24 uur service van Mercedes teleurstellend slecht

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
RobtC350e
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2018 18:36
Mercedes-Benz: Mercedes C350E bwj 2015

29 jul 2018 21:25

mr. Michel schreef:
RobtC350e schreef:Dat zou ook de bedoeling moeten zijn en goed als dat in de meeste gevallen ook zo is. Hoop je vraag later te kunnen beantwoorden.
Dus de reden dat je hier over schrijft op dit forum is om een pressiemiddel te genereren?
Mr. Michel, dan heb je mijn reactie op je vraag niet goed gelezen of je wilt zelf graag je oordeel vellen. Pressiemiddel voor wat? Dat ik iets gecompenseerd ga krijgen? Of dat MB iets anders richting mij persoonlijk moet ondernemen> Bedoel je dat? Of bedoel je dat het onderwerp gericht op kwaliteit verbetering meer aandacht krijgt? Dan is het antwoord ja.
RobtC350e
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2018 18:36
Mercedes-Benz: Mercedes C350E bwj 2015

29 jul 2018 21:35

Tom schreef:
RobtC350e schreef:Nog een vraag aan het lid die 2500 kilometer reed met een scheur in het raam. Waarom heb je het überhaupt nog laten maken? Beetje onzinnig commentaar als ik zo vrij mag zijn.

Ik ben niet "het lid" maar wat denk je zelf? Hij zegt het notabene al.......bij thuiskomst. Je kunt dan alles lekker op je "gemak" in je eigen taal regelen. Heeft je vakantie/medereizigers er geen last van en bij eventuele problemen tijdens de reparatie is dat ook een stuk makkelijker.
Dat moet iedereen denk ik voor zichzelf uitmaken of die het "thuis" laat maken of onderweg. Wellicht zijn er mensen die het een minder veilig idee vinden en of minder prettig om met een grote scheur in je voorruit 2500 km door Europa te rijden. En hoewel je het onzin mag vinden en kan stellen dat je met een gelaagde voorruit prima veilig kan rijden als daar een grote barst in zit ,wordt daar blijkbaar vanuit de regelgeving in Europa verschillend over gedacht. Dus nog los van wat een eigenaar zelf vindt over hoe hij zijn reis moet afleggen. En waar leg je de grens met je reactie. Als je nog kan rijden los je het thuis beter op. Denk als dat advies wordt overgenomen door de 24 hrs service van MB dat veel meer mensen hier minder enthousiast op zullen reageren.
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2991
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

29 jul 2018 21:38

Volgende keer gewoon de ANWB bellen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 4249
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500
Specialisatie: Wereldreiziger

29 jul 2018 21:49

Had je geen ductape bij je. :sst:
Wat een gedoe om een scheurtje.

Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

29 jul 2018 22:04

RobtC350e schreef: dat het onderwerp gericht op kwaliteit verbetering meer aandacht krijgt? Dan is het antwoord ja.
Misschien is het een idee om een beleefd briefje aan Mercedes-Benz Nederland oid te sturen. Dat is gelet op wat je wilt bereiken waarschijnlijk effectiever dan deze posts aan weliswaar MB-liefhebbers en lid van een hobby-forum, maar verder in hun deelname aan dit forum, niet gebonden zijn aan of verbonden zijn met het bedrijf of zn beleid.
Suc6 :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

29 jul 2018 22:19

RobtC350e schreef:
Tom schreef:
RobtC350e schreef:Nog een vraag aan het lid die 2500 kilometer reed met een scheur in het raam. Waarom heb je het überhaupt nog laten maken? Beetje onzinnig commentaar als ik zo vrij mag zijn.

Ik ben niet "het lid" maar wat denk je zelf? Hij zegt het notabene al.......bij thuiskomst. Je kunt dan alles lekker op je "gemak" in je eigen taal regelen. Heeft je vakantie/medereizigers er geen last van en bij eventuele problemen tijdens de reparatie is dat ook een stuk makkelijker.
Dat moet iedereen denk ik voor zichzelf uitmaken of die het "thuis" laat maken of onderweg. Wellicht zijn er mensen die het een minder veilig idee vinden en of minder prettig om met een grote scheur in je voorruit 2500 km door Europa te rijden. En hoewel je het onzin mag vinden en kan stellen dat je met een gelaagde voorruit prima veilig kan rijden als daar een grote barst in zit ,wordt daar blijkbaar vanuit de regelgeving in Europa verschillend over gedacht. Dus nog los van wat een eigenaar zelf vindt over hoe hij zijn reis moet afleggen. En waar leg je de grens met je reactie. Als je nog kan rijden los je het thuis beter op. Denk als dat advies wordt overgenomen door de 24 hrs service van MB dat veel meer mensen hier minder enthousiast op zullen reageren.
Als het een enkele scheur is zonder vertakking kom je er hier gewoon mee door de APK. Of je dat moet willen is vers 2.

Of je de service van MB nou goed vind of niet is jou probleem (even kort door de bocht gezegd). Gezien wij enkel 1 kant van het verhaal te horen krijgen kun je daar van ons ook weinig zinnigs op verwachten. Dus als je een klacht hebt over de betreffende service is het wel zo handig deze bij MB neer te leggen.

Ik blijf er verder bij dat ik mijn vakantie nooit zou laten vergallen door een scheurtje van 20cm. En ja, daar zou ik vrolijk mee door rijden tot ik weer in NL was (al was het 5000km). Dat ik de ruit zou laten vervangen zou overigens geen twijfel over mogelijk zijn. Maar onze meningen verschillen daarover blijkbaar.
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2991
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

29 jul 2018 22:31

Een jaar of 8 geleden in Frankrijk mijn halve achterkant eraf gereden, de enigste die ik gebeld heb was mijn tussenpersoon van de verzekering... Kan je rijden vroeg hij... ja prima zei ik... Dan wens ik je een prettige vakantie...na de vakantie mijn auto naar het schadebedrijf gebracht.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

29 jul 2018 22:33

schim schreef: Kan je rijden vroeg hij... ja prima zei ik... Dan wens ik je een prettige vakantie...
:lol: (A)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

29 jul 2018 22:38

RobtC350e schreef:
mr. Michel schreef:
RobtC350e schreef:Dat zou ook de bedoeling moeten zijn en goed als dat in de meeste gevallen ook zo is. Hoop je vraag later te kunnen beantwoorden.
Dus de reden dat je hier over schrijft op dit forum is om een pressiemiddel te genereren?
Mr. Michel, dan heb je mijn reactie op je vraag niet goed gelezen of je wilt zelf graag je oordeel vellen. Pressiemiddel voor wat? Dat ik iets gecompenseerd ga krijgen? Of dat MB iets anders richting mij persoonlijk moet ondernemen> Bedoel je dat? Of bedoel je dat het onderwerp gericht op kwaliteit verbetering meer aandacht krijgt? Dan is het antwoord ja.
In mijn beleving bereik je helemaal niets met een verhaal op dit forum behalve dat je je ervaring 'van je af kunt schrijven' met wellicht de verwachting dat je gelijk gestemden treft?

Hoe ga je dan bereiken dat de service verbetert met je bericht hier? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

Als je niet tevreden bent met het brood van de bakker ga je toch niet bij de slager klagen in de hoop dat de slager de bakker er toe beweegt lekkerder brood te gaan bakken :?
René SLK230 schreef: Misschien is het een idee om een beleefd briefje aan Mercedes-Benz Nederland oid te sturen. Dat is gelet op wat je wilt bereiken waarschijnlijk effectiever
Suc6 :goedzo:
Top advies :)

Zonder feedback geen verbetering maar dan moet de feedback wel op het juiste adres worden bezorgd.
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
RobtC350e
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2018 18:36
Mercedes-Benz: Mercedes C350E bwj 2015

29 jul 2018 22:43

René SLK230 schreef:
RobtC350e schreef: dat het onderwerp gericht op kwaliteit verbetering meer aandacht krijgt? Dan is het antwoord ja.
Misschien is het een idee om een beleefd briefje aan Mercedes-Benz Nederland oid te sturen. Dat is gelet op wat je wilt bereiken waarschijnlijk effectiever dan deze posts aan weliswaar MB-liefhebbers en lid van een hobby-forum, maar verder in hun deelname aan dit forum, niet gebonden zijn aan of verbonden zijn met het bedrijf of zn beleid.
Suc6 :goedzo:
Mee eens.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

30 jul 2018 00:39

RobtC350e schreef:
René SLK230 schreef:
RobtC350e schreef: dat het onderwerp gericht op kwaliteit verbetering meer aandacht krijgt? Dan is het antwoord ja.
Misschien is het een idee om een beleefd briefje aan Mercedes-Benz Nederland oid te sturen. Dat is gelet op wat je wilt bereiken waarschijnlijk effectiever dan deze posts aan weliswaar MB-liefhebbers en lid van een hobby-forum, maar verder in hun deelname aan dit forum, niet gebonden zijn aan of verbonden zijn met het bedrijf of zn beleid.
Suc6 :goedzo:
Mee eens.
Ik ook!

Zullen we een poll starten?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

30 jul 2018 00:43

Borgmonster schreef:

Zullen we een poll starten?
Liever niet

Dit barstje in een ruit is het verhaal van de mug en de olifant
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

30 jul 2018 07:33

Dan moet er wel een enorme mug tegen die voorruit aan zijn gevlogen.
Of was het dan toch die olifant?..

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
c1k320
Berichten: 1044
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

30 jul 2018 08:23

Snap dat het niet leuk is om van je favoriete automerk te moeten lezen (en in mijn geval ook dezelfde ervaring en een brief schrijven naderhand, heb ik al gedaan, @TS vergeet de suggestie van René SLK230 want dat haalt niks uit) dat die 24 uur service van Mercedes een wassen neus is.
Heb het uitgezocht en de Franse dealer heeft het netjes uitgelegd: die 24 uurs service wordt per land afgerekend dus een buitenlandse Mercedesrijder helpen kost alleen maar geld.

maar ik vind het wel nuttig om op dit forum te delen zodat, als werd aangegeven, anderen zich kunnen voorbereiden en bijvoorbeeld via de ANWB zaken regelen - heb ik idd ook gedaan. Had ik dit gelezen dan was ik in mijn geval beter en sneller en wss ook goedkoper geholpen.
Dus om een tegengeluid te laten horen, nogmaals: ik vind het wel een nuttige bijdrage en dank daarvoor.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

30 jul 2018 09:28

Ik geef meestal tips waar je niks aan hebt :owja:
En voor het overige wil ik niet verhullen dat ik niet zelden igv geschillen denk dat er met name wat schort aan de communicatie tussen partijen.

Zou mij zoiets overkomen zou ik (als ik het geweldige * gratis Mobilo zou hebben wat niet het geval is) vragen: "Zeg ik was van plan over twee dagen weer verder te karren, denkt u dat dat lukken gaat?" om ze vervolgens bij de geringste twijfel daaraan een prettig leven toe te wensen waarna ik over zou gaan tot de orde van de dag. Dwz zou overwegen het rolletje ducktape uit de kofferbak te vissen en op zoek gaan naar een schaar, danwel nog maar eens een flesje open trekkend in blijde afwachting van de oplossing die de leasemaatschappij zou aandragen aan mn derde vakantieboek zou beginnen.

Honden blaffen, de karavaan trekt verder.


* http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... as#p871445
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Plaats reactie