen maakt dit de Citan bijzonder geschikt voor stadsdistributie. De Mercedes-Benz Citan kenmerkt zich door een stabiele wegligging in combinatie met rijdynamiek, wendbaarheid en een hoge mate van comfort. De directe besturing functioneert zeer exact en gevoelig, de vering, demping en stabilisatoren zijn zorgvuldig op elkaar afgestemd. Zowel leeg als in beladen toestand heeft de nieuwe Citan een precies, veilig en comfortabel rijgedrag.
Klik op één van de plaatjes voor een vergroting:
Prijzen Mercedes-Benz Citan bekend
- MercedesForum.nl/be
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
- Contacteer:
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
There, I fixed it. Blijf erbij, een kangoo it is!MercedesForum.nl/be schreef:Renault heeft deze week de prijzen van de Citan Gesloten Bestelwagen bekend gemaakt.
- Dieter and the benz
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 08 aug 2011 19:28
- Specialisatie: Naar mooie benzen kijken
- Locatie: West-Vlaanderen Belgie
Ik vind de Citan best wel geinig!
“A day without sunshine is like, you know, night.” (Steve Martin)
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
+1 ik vind een zwarte er gewoon gaaf uit zien.Dieter and the benz schreef:Ik vind de Citan best wel geinig!
Een setje mooie wielen eronder en prima
Ik kreeg net een berichtje dat helaas een automaat niet leverbaar is? Dat zou dan wel een minder puntje zijn.
Ik verwacht een verkoopsucces, want iedereen zou Mercedes willen rijden en nu kan het ook in dit segment.
#doeslief
als de kwaliteit ook goed is dan zie ik idd een leuke bedrijfswagenPeter schreef:+1 ik vind een zwarte er gewoon gaaf uit zien.Dieter and the benz schreef:Ik vind de Citan best wel geinig!
Een setje mooie wielen eronder en prima
Ik kreeg net een berichtje dat helaas een automaat niet leverbaar is? Dat zou dan wel een minder puntje zijn.
Ik verwacht een verkoopsucces, want iedereen zou Mercedes willen rijden en nu kan het ook in dit segment.
-
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 28 dec 2008 20:35
- Specialisatie: Persoonlijkheid stoornissen
De instapprijs is niet verkeerd van deze bestelbus, ben alleen benieuwd wat De Citan Economy te bieden heeft voor dat geld.
In dit sigment is er een zeer grote concurentie aanwezig wat zich in de loop van de jaren al bewezen heeft, kijk maar naar de citroen berlingo, volkswagen caddy, enz.
Automaten in dit sigment auto`s is de meest grote onzin die er bestaat dus is dit besluit gewoon een slimme gedachte geweest van Mercedes.
Maar dat is mijn mening overigs....
In dit sigment is er een zeer grote concurentie aanwezig wat zich in de loop van de jaren al bewezen heeft, kijk maar naar de citroen berlingo, volkswagen caddy, enz.
Automaten in dit sigment auto`s is de meest grote onzin die er bestaat dus is dit besluit gewoon een slimme gedachte geweest van Mercedes.
Maar dat is mijn mening overigs....
- MaxB
- Berichten: 1756
- Lid geworden op: 04 jun 2011 21:32
- Mercedes-Benz: X204 GLK200 AMG 2015
- Specialisatie: ICT
- Locatie: Limburg
Dat heeft mercedes ook toegegeven dat ze het gebasseerd hebben op een Renault Kangoo.
Maar zeg nou zelf. Deze ziet er toch velen malen beter uit?
Hou ze maar eens naast elkaar. Er zijn wel degelijk verschillen
Maar zeg nou zelf. Deze ziet er toch velen malen beter uit?
Hou ze maar eens naast elkaar. Er zijn wel degelijk verschillen
EX: S204 C180CGI 2012 Facelift | W204 C180K 2009| S204 C180K AMG 2009 Calcite white | S202 C220 CDI Sport 2000
-------------------------------------------
-------------------------------------------
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Ach, als je in dit segment Mercedes-Benz mag rijden in plaats van VW, Peugeot, Citroën of Renault, dan is de keuze toch niet zo heel moeilijk lijkt me, iedereen wil toch graag Mercedes-Benz rijden? Nu kán en mág het gaan gebeurenJeroenCLS500 schreef:In dit sigment is er een zeer grote concurentie aanwezig wat zich in de loop van de jaren al bewezen heeft, kijk maar naar de citroen berlingo, volkswagen caddy, enz.
Automaat in deze klasse zou juist wel welkom zijn vind ik, onze Vito Viano is ook een automaat en als die er niet in had gezeten was die nooit gekocht. (volgens mij kun je een Sprinter niet eens meer makkelijk als handbak krijgen). Een automaat in juist déze auto, de Citan dus, zou voor mij juist heel erg welkom zijn en een reden om hem wel/niet te kopen.JeroenCLS500 schreef:Automaten in dit sigment auto`s is de meest grote onzin die er bestaat dus is dit besluit gewoon een slimme gedachte geweest van Mercedes.
Maar dat is mijn mening overigs....
Daarbij lijkt me dit de uitgelezen mogelijk voor mensen met een handicap die met de rolstoel achterin kunnen rijden en bijvoorbeeld met een draaibare stoel zoals in onze Viano (dit plaatje is niet van onze auto) van achteruit achter het stuur kunnen komen en de meeste gehandicapten die in een rolstoel zitten, zitten daarin omdat ze iets met de benen niet in orde hebben, dán is een automaat niet een wens, maar een múst.
Absoluut , de mensen zeggen dat deze auto's hetzelfde/gelijk zijn, die zou ik de keuze wel willen laten maken, wedden dat ze de Benz kiezen?maxieboy schreef:Maar zeg nou zelf. Deze ziet er toch velen malen beter uit?
Hou ze maar eens naast elkaar. Er zijn wel degelijk verschillen
#doeslief
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
De Citan heeft zelfs zijn eigen site : http://www.citan.nl/#home
Met een gastoptreden van McGyver (Richard Dean Anderson), wie kent hem niet van de gelijknamige TV-serie waarin hij met twee aspirientjes, een paperclip en een Zwitsers zakmes hele fabrieken liet ontploffen
Met een gastoptreden van McGyver (Richard Dean Anderson), wie kent hem niet van de gelijknamige TV-serie waarin hij met twee aspirientjes, een paperclip en een Zwitsers zakmes hele fabrieken liet ontploffen
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 28 dec 2008 20:35
- Specialisatie: Persoonlijkheid stoornissen
Het enige wat telt voor een ondernemer is dat zijn wagenpark continu blijft rijden zonder gebreken(tijd is immers geld), en of dat er dan een vw, citroen of mercedeslogo op de motorkap/grill staat zal de meeste ondernemers een zorg zijn.Peter schreef:Ach, als je in dit segment Mercedes-Benz mag rijden in plaats van VW, Peugeot, Citroën of Renault, dan is de keuze toch niet zo heel moeilijk lijkt me, iedereen wil toch graag Mercedes-Benz rijden? Nu kán en mág het gaan gebeuren
Dat wil niet zeggen dat er genoeg ondernemers zijn die een overstap willen proberen te maken naar de Citan
Als ik ziet wat mijn huidige bedrijfsauto`s(Citroen berlingo`s) aan kosten hebben (minimaal), dan zal ik niet zo maar het volledige wagenpark verruilen voor een ander merk.
Overigens is dit mijn mening, en wil niet zeggen dat ik er een gaat uitproberen.
Maar zoals ik al zei is het ook belangrijk wat de uitrusting is van het basismodel.
Een sprinter/viano of een vito horen niet thuis in dit sigment, deze moet je vergelijken met de vw transporter, citroen jumper, opel vivaro, enz.Peter schreef:Automaat in deze klasse zou juist wel welkom zijn vind ik, onze Vito Viano is ook een automaat en als die er niet in had gezeten was die nooit gekocht. (volgens mij kun je een Sprinter niet eens meer makkelijk als handbak krijgen). Een automaat in juist déze auto, de Citan dus, zou voor mij juist heel erg welkom zijn en een reden om hem wel/niet te kopen.
Daarbij lijkt me dit de uitgelezen mogelijk voor mensen met een handicap die met de rolstoel achterin kunnen rijden en bijvoorbeeld met een draaibare stoel zoals in onze Viano (dit plaatje is niet van onze auto) van achteruit achter het stuur kunnen komen en de meeste gehandicapten die in een rolstoel zitten, zitten daarin omdat ze iets met de benen niet in orde hebben, dán is een automaat niet een wens, maar een múst.
Dat daar een automaat voor te verkrijgen is kan ik wel begrijpen.
De citan gaat proberen een marktaandeel te krijgen in de kleine bestelbus( bv; voor ondernemers in mijn branche, waar een sprinter of een vito simpelweg te groot en te duur is)
Maar wat voor voordelen zie je dan in een automaat voor een Citan....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Comfort om te beginnen én het gegeven dat je minder handelingen hoeft te verrichten. Ken je die MB reclame op de radio waarin ze bestelauto's aanprijzen met een automaat met de riedel 'koppeling in, pook in 2, koppeling laten opkomen' etc etc waarin ze aangeven hoeveel handelingen je eigenlijk verricht met een handbak? Minder handelingen die je aandacht van het verkeer afleiden dus meer aandacht voor het verkeer. Lijkt mij een goede zaak omdat dit nu bij uitstek de auto's zijn voor in een drukke stedelijke omgeving.Jeroen CLS500 schreef: Maar wat voor voordelen zie je dan in een automaat voor een Citan....
VW levert ze ook in de Caddy/Touran reeks (rij zelf in een Touran op grijs kenteken met een automaat).
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Precies, we willen toch allemaal minder hard werken?mr. Michel schreef:Comfort om te beginnen én het gegeven dat je minder handelingen hoeft te verrichten. Ken je die MB reclame op de radio waarin ze bestelauto's aanprijzen met een automaat met de riedel 'koppeling in, pook in 2, koppeling laten opkomen' etc etc waarin ze aangeven hoeveel handelingen je eigenlijk verricht met een handbak?....
Nee, dat weet ik ook, maar het ging me om het feit dat Mercedes-Benz bedrijfswagens (waar de Citan nu een onderdeel van is) ook automaten geleverd worden, sterker nog, dat in sommige gevallen standaard een automaat geleverd wordt en als je een handgeschakelde wilt hebben, dat je juist dát moet aangeven bij bestelling.Jeroen CLS500 schreef:....Een sprinter/viano of een vito horen niet thuis in dit sigment, deze moet je vergelijken met de vw transporter, citroen jumper, opel vivaro, enz.....
Voorbeeld van de Spinter, de automaat is overal standaard.
Wil je een handgeschakelde, dan kan dat als optie op nog enkele types: EDIT:
De Renault Kangoo is alleen met de benzinemotor leverbaar als automaat, helaas dus niet in de dieseluitvoering
Dit zou voor mij een reden zijn om hem niet te kopen, jammer.....
Ik denk dat dit (helaas) (nog) geen keuze van Mercedes-Benz is, maar van Renault....Jeroen CLS500 schreef:Automaten in dit sigment auto`s is de meest grote onzin die er bestaat dus is dit besluit gewoon een slimme gedachte geweest van Mercedes.....
EDIT 2:
Net precies officieel bevestigt: In 2013/2014 komt de Citan met een automaat op de benzinemodellen. De diesels voorlopig helaas niet
#doeslief
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
ach, die koppeling is alleen nodig bij het wegrijden dus je linkervoet kan je voldoende rust geven als je dat zou willenPeter schreef:EDIT 2:
Net precies officieel bevestigt: In 2013/2014 komt de Citan met een automaat op de benzinemodellen. De diesels voorlopig helaas niet
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dat is niet nodig hoor, als ik wil zoeven dan stap ik wel in de andere autoSK schreef:@Mr. Michel: En af en toe sluit je je ogen en waan je je in een Lincoln Continental
Sowieso is het niet handig om tijdens het rijden je ogen dicht te doen
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO