Dat is ook echt geen garantie voor succes. Is ook maar net wie je aan de lijn krijgt. Ik heb daar heel verschillende ervaringen mee, van dramatisch slecht toten bijvoorbeeld via de ANWB zaken regelen
24 uur service van Mercedes teleurstellend slecht
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Niet om de Mobilo-alarmcentrale goed te praten, maar als je in de voorwaarden van Mobilo kijkt, dan staat er expliciet dat de mobiliteitsgarantie bedoeld is om de auto rijdend te houden:
In de de aanvullende voorwaarden staat dan nog eens expliciet dat glasbreuk is uitgesloten (blz. 14-15 van de PDF):
Tel daarbij op dat het tijdens de zomervakantie loeidruk is bij alle pechhulp alarmcentrales, en dan kan ik me heel goed voorstellen dat men je best wilde helpen maar dat er urgentere gevallen waren die simpelweg voorrang kregen.
Nogmaals, niet bedoeld om te vergoelijken, maar deze schade viel sowieso al niet onder de dekking. Ik denk dat het netter was geweest als men had gezegd je niet te kunnen helpen, maar soms wil iemand met de beste wil van de wereld en tegen beter weten in toch de klant helpen...
In de de aanvullende voorwaarden staat dan nog eens expliciet dat glasbreuk is uitgesloten (blz. 14-15 van de PDF):
Tel daarbij op dat het tijdens de zomervakantie loeidruk is bij alle pechhulp alarmcentrales, en dan kan ik me heel goed voorstellen dat men je best wilde helpen maar dat er urgentere gevallen waren die simpelweg voorrang kregen.
Nogmaals, niet bedoeld om te vergoelijken, maar deze schade viel sowieso al niet onder de dekking. Ik denk dat het netter was geweest als men had gezegd je niet te kunnen helpen, maar soms wil iemand met de beste wil van de wereld en tegen beter weten in toch de klant helpen...
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Blijkbaar kennen de medewerkers hun eigen voorwaardes niet? Communicatie, duidelijkheid en beloftes nakomen is zo simpel maar voor sommigen ook ongelofelijk moeilijk.
Logboek S500.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Nou, niet per se... Er staat namelijk ook expliciet in dezelfde voorwaarden dat men je ook met helpt voor storingen/problemen die zijn uitgesloten, maar daar zijn de kosten niet van gedekt.plorie schreef:Blijkbaar kennen de medewerkers hun eigen voorwaardes niet? Communicatie, duidelijkheid en beloftes nakomen is zo simpel maar voor sommigen ook ongelofelijk moeilijk.
Omdat de TS aangaf dat e.e.a. via de leasemaatschappij loopt, kan ik me ook voorstellen dat er ergens bij de leasemaatschappij nog een verzoek voor een akkoord (om de kosten te dekken) is blijven hangen alvorens de Mobilo-alarmcentrale tot actie overging.
Aangezien wij alleen een eenzijdig verhaal van de TS hier te lezen hebben gekregen, weet ik niet hoe men bij de alarmcentrale heeft gereageerd (c.q. bij de leasemaatschappij).
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Niet helemaal waar omdat dit de garantie voorwaarden zijn, de mobilo voorwaarden zie je tot en met pagina 8 en daar staat duidelijk op wat je er van kan verwachten, al dan of niet betalend vanwege niet gedekte zaken...Arjen schreef:In de de aanvullende voorwaarden staat dan nog eens expliciet dat glasbreuk is uitgesloten (blz. 14-15 van de PDF):
De keren dat ik er mee te maken heb gehad met de vorige auto:
- kapotte benzine pomp
- paar keer zwakke accu vanwege de standkachel
- kapotte bak
en deze auto:
- kapotte benzine pomp (he, daar is ie weer)
- Benzine tank leeg door fout in de vlotters
geen issues ondervonden dus in dat opzicht positief.
Laatst gewijzigd door Marco op 30 jul 2018 12:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik heb inmiddels al ca. 10 jaar gecombineerd lease-auto's gereden en nog nooit - ik herhaal: nog nooit - ben ik naar een dealer gestuurd voor een ruitreparatie behoudens die ene keer dat de dealer zelf de ruit had gesloopt bij een parafan reparatie. De leasemij stuurde me altijd naar Carglass of Autotaalglas die al dan niet voor de deur of in hun eigen werkplaats de ruiten herstelden of vervingen.Arjen schreef:Nou, niet per se... Er staat namelijk ook expliciet in dezelfde voorwaarden dat men je ook met helpt voor storingen/problemen die zijn uitgesloten, maar daar zijn de kosten niet van gedekt.plorie schreef:Blijkbaar kennen de medewerkers hun eigen voorwaardes niet? Communicatie, duidelijkheid en beloftes nakomen is zo simpel maar voor sommigen ook ongelofelijk moeilijk.
Omdat de TS aangaf dat e.e.a. via de leasemaatschappij loopt, kan ik me ook voorstellen dat er ergens bij de leasemaatschappij nog een verzoek voor een akkoord (om de kosten te dekken) is blijven hangen alvorens de Mobilo-alarmcentrale tot actie overging.
Aangezien wij alleen een eenzijdig verhaal van de TS hier te lezen hebben gekregen, weet ik niet hoe men bij de alarmcentrale heeft gereageerd (c.q. bij de leasemaatschappij).
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Anders bepaalt de verzekeraar het. Bij mij wel, tenminste. En omdat ik geen dief van m’n portemonnee ben doe ik dat dan maar.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Mijn punt exact.blitzer schreef: Dus de leasemaatschappij beslist waar heen te gaan en zou dit moeten regelen.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
...en daarom kan ik me dus echt voorstellen dat er "ergens" in het verwerken van dit reparatieverzoek iets fout is gegaan... en ik vermoed dat het de leasemaatschappij is.
Je kunt als leaserijder wel aangeven dat jij bereid bent om de kosten voor te schieten, maar je bent nu eenmaal niet de eigenaar van de auto. Ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n alarmcentrale simpelweg niets in gang zet tot de eigenaar van de auto toestemming heeft gegeven... en daarom kan ik me zelfs de scepsis van de MB dealer in de openingspost voorstellen.
Het Mobilo-proces wordt aangestuurd vanuit de Europese alarmcentrale van MB. Die geeft de opdracht aan een lokale MB-dealer (of indien niet in de buurt, dan aan een bergingsdienst) om iets met een auto te doen.
Kortom, ik blijf het een verwarrend verhaal vinden, en de eenzijdige kant van het verhaal maakt het er niet beter op. Ik ben ook benieuwd wie heeft geconcludeerd dat "de regelgeving" verbiedt om met een barst in de voorruit door te rijden.
Je kunt als leaserijder wel aangeven dat jij bereid bent om de kosten voor te schieten, maar je bent nu eenmaal niet de eigenaar van de auto. Ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n alarmcentrale simpelweg niets in gang zet tot de eigenaar van de auto toestemming heeft gegeven... en daarom kan ik me zelfs de scepsis van de MB dealer in de openingspost voorstellen.
Het Mobilo-proces wordt aangestuurd vanuit de Europese alarmcentrale van MB. Die geeft de opdracht aan een lokale MB-dealer (of indien niet in de buurt, dan aan een bergingsdienst) om iets met een auto te doen.
Kortom, ik blijf het een verwarrend verhaal vinden, en de eenzijdige kant van het verhaal maakt het er niet beter op. Ik ben ook benieuwd wie heeft geconcludeerd dat "de regelgeving" verbiedt om met een barst in de voorruit door te rijden.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Leasemaatschappij was de dag erop al akkoord, zie beginpost. Daarna is er gewoon geen actie ondernomen en had de dealer geen tijd cq. zin om een ruit te bestellen.
Ook lees ik van andere posters dat het niet bepaald een op zichzelfstaande ervaring met deze dienst is. Het heeft er dus wel een zeer grote schijn van dat er wel het een en ander valt te verbeteren in deze organisatie. En dan met name in het grijze gebied waarin een auto nog wel bruikbaar is en er aan eigenaren wordt opgedragen om vooral te bellen, terwijl de kleine lettertjes eerlijk gezegd iets anders zeggen.
Ook lees ik van andere posters dat het niet bepaald een op zichzelfstaande ervaring met deze dienst is. Het heeft er dus wel een zeer grote schijn van dat er wel het een en ander valt te verbeteren in deze organisatie. En dan met name in het grijze gebied waarin een auto nog wel bruikbaar is en er aan eigenaren wordt opgedragen om vooral te bellen, terwijl de kleine lettertjes eerlijk gezegd iets anders zeggen.
Logboek S500.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Het heeft wellicht weinig zin om op deze slak zout te leggen, maar het lijkt me wel cruciaal dat de leasemaatschappij dat akkoord niet telefonisch doorgeeft aan de leaserijder, maar telefonisch of schriftelijk/elektronisch (e-mail, fax, of opgenomen telefonisch gesprek) aan de pechhulpcentrale.
Men kan jou iets telefonisch toezeggen, maar formeel moet de eigenaar toestemming en opdracht geven tot reparatie... (aan de reparatier c.q. intermediair)... en of dit nu werkelijk is gebeurd wordt mij niet duidelijk uit dit verhaal (uit de beginpost noch de latere teksten).
Men kan jou iets telefonisch toezeggen, maar formeel moet de eigenaar toestemming en opdracht geven tot reparatie... (aan de reparatier c.q. intermediair)... en of dit nu werkelijk is gebeurd wordt mij niet duidelijk uit dit verhaal (uit de beginpost noch de latere teksten).
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Arjen schreef:Het heeft wellicht weinig zin om op deze slak zout te leggen, maar het lijkt me wel cruciaal dat de leasemaatschappij dat akkoord niet telefonisch doorgeeft aan de leaserijder, maar telefonisch of schriftelijk/elektronisch (e-mail, fax, of opgenomen telefonisch gesprek) aan de pechhulpcentrale.
Men kan jou iets telefonisch toezeggen, maar formeel moet de eigenaar toestemming en opdracht geven tot reparatie... (aan de reparatier c.q. intermediair)... en of dit nu werkelijk is gebeurd wordt mij niet duidelijk uit dit verhaal (uit de beginpost noch de latere teksten).
Kom op zeg wie is hier degene die geholpen moet worden. Zo’n pechhulp hoort dingen te regelen. Moet een auto eigenaar die bij aankoop van een auto deze service gekocht heeft ook nog alles zelf uit gaan zoeken? Er wordt hem gezegd dat hij er officieel niet mee mag rijden ivm wetgeving van t land waar hij is. Los t op en stuur je klant niet van de t kastje naar de muur.
Wanneer jij een huis laat bouwen gaat de aannemer toch ook niet aan jou vragen hoe om de kozijnen moeten staan? Laat staan dat je ook nog even zelf uit mag zoeken waar je ze optijd in moet kopen.
Je gaat er vanuit als je zo’n service belt je ontzorgt bent.
Verkoop anders niet met verkoop praatjes dat je ten alle tijden dat nummer in de deurstijl moet bellen.
greetings Evan
Mmm, laatst met een lekke band sávonds op een snelweg gebeld en keurig binnen een uur een trailer met vervangend vervoer. Volgende dag auto weer opgehaald bij de dealer.plorie schreef:En dan met name in het grijze gebied waarin een auto nog wel bruikbaar is en er aan eigenaren wordt opgedragen om vooral te bellen, terwijl de kleine lettertjes eerlijk gezegd iets anders zeggen.
Dat is juist het punt Evan. Leaseauto, eigenaar leasemaatschappij. Ivm de goedkoopste misschien niet die service gekocht, of ....? Je weet het niet.Evan schreef:Zo’n pechhulp hoort dingen te regelen. Moet een auto eigenaar die bij aankoop van een auto deze service gekocht heeft ook nog alles zelf uit gaan zoeken?