Dat is toch ook precies waar het wél voor bedoeld is?blitzer schreef:Mmm, laatst met een lekke band sávonds op een snelweg gebeld en keurig binnen een uur een trailer met vervangend vervoer. Volgende dag auto weer opgehaald bij de dealer.plorie schreef:En dan met name in het grijze gebied waarin een auto nog wel bruikbaar is en er aan eigenaren wordt opgedragen om vooral te bellen, terwijl de kleine lettertjes eerlijk gezegd iets anders zeggen.
24 uur service van Mercedes teleurstellend slecht
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Logboek S500.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat is niet gezegd. Ik vraag me af wie daar als eerste over begonnen is.....Ik zou ook nog graag bewijs zien van deze regel. Bij een enkel scheurtje is het hier gewoon toegestaan te rijden (en zelfs door de APK te komen). Lijkt me dus dat je met een hier goedgekeurd voertuig in de EU gewoon mag rijden eigenlijk.Evan schreef:Er wordt hem gezegd dat hij er officieel niet mee mag rijden ivm wetgeving van t land waar hij is.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
EU regels gelden EU wijd. Auto gerelateerde zaken zijn volgens mij via de EU geregeld, dus als je hier kan rijden, kan het daar waarschijnlijk ook.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
He he En glas niet toch?plorie schreef:Dat is toch ook precies waar het wél voor bedoeld is?blitzer schreef:Mmm, laatst met een lekke band sávonds op een snelweg gebeld en keurig binnen een uur een trailer met vervangend vervoer. Volgende dag auto weer opgehaald bij de dealer.plorie schreef:En dan met name in het grijze gebied waarin een auto nog wel bruikbaar is en er aan eigenaren wordt opgedragen om vooral te bellen, terwijl de kleine lettertjes eerlijk gezegd iets anders zeggen.
Mijn verzekeraar geeft Carglass of Totalglass aan maar ook een FOCWA bedrijf. Daarbuiten eigen risico. Laat nu mijn dealer ook FOCWA bedrijf zijn. Dus lekker bij de eigen dealer, die weet hoe het gaat.Borgmonster schreef:Anders bepaalt de verzekeraar het. Bij mij wel, tenminste. En omdat ik geen dief van m’n portemonnee ben doe ik dat dan maar.
En de keer dat het voor mijn vorige Mercedes nodig was, werd de auto ook nog thuis opgehaald en teruggebracht. Maar moet er wel bij zeggen dat er iemand van hun bij mij in de wijk woont. Dus was gewoon afgesproken. Wel zo makkelijk.
RobtC350e schreef:........
Een vriendelijke, Engels sprekende dame van Carglass Spanje met de vraag op welke dag ik zou willen langskomen voor de reparatie en of ik een voorkeur voor een tijdstip had? De afspraak is direct gemaakt. Op 9 kilometer afstand kan de reparatie plaatsvinden. Duurt 1,5 uur en ik kan er gewoon op wachten. Of ik nog andere vragen heb of opmerkingen. Die had ik want hoe weet u welke ruit het moet zijn? Dat had men al opgezocht werd mij aangegeven en daar hoefde ik mij ook geen zorgen over te maken. Op basis van het chassisnr blijkt dat voor Carglass eenvoudig te achterhalen. Ik heb geantwoord dat ik happy was. ...........
Ik heb wel twijfels bij de actie van Carglass Spanje. Uit ervaring weet ik dat het een dag duurt omdat de gebruikte hechtmiddelen moeten uitharden. Zowel bij mijn Mercedes (door de dealer) als mijn eerdere auto's, te weten VW Passat (door Carglass tot twee maal toe, niet bij dezelfde auto overigens), moest de auto enige tijd blijven staan voor het uitharden. Juist omdat de ruiten onderdeel maken van de dragende delen. Dus als Carglass Spanje dat binnen 1,5 uur regelt vind ik bijzonder.wseles schreef:Rob het was niet belerend ofzo bedoeld en inderdaad jouw punt was het gebrek aan verwachte service.
Ik wilde onze vakantie met dat gedoe niet verpesten. Een voorruit is tegenwoordig oersterk en dragend deel, een barst verminderd dat wat.
APK-afkeur in het ruitenwisservlak, maar niet gevaarlijk om nog een paar weken mee door te rijden.
(Het was trouwens niet met m'n SLK)
groet,
willem
Vroeger kon dat wel, dan zaten de ramen in rubbers. Maar gezien de auto van Rob geleased is, ga ik ervan uit dat het geen auto "op leeftijd" is.
Groetjes
Olav
Olav