Innovatieve E-Klasse Cabriolet

De officiële media/persberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

17 dec 2009 07:55

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
Innovatieve E-Klasse Cabriolet: een nieuwe dimensie in open rijden.

De vier jaargetijden – turbulentieloos voor vier

Mercedes-Benz introduceert een auto die ontworpen is onder het motto: vier seizoenen, vier jaargetijden: de E-Klasse Cabriolet. Deze open versie maakt het programma van de nieuwe E-Klasse compleet. De E-Klasse Cabriolet valt niet alleen op door zijn tijdloos-elegante vormgeving, maar ook door de toepassing van het innovatieve AIRCAP®-windschot waarmee open rijden een extra comfortabele dimensie krijgt. De levering van de nieuwe E-Klasse Cabriolet start in maart 2010. Er is dan keus uit zeven motoren.


De nieuwe E-Klasse Cabriolet straalt zowel met gesloten kap als ‘top-down’ tijdloze klasse en elegantie uit. De fraai afgewerkte softtop is een staaltje hightech op zich. Zo opent en sluit hij volautomatisch na een druk op de knop. Het openen en sluiten neemt slechts 20 seconden in beslag en kan zelfs rijdend (tot een snelheid van 40 km/h) plaatsvinden. De softtop is zeer compact opvouwbaar. Bij neergeklapt dak is een bagageruimte van 300 liter beschikbaar. Bij gesloten dak bedraagt de inhoud van bagageruimte 390 liter. De kap van de E-Klasse Cabriolet is bovendien in alle opzichten uitstekend geïsoleerd. De totale dikte bedraagt 23,5 mm. Mede daardoor is de E-Klasse Cabriolet ook in de wintermaanden zonder enige beperking inzetbaar. Een ander belangrijk aspect is de geluidsisolatie van bijzondere klasse. De softtop dempt interieurgeluiden en geruis van buitenaf optimaal waardoor de E-Klasse Cabriolet tot de stilste auto’s in zijn segment behoort. Zelfs bij snelheden van 200 km/h is het (vanuit akoestisch oogpunt) bijvoorbeeld nog mogelijk om handsfree te telefoneren.

Turbulentieloze wereldprimeur: AIRCAP®
Mercedes-Benz maakt open rijden steeds comfortabeler. In 2004 introduceerde het bijvoorbeeld de AIRSCARF® nekverwaming. In de E-Klasse Cabriolet is een nieuwe wereldprimeur te vinden: het automatische AIRCAP®-windschot. Dit bestaat uit een windgeleider die is ondergebracht in het frame van de voorruit. Via een druk op de knop komt deze geleider met ingebouwd net circa 6 centimeter omhoog. Samen met het windschot tussen de hoofdsteunen van de achterstoelen zorgt deze technologie voor een drastische vermindering van turbulentie in het interieur – ook achterin. Bovendien blijft het passagierscompartiment hierdoor ook op koude dagen behaaglijk warm en daalt het geluidsniveau aanzienlijk. De windgeleider is tot een snelheid van 160 km/h te activeren – eenmaal uitgeschoven bewijst hij zijn goede diensten desgewenst ook op topsnelheid. AIRCAP wordt in de E-Klasse Cabriolet gecombineerd met een verder verbeterde versie van de AIRSCARF nekverwarming. De uitstroomopeningen hiervan zijn nu naar boven en beneden instelbaar. De combinatie van AIRCAP en AIRSCARF maakt een (ontsierend) windschot achter de voorstoelen overbodig.

Veiligheid van het hoogste niveau
Ook op het gebied van veiligheid heeft de nieuwe E-Klasse Cabriolet diverse innovatieve technieken aan boord. Zo zijn de A-stijlen versterkt met twee extra profielen. Bovendien is de auto uitgevoerd met speciale hoofdairbags. Uiteraard beschikt de E-Klasse Cabriolet ook over in de achterste hoofdsteunen geïntegreerde rolbeugels. Zodra speciale sensoren een potentieel gevaarlijke situatie detecteren, komen deze beugels automatisch tevoorschijn. Tot de standaarduitrusting horen zeven airbags (waaronder een knie-airbag voor de bestuurder en de nieuwe hoofdairbags met een inhoud van 17 liter), gordelkrachtbegrenzers en crashactieve hoofdsteunen vóór. Ook ATTENTION ASSIST dat een vemoeide bestuurder ‘herkent’, PRE-SAFE-inzittendenbescherming, het Intelligent Light System, DISTRONIC PLUS en de actieve motorkap zijn belangrijke (standaard) veiligheidselementen voor mensen in én buiten de auto.

Efficiency van motor tot Cw-waarde
De nieuwe E-Klasse Cabriolet is direct leverbaar met keus uit zeven motoren. Zowel de benzinemotoren als de dieselmodellen beschikken over directe brandstofinspuiting. Dit speelt een belangrijke rol in het relatief lage vebruik van de nieuwe modellen, maar de efficiency komt ook op het conto van een zeer gunstige Cw-waarde (0,28), de banden met een lage rolweerstand, de slimme aansturing van de dynamo en de inzet van een brandstof- en stuurbekrachtigingspomp die uitsluitend in werking treden op basis van ‘vraag’.
De nieuwe E-Klasse is vanaf de marktintroductie in maart aanstaande leverbaar in de volgende uitvoeringen:
• E 200 CGI BlueEFFICIENCY met ECO Start-Stopfunctie (135 kW/184 pk)
• E250 CGI BlueEFFICIENCY (150 kW)
• E 350 CGI BlueEFFICIENCY (215 kW)
• E 500 (285 kW)
• E 220 CDI BlueEFFICIENCY (125 kW)
• E 250 CDI BlueEFFICIENCY (150 kW)
• E 350 CDI BlueEFFICIENCY (170 kW)

De nieuwe E-Klasse Cabriolet beleeft zijn wereldpremière op de autotentoonstelling van Detroit (11-24 januari aanstaande). De prijzen worden medio januari bekend gemaakt.
http://www.mercedesforum.nl/album/
236832368223681236802367923678236772367623675236742367323672
#doeslief
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

17 dec 2009 07:55

De 4e en 5e foto: SUPER kleur en mooie wielen 8-)
#doeslief
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

17 dec 2009 09:48

Peter schreef:De 4e en 5e foto: SUPER kleur en mooie wielen 8-)
Zeker in combinatie met dat rode leer :goedzo:
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Plaats reactie