Intelligente (E)state-of-the-art

De officiële media/persberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

21 aug 2009 07:04

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
Intelligente (E)state-of-the-art

· Voorzien van vele innovatieve technologieën
· Standaard luchtvering met niveauregeling op de achteras
· “Quickfold”-systeem voor rugleuning achterbank
· Met 1.950 liter grootste Estate in zijn klasse
· Doelmatig gebruik van de laadruimte dankzij EASY PACK
· Volop aandacht voor veiligheid en comfort
· Vijf verschillende motoren bij introductie, vele met groen energielabel
· Prijslijst start bij € 49.900 voor E 200 CGI Estate (135 kW/184 pk)
· Sneak preview bij Mercedes-Benz Nederland op 16 & 17 september


Vanaf november breidt Mercedes-Benz het leveringsprogramma van de nieuwe E-Klasse uit met de E-Klasse Estate. Net als de E-Klasse Limousine en de E-Klasse Coupé heeft ook de Estate de ambitie om koploper te zijn op het gebied van veiligheid, comfort, kwaliteit en functionaliteit. Natuurlijk beschikt ook de E-Klasse Estate over alle innovatieve technologieën, waarmee de Limousine al eerder volop in de belangstelling stond, van ATTENTION ASSIST tot de automatische noodstop bij een dreigend ongeval, van de adaptieve grootlicht-assistent tot de actieve motorkap. Niet voor niets werd de E-Klasse in ons land onlangs beloond met de AutoWeek Innovatieprijs 2009. De E-Klasse Estate is bovendien voorzien van standaard luchtvering op de achteras inclusief niveauregeling en nieuwe voorzieningen waardoor de laadruimte nog doelmatiger gebruikt kan worden.

Met de komst van de E-Klasse Estate zet Mercedes-Benz een traditie voort die al in 1977 begon. Destijds was Mercedes-Benz trendsetter op het gebied van de zogeheten premium-lifestyle-combi’s. Van de afgelopen vier generaties werden er in totaal ruim één miljoen exemplaren gebouwd.
Bij de E-Klasse Estate is de nieuwe Mercedes-stijl herkenbaar, die met de S-Klasse begon en ook bij de C-Klasse zichtbaar is. Vooral het zij-aanzicht biedt vele nieuwe elementen en straalt kracht en dynamiek uit. Bij het ontwerp van de achterkant lag de nadruk op de functionaliteit van de auto. Daartoe zijn de horizontale lijnen extra benadrukt. De nieuwe LED-achterlichten zijn in twee delen uitgevoerd en geven een auto een eigen uitstraling in het donker.

Natuurlijk speelt functionaliteit bij de E-Klasse Estate een grote rol. De auto is standaard voorzien van dakrails, die bij de ELEGANCE- en AVANTGARDE-versies in chroom zijn uitgevoerd. Met het innovatieve “Quickfold”-systeem kunnen de beide delen van de rugleuning van de achterbank door twee handgrepen vanuit de laadruimte of vanaf de zijkant worden omgeklapt. Zo ontstaat een vlakke laadvloer. De delen van de rugleuning kunnen afzonderlijk of samen worden omgeklapt. Het laadvolume van de nieuwe E-Klasse Estate is met maximaal 1.950 liter het grootste in zijn klasse. Ook bij andere praktische aspecten als opening van de achterklep, de laadvloerhoogte of de doorlaadlengte loopt de E-Klasse Estate voorop. Maar niet alleen in de laadruimte worden de ruime afmetingen van het voorgaande model op vele fronten overtroffen. Ook binnenin is er meer ruimte: de elleboogruimte achterin nam met 50 mm toe tot 1.505 mm.

De nieuwe E-Klasse Estate is standaard uitgerust met tal van handige transportvoorzieningen. Zo kan de EASY PACK-achterklep met behulp van de afstandsbediening automatisch worden geopend en gesloten en kan de EASY PACK-laadvloer variabel worden ingedeeld. Ook de EASY PACK-afdekking voor de laadruimte en een net voor het vastzetten van de lading behoren tot de standaarduitrusting. Als optie is een opklapbare derde zitrij in de laadruimte leverbaar.

Veiligheid van hoog niveau

Evenals bij de E-Klasse Limousine is ook bij de Estate enorm veel aandacht besteed aan veiligheid. De auto beschikt over tal van nieuwe of verder ontwikkelde assistentiesystemen die helpen om ongevallen te vermijden of de zwaarte van een aanrijding te verminderen. Hiertoe behoren de standaard vermoeidheidsherkenning ATTENTION ASSIST en de als optie leverbare DISTRONIC PLUS-afstandsregeling en PRE-SAFE-remmen die een noodstop maken wanneer een dreigend ongeval herkend wordt. Voor optimale bescherming van de inzittenden zijn er zeven airbags standaard (uit te breiden tot elf), vier gordelspanners met gordelkrachtbegrenzers en crash-actieve NECK-PRO-hoofdsteunen ingebouwd. Nieuw zijn de achterin als optie leverbare adaptieve gordelkrachtbegrenzers, die zich aan de lengte en het gewicht van de passagiers aanpassen.

Voor volop rijcomfort zorgt het nieuw ontwikkelde DIRECT CONTROL-onderstel met standaard adaptieve demping. Bij de Estate blijft dankzij de standaard luchtvering op de achteras de rijhoogte altijd constant, zelfs bij volledige belading.

Bij de motoren kan er worden gekozen uit vijf verschillende krachtbronnen, waarbij het vermogen uiteenloopt van 125 kW/170 pk tot 285 kW/388 pk. Sommige motoren zijn nieuw ontwikkeld, andere zijn ingrijpend verbeterd. Ze leveren betere prestaties bij een kleinere cilinderinhoud en blinken uit door een geringer brandstofverbruik. De nieuwe viercilinder OM 651-dieselmotor in de E 200 CDI, de E 220 CDI en de E 250 CDI werd onlangs door een vakjury bekroond met de Engine of the Year Award in de klasse van 2,0 tot 2,5 liter. De meeste uitvoeringen met viercilindermotor hebben een groen energielabel B. Alle motoren voldoen aan de EU5-emissienorm.

De prijslijst van de nieuwe E-Klasse Estate begint bij een bedrag van € 49.900 voor de E 200 CGI Estate met de nieuwe 1,8-liter direct ingespoten turbo-benzinemotor, waarmee de auto goedkoper is dan zijn voorganger. Net als de Limousine zijn de uitvoeringen met viercilindermotor er ook als Business Class-uitvoering speciaal voor de zakelijke rijder. De E-Klasse Estate wordt in september getoond op de IAA in Frankfurt, de levering start in november. Op 16 en 17 september is de nieuwe E-Klasse Estate al bij Mercedes-Benz Nederland in Utrecht te bewonderen. Inschrijven kan via http://www.mercedes-benz.nl .

Motorenaanbod E-Klasse Estate

Diesel
E 220 CDI BlueEFFICIENCY: 4 cilinder in-lijn bi-turbo, 2.143 cc, 125 kW/170 pk, 400 Nm, 5.8 l/100 km, 150 g/km, 6-versnellingsbak
E 250 CDI BlueEFFICIENCY: 4 cilinder in-lijn bi-turbo, 2.143 cc, 150 kW/204 pk, 500 Nm, 5.8 l/100 km, 150 g/km, 6-versnellingsbak
E 350 CDI BlueEFFICIENCY: V6 turbo, 2.987 cc, 170 kW/231 pk, 540 Nm, 7.0 l/100 km, 185 g/km, 7G-TRONIC automatische transmissie

Benzine
E 350 CGI BlueEFFICIENCY: V6 met directe inspuiting, 3.498 cc, 215 kW/292 pk, 8.6l/100 km, 200 g/km, 7G TRONIC automatische transmissie
E 500: V8, 5.461 cc, 285 kW/388 pk, 11.1 l/100 km, 258 g/km, 7G TRONIC automatische transmissie
727237_1318896_7216_5412_E-Klasse_Estate_AMG-pakket_voorzijde.jpg
Bekijk meer foto's in ons fotoalbum: Officiële persfoto's ‹ S212
1937119359
#doeslief
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

21 aug 2009 07:08

Ik hoop hem vandaag ik het echt te zien en te mogen proberen 8-)
#doeslief
Gebruikersavatar
MIKE C200
Berichten: 7042
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
Specialisatie: W202/208/210 Electra
Locatie: limburg
Contacteer:

21 aug 2009 09:53

Peter schreef:Ik hoop hem vandaag ik het echt te zien en te mogen proberen 8-)
en dat alles al om 7 uur :o :o
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
René
Berichten: 8265
Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
Locatie: Monster
Contacteer:

21 aug 2009 10:24

Oh, oh, wat zijn ze toch mooi :applaus: :applaus: :applaus:
***Sterren stralen overal***

Logboek van mijn S210
Gebruikersavatar
H-D
Berichten: 7081
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
Mercedes-Benz: ...een grijze...
Specialisatie: Van alles iewat...
Locatie: In de buurt van Frankfurt

21 aug 2009 10:58

Strakke bak!!
Groetjes, H-D

Don´t dream your life, live your dreams!!
Plaats reactie