Zo zeg. Wat een ontzettend kloterige situatie, zeg! Ik wens je heel veel sterkte met dit hele gedoe!!
Wat dat kledingstuk inproppen betreft: wie durft de motorkap open te doen als er een brand onder woedt? Ik kan me van Pascal (geloof ik) herinneren dat hij een paar maand terug nog zei dat bij het openen van de kap de vlammen er meteen onderuit slaan.
Onze W210 E270 van de laatste 11 jaar is net afgebrand.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het ging over het stoppen van het op hol slaan, dus nog vóór de brand. Als het inmiddels zover is, dan blijft er maar 1 ding over: wegwezen (en de bus pakken).
Logboek S500.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8040
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Erg zuur dit, ben ook wel benieuwd hoe dit opgelost wordt.
Maar een 11 jaar oude 210 heeft niet zo denderend veel dagwaarde (want dat is het bedrag wat je kunt verwachten/eisen)
Als dit een juridische strijd wordt dan kan het van belang zijn of jij het autobedrijf toestemming hebt gegeven dat ze er in mochten rijden.
Ik moet bij de dealer altijd een formulier ondertekenen, en dat is voor die toestemming...
Maar een 11 jaar oude 210 heeft niet zo denderend veel dagwaarde (want dat is het bedrag wat je kunt verwachten/eisen)
Als dit een juridische strijd wordt dan kan het van belang zijn of jij het autobedrijf toestemming hebt gegeven dat ze er in mochten rijden.
Ik moet bij de dealer altijd een formulier ondertekenen, en dat is voor die toestemming...
Hmm, gevalletje gender verwarring?district8.net schreef:De bestuurder kon haar voertuig veilig aan de kant zetten
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Ik denk dat de TS bedoelt dat de 210 11 jaar in zijn bezit is en daardoor een (emotionele) waarde heeft.Marco schreef:Maar een 11 jaar oude 210 heeft niet zo denderend veel dagwaarde (want dat is het bedrag wat je kunt verwachten/eisen)
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8040
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ja, duidelijk, er bestaat ook helemaal geen 11 jaar oude 210 meer... excuses
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- wseles
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 28 nov 2014 15:03
- Mercedes-Benz: R170 F.E.= ingeruild op Lexus. Succes & rijplezier, prima forum + bedankt.
Sterkte. Als je zolang goed voor een auto zorgt raak je er zeker gehecht aan.
In geval dat je een iets duurdere WA-extra verzekering hebt, betaalt jouw eigen verzekering uit in geval van brandschade.
Helaas de dagwaarde en dan hopen dat de garagist niet al te moeilijk gaat doen over gedane arbeid.
gr.
In geval dat je een iets duurdere WA-extra verzekering hebt, betaalt jouw eigen verzekering uit in geval van brandschade.
Helaas de dagwaarde en dan hopen dat de garagist niet al te moeilijk gaat doen over gedane arbeid.
gr.
Heel veel sterkte toegewenst met deze nare situatie, 11 jaar een auto bezitten geeft bij mij veel emotie dus lijkt me meer dan alleen een financieel verhaal. Wel dapper dat je het hier post en mss dat je wat aan de reacties hebt omtrent de afwikkeling. Nogmaals, sorry om het te lezen.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Bedankt voor alle reacties, ik loop hier op het forum al een jaar of 8 rond en hoewel ik nauwelijks post vind ik het altijd leuk om alles te lezen, bedankt voor de beterschapswensen. Ondertussen met de monteur gesproken en die neemt de blaam op zich, zijn verzekering gaat het afhandelen.
Hier nog een foto van toen de auto op zijn mooist was.
Hier nog een foto van toen de auto op zijn mooist was.
- Bijlagen
-
- dJJokDm.jpg (109.94 KiB) 1176 keer bekeken
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Dit is not funny. En ja, het is 'maar' een machine, maar toch. En luchttoevoer afsluiten, no way. Niet met een kledingstuk, dat zuigt een op hol geslagen motor er gewoon in. Ja, dan stopt-ie ook, uiteindelijk. Zelfs met een mechanisch, goed afgesloten klep in de inlaat stopt de motor nauwelijks. Die motor heeft op hol zo weinig lucht nodig om te verbranden (en trekt de lucht ook uit de uitlaat naar binnen op het moment dat uitlaat en inlaatklep allebei en beetje open staan, en een beetje valse lucht, noem maar op), en de brandstof zelf zet ook uit door verwarming. De olie in de inlaat, volledig genoeg om tien minuten te draaien, geen probleem. Ik zal het Emile (MasterMilo op youtube) eens vragen als proefje, kunnen we het allemaal zien. Een op hol geslagen oliebrander, niet te stoppen. Ik zou die reparateur op zijn minst eens uitnodigen voor een goed gesprek.
(En... volkswagen. Serieus?)
(En... volkswagen. Serieus?)
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Off topic: Mastermilio is cool...
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Ik ben er toch ooit in geslaagd een op hol geslagen 203-er terug stil te krijgen en zonder gevolgschade... Deze rijdt nu nog.
Kwam een liter of 13 olie uit, klant had 'olie bijgevuld'
Kwam een liter of 13 olie uit, klant had 'olie bijgevuld'
Een Mercedes zit er op dit moment niet in, A klasses zijn zoveel duurder vergeleken met Golfjes, nu is daar natuurlijk reden voor maar financieel gezien is op dit moment een Golf het beste.Foetske schreef:Dit is not funny. En ja, het is 'maar' een machine, maar toch. En luchttoevoer afsluiten, no way. Niet met een kledingstuk, dat zuigt een op hol geslagen motor er gewoon in. Ja, dan stopt-ie ook, uiteindelijk. Zelfs met een mechanisch, goed afgesloten klep in de inlaat stopt de motor nauwelijks. Die motor heeft op hol zo weinig lucht nodig om te verbranden (en trekt de lucht ook uit de uitlaat naar binnen op het moment dat uitlaat en inlaatklep allebei en beetje open staan, en een beetje valse lucht, noem maar op), en de brandstof zelf zet ook uit door verwarming. De olie in de inlaat, volledig genoeg om tien minuten te draaien, geen probleem. Ik zal het Emile (MasterMilo op youtube) eens vragen als proefje, kunnen we het allemaal zien. Een op hol geslagen oliebrander, niet te stoppen. Ik zou die reparateur op zijn minst eens uitnodigen voor een goed gesprek.
(En... volkswagen. Serieus?)
Wie weet in de toekomst.