Zelf parkeersensoren inbouwen in bumper clk

Reisverslagen met de Mercedes en bestemmingen die bezocht kunnen worden met de Mercedes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
clk208
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2013 16:53
Mercedes-Benz: W208 CLK 2002 / 200 Kompressor
Locatie: Utrecht

09 jun 2014 21:55

Ik heb een tijdje geleden parkeersensoren in mijn clk gemaakt ik heb hier nog wat fotos van en dacht waarom zal ik dit niet op het forum zetten wie weet heeft er iemand wat aan?

Ik heb een setje overspuitbare sensoren op internet gekocht even zoeken en voor €55,00 heb je ze met alleen een pieper . De piepers spuiten met auto verf die je in de kleur van je auto heb laten maken niet vergeten om ook een blanke lak laag er op te spuiten natuurlijk nadat je ze op kleur heb gespoten :)

Dan kofferbak open binnen bekleding eruit pakken reserveband etc dan links zitten twee boutjes boven zijkant bumper en rechts het zelfde . Wel aan de binnen kant in de kofferbak bedoel ik dan met zij kant bumper :)

Achterkant auto binnenkant zitten 3 boutjes dan denk je eigelijk wat een kleine boutjes voor een benz 8-)
Nu op letten aan de buiten kant in de wielkasten achteraan in de rand even goed voelen zit links en rechts ook een boutje . Nu is de bumper los en trek je hem naar je toe leg hem voorzichtig op een handdoek ivm beschadigen.

Ik heb het alleen buiten op straat gedaan en is gelukt werk rustig dan lukt het allemaal wel maar goed nu verder,
Aan de binnen kant zit de merktekens waar de parkeersensoren vanuit de fabriek evt zouden komen. Dus dit is makkelijk neem de bij geleverde boor en boor met de boor een klein gaatje door de merk tekens dus niet de gatenboor er gelijk doorheen boren alleen het kopje van de boor . Je moet namelijk aan de buiten kant de gaten er in boren daarom klein gaatje via de afgetekende binnen kant boren.

Dan gaten vanaf de buitenkant voorzichtig er in boren had dit ook nog nooit gedaan best wel spannend zo op je gespoten bumper gaten boren maar gaat goed. :)

Dan parkeersensoren erin ik heb een gaatje in de auto achter de bumper geboord waar de draden naar binnen gaan dit afgedicht met een rubbertje kitten kan ook evt. Nou het kastje aan de zijkant in de wielbak achter de bekleding met dubbelzijdig plakband geplakt .

Toen de pieper in de auto onder de achterbank geplaatst de draad onder de achterbank naar de koffer bak gedaan aangesloten op het kastje . Toen een draad op de achteruit licht aan gesloten en een op aarde. Tip als je de draad naar je achteruit rij licht trekt neem dan een ijzerdraadje maak de rubbers aan de auto en klep los steek ijzer draadje er door daarna stroomdraadje er aan knopen en trek de draad dan netjes door de kabelrubber van de achterklep dit staat netter dan een los getrokken kabeltje 8-) even testen of het werkt . Dan bumper er weer op achterbak bekleding er weer in
En als je nu naar achtergaan zal ie gaan piepen zodra er iets achterstaat hoe dichter je bij iets komt hoe sneller hij piept
Plaats reactie