Nieuwe, efficiënte viercilinder motoren voor de C-Klasse

De officiële media/persberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44423
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

05 feb 2010 10:31

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
Nieuwe, efficiënte viercilinder motoren voor de C-Klasse: Rightsizing op zijn best: voorbeeld C

Mercedes-Benz zet zijn rightsizing-strategie in 2010 met volle kracht voort. Dat komt nu tot uiting in de komst van nieuwe direct ingespoten viercilinder benzinemotoren met turbo en een nieuwe dieselmotor met turbo. Stuk voor stuk vallen deze motoren op door een hoog vermogen en koppel in combinatie met gunstige cijfers voor verbruik en CO2-uitstoot. Daarnaast is de V6-motor van de C 350 CDI verder verfijnd - evenals alle andere voor de C-Klasse beschikbare (nieuwe) motoren voldoet deze aan de Euro 5-norm.

Nieuw in het C-Klasse gamma zijn de C 180 CGI BlueEFFICIENCY en de C 200 CGI BlueEFFICIENCY. De direct ingespoten 1,8-liter turbomotor van de C 180 CGI is goed voor een vermogen van 115 kW (156 pk) en een koppel van 250 Nm. De Limousine-uitvoering met deze motor laat een gemiddeld verbruik van 7,1 l/100 km voor zich noteren. Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van 166 g/km en daarmee is hij goed voor energielabel C. De Estate-uitvoering is goed voor een gemiddeld verbruik van 7,4 l/100 km. De daarmee corresponderende CO2-uitstoot leidt ook in dit geval tot een groen C-label. Ook de C 200 CGI BlueEFFICIENCY met automatische versnellingsbak beschikt over een direct ingespoten 1,8-liter turbomotor, maar deze levert een vermogen van 135 kW (184 pk) en een koppel van 270 Nm. Ook hier gaan aansprekende prestaties hand in hand met gunstige verbruikscijfers. De C 200 CGI Limousine met automaat heeft een gemiddeld verbruik van 7,2 l/100. Zijn CO2-uitstoot van 168 g/km is goed voor C-label. Het gemiddelde verbruik van de C 200 CGI Estate automaat komt uit op 7,5 l/100 (CO2: 175 g/km – D-label).

C 200 CDI BlueEFFICIENCY: 360 Nm
Met onmiddellijke ingang beschikt de C 200 CDI BlueEFFICIENCY over een compleet nieuwe 2,1-liter common-rail turbodieselmotor. Deze motor levert een vermogen 100 KW (136 pk). Dé onderscheidende factor ten opzichte van zijn voorganger is het koppel van maar liefst 360 Nm (was 270 Nm). Dat vertaalt zich in nog meer soeplesse en (dus) comfort. De C 200 CDI is er als Limousine en als Estate. In beide gevallen is er keus tussen een handgeschakelde zesversnellingsbak en een automatische transmissie. De zuinigheid van C 200 CDI Limousine met handgeschakelde zesbak (5,0 l/100 km, CO2 : 130 g/km) wordt beloond met een B-label.

Alle nieuwe viercilindermodellen van de C-Klasse zijn mede door hun gunstige labelling zakenauto’s bij uitstek. Maar er zijn meer zakelijk verantwoorde argumenten. Zo zijn de nieuwe uitvoeringen van de C180 CGI en C200 CDI ook leverbaar in Business Edition-uitvoering waarbij onder andere een navigatiesysteem, metallic lak en het Park Tronic system standaard zijn. De C-Klasse Bussines Edition is leverbaar vanaf € 35.950 (C 180 KOMPRESSOR BlueEFFICIENCY). De leasetarieven starten bij € 719 /mnd (op basis van 48 maanden en 20.000 km/jr).

Extra zescilinder-kracht
Ook de V6-motor van de C 350 CDI BlueEFFICIENCY is verder verfijnd. Vergeleken met de motor die hij opvolgt, is hij vooral krachtiger geworden. Het vermogen bedraagt nu 170 kW (231 pk – was 224 pk) en het koppel steeg van 510 naar 540 Nm. Het gemiddelde verbruik van de C 350 CDI BlueEFFICIENCY bedraagt 6,6 l/100 km (Estate: 6,8 l/100km).
2414424145
2414624147
#doeslief
Plaats reactie