Smeets best presterend en Van Oeveren Goes meest vriendelijk

De officiële media/persberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MercedesForum.nl/be
Berichten: 962
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
Contacteer:

21 jan 2012 11:17

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
_DSC8789.jpg
Mercedes-Benz dealer Smeets Limburg met vestigingen in Heerlen, Maastricht en Ittervoort is uitgeroepen tot “Beste Mercedes-Benz dealer van Nederland op het gebied van klanttevredenheid”. En Mercedes-Benz Van Oeveren in Goes is de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealervestiging van Nederland.

Bovendien behaalde Smeets een gouden trofee in de categorie Truck Sales en was het bedrijf goed voor een groot aantal individuele topscores. Deze prijzen worden jaarlijks uitgereikt in het kader van Klant Nr. 1. Daarmee streeft de Nederlandse Mercedes-Benz organisatie - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Door middel van enquêtes kunnen klanten alle aspecten hiervan beoordelen. Daaruit blijkt dat de complete Nederlandse Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert. De titel ‘Beste Nederlandse
Mercedes-Benz dealer op het gebied van klanttevredenheid’ werd dit jaar voor de tweede keer toegekend.

  • Zeer hoge scores voor drie vestigingen bij klanttevredenheidsonderzoeken
  • Klanten beoordelen hun ‘eigen’ Mercedes-Benz dealerbedrijf
  • Vijfde editie van uitreiking Klant Nr. 1 Awards


Bij Mercedes-Benz heeft klanttevredenheid en de daaruit voortvloeiende loyaliteit de hoogste prioriteit. Daarom voert het merk al zo’n 20 jaar onderzoeken uit om de mate van klanttevredenheid te meten. Dat gebeurt tegenwoordig via e-mail-enquêtes. Door middel van deze elektronische vragenlijsten beoordelen klanten hun dealer en kunnen ze eventuele verbeterpunten aangeven. Zo kan de Mercedes-Benz organisatie gericht werken aan verdere optimalisering van de dienstverlening.

De klant altijd op Nr. 1
In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 geïntroduceerd. De basis hiervan is dat klanttevredenheid een structureel onderdeel is van álle processen binnen een dealerbedrijf. Met succes: bij elke Mercedes-Benz dealer van Nederland is maximale zorg en aandacht voor de klant vanzelfsprekend – iedere werknemer binnen het bedrijf handelt daar naar. Klanten kunnen er daardoor van uit gaan dat een bezoek aan een Mercedes-Benz dealer gelijk staat aan een optimale dienstverlening. Zowel in de showroom als in de werkplaats krijgen ze de aandacht die ze verdienen. Mede daardoor krijgt elke klant het - terechte - gevoel dat hij speciaal is en dat hij wordt gewaardeerd. Klant Nr. 1 maakt bovendien voor iedereen duidelijk welke
Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bedrijfswagens) het best scoren als het gaat om klanttevredenheid.

Smeets in Limburg: drie Mercedes-Benz topvestigingen
Mercedes-Benz dealer Smeets met vestigingen in Heerlen, Maastricht en Ittervoort is door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Mercedes-Benz Nederland in Utrecht kreeg directeur Math Smeets daarvoor een speciale trofee overhandigd. Smeets over de prestigieuze onderscheiding, die dit jaar voor de tweede keer werd uitgereikt én over de gouden trofee: “In al onze vestigingen focussen we op één merk: Mercedes-Benz. Smeets kenmerkt zich door gemotiveerde, hechte én consistente teams – wij kennen nauwelijks verloop. Dat betekent dat onze klanten zaken doen met mensen die ze (her)kennen Bovendien hanteren we een heldere stelregel: afspraak is afspraak. Daarnaast zijn er duidelijke en goede werkprocessen. Al met al zorgt dat er voor dat er bij ons weinig mis gaat. En dat zie je ook terug in scherpe tarieven.”
_DSC8789.jpg
Mercedes-Benz Van Oeveren in Goes is de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealervestiging van Nederland. Het bedrijf was de grote winnaar bij de vijfde editie van de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards. Deze worden jaarlijks door Mercedes-Benz Nederland toegekend aan dealerbedrijven die opvallen door een zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. In het kader van Klant Nr. 1 streeft de Nederlandse Mercedes-Benz organisatie - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Door middel van enquêtes kunnen klanten alle aspecten hiervan beoordelen. Bij dit eerste lustrum blijkt wederom dat de complete Nederlandse Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert.
  • Overall-winnaar bij toekenning Klant Nr.1 Awards
  • Klanten beoordelen hun ‘eigen’ Mercedes-Benz dealervestiging
  • Vijfde editie van uitreiking Klant Nr. 1 Awards
Bij Mercedes-Benz heeft klanttevredenheid en de daaruit voortvloeiende loyaliteit de hoogste prioriteit. Daarom voert het merk al zo’n 20 jaar onderzoeken uit om de mate van klanttevredenheid te meten. Dat gebeurt tegenwoordig via e-mail-enquêtes. Door middel van deze elektronische vragenlijsten beoordelen klanten hun dealer en kunnen ze eventuele verbeterpunten aangeven. Zo kan de Mercedes-Benz organisatie gericht werken aan verdere optimalisering van de dienstverlening.

De klant altijd op Nr. 1
In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 geïntroduceerd. De basis hiervan is dat klanttevredenheid een structureel onderdeel is van álle processen binnen een dealerbedrijf. Met succes: bij elke Mercedes-Benz dealer van Nederland is maximale zorg en aandacht voor de klant vanzelfsprekend – iedere werknemer binnen het bedrijf handelt daar naar. Klanten kunnen er daardoor van uit gaan dat een bezoek aan een Mercedes-Benz dealer gelijk staat aan een optimale dienstverlening. Zowel in de showroom als in de werkplaats krijgen ze de aandacht die ze verdienen. Mede daardoor krijgt elke klant het - terechte - gevoel dat hij speciaal is en dat hij wordt gewaardeerd. Klant Nr. 1 maakt bovendien voor iedereen duidelijk welke Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bedrijfswagens) het best scoren als het gaat om klanttevredenheid.

Van Oeveren: meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealervestiging van Nederland
Van Oeveren in Goes is door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Tijdens een speciale bijeenkomst bij Mercedes-Benz Nederland in Utrecht kreeg directeur Roel Boekholt daarvoor de felbegeerde ‘cup met de grote oren’ overhandigd. Boekholt over de prestigieuze onderscheiding: “Bij ons zitten de juiste medewerkers op de juiste plaats. En bij die medewerkers zit klantvriendelijkheid simpelweg ‘tussen de oren’ – het is geen trucje dat je aan kunt leren. Om een voorbeeld te geven: wij verkopen nooit ‘nee’. Klanten kunnen altijd bij ons terecht. Indien nodig om drie uur ’s nachts. Deze prijs zien we als een beloning van onze manier van werken. En we zijn er des te trotser op omdat onze klanten ons op alle individuele onderelen zeer hoge scores hebben gegeven!”

Eerste lustrum
Dit jaar werden de Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards voor de vijfde keer uitgereikt. De lustrum-editie kreeg een extra dimensie door de aanwezigheid van Roman Fischer, Vice President Global Sales Development van Daimler AG en in die hoedanigheid ook verantwoordelijk voor Klanttevredenheid op alle internationale markten. Fischer prees de resultaten van de dealers: “De Nederlandse Mercedes-Benz organisatie dankt zijn succes aan de combinatie van topproducten en service van het hoogste niveau. Bovendien werken de dealers er continu aan om de dienstverlening waar nodig verder te verbeteren en nog meer op (individuele) klantenwensen af te stemmen. Zo krijgt ‘succes’ een consistent karakter. En daar profiteren zowel klanten als dealers van.”
Dit is een account van 'team MercedesForum.nl/be' om nieuwsberichten e.d. te plaatsen.
Dit account kan geen PB's ontvangen of versturen.


MercedesForum.nl/be op Twitter & Facebook
remo westerveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2012 11:59
Mercedes-Benz: Mercedes Benz E 200 Kompressor Avantgarde

23 jan 2012 12:09

Ik heb afgelopen weekend onze nieuwe Mercedes E-200(occasion) auto opgehaald die wij gekocht hebben bij Smeets-autogroep in Ittervoort.
Wij zijn zeer tevreden over de verkoper (de heer Djemajlji) en de aankoop in zijn geheel.
En natuurlijk zeer blij met onze aankoop,hij rijd geweldig.
Gebruikersavatar
dokterijshart
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2011 19:41
Mercedes-Benz: W124 260E / CLK 200 W208 / W211 E240 / W212 E350CGI
Locatie: Goes

29 jan 2012 17:08

van oeveren klantvriendelijk....zucht :-(
zeker als je een nieuwe S komt kopen.

moet je eens in het magazijn iets vragen ....
Als het goed moet gebeuren, moet je het zelf doen........
Verwijderd13263
Berichten: 5521
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08

29 jan 2012 23:23

dokterijshart schreef:van oeveren klantvriendelijk....zucht :-(
zeker als je een nieuwe S komt kopen.

moet je eens in het magazijn iets vragen ....
Zo won Hogenbirk ook al eens, ik heb hier nog wel een stapeltje correspondentie liggen plus wat leuke foto's 8-)
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

30 jan 2012 11:25

En zo heeft iedereen wel een ervaring met een dealer, bouwmarkt, supermarkt of wat dan ook. Uit de enquête blijkt dat van Oeveren als het meest klantvriendelijk uit de bus komt maar dat wil niet zeggen dat er nooit iets fout gaat of dat er in het magazijn iets verkeerd word gepakt of besteld.
Op de vraag of dit alleen klantvriendlijk is als er een nieuwe S gekocht wordt zal het antwoord duidelijk zijn i.m.o. Het moet niet uitmaken of je een nieuwe S koopt of dat je voor een gebruikte W203 van 10 jaar oud komt. Een kleine klant kan een grote klant worden in de toekomst.
Met klantentevredenheidsonderzoeken heb je nooit een score van 100% en dat is ook niet de verwachting van dit soort onderzoeken. Het kan wel bijdragen aan een verbetering als er bepaalde punten uit dit onderzoek naar voren komen.
Verwijderd13263 schreef:Zo won Hogenbirk ook al eens, ik heb hier nog wel een stapeltje correspondentie liggen plus wat leuke foto's
Ik neem aan dat dit minder leuke ervaringen zijn geweest?
Zo zijn mijn ervaringen met Hoogenbirk wel top. Bij mijn vorige werkgever was ik de verantwoordelijke voor het wagenpark en hadden wij een Sprinter bij Hoogenbirk vandaan. Geen bijzondere negatieve dingen meegemaakt en eigenlijk altijd netjes geholpen.
Dit om aan te geven dat het per persoon verschillend kan zijn qua ervaring met een dealer of anders.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Plaats reactie