Onze W210 E270 van de laatste 11 jaar is net afgebrand.

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

15 mei 2018 11:26

Zo zeg. Wat een ontzettend kloterige situatie, zeg! Ik wens je heel veel sterkte met dit hele gedoe!!

Wat dat kledingstuk inproppen betreft: wie durft de motorkap open te doen als er een brand onder woedt? Ik kan me van Pascal (geloof ik) herinneren dat hij een paar maand terug nog zei dat bij het openen van de kap de vlammen er meteen onderuit slaan.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20868
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

15 mei 2018 12:11

Het ging over het stoppen van het op hol slaan, dus nog vóór de brand. Als het inmiddels zover is, dan blijft er maar 1 ding over: wegwezen (en de bus pakken).
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

15 mei 2018 12:58

Erg zuur dit, ben ook wel benieuwd hoe dit opgelost wordt.
Maar een 11 jaar oude 210 heeft niet zo denderend veel dagwaarde (want dat is het bedrag wat je kunt verwachten/eisen)
Als dit een juridische strijd wordt dan kan het van belang zijn of jij het autobedrijf toestemming hebt gegeven dat ze er in mochten rijden.

Ik moet bij de dealer altijd een formulier ondertekenen, en dat is voor die toestemming...
district8.net schreef:De bestuurder kon haar voertuig veilig aan de kant zetten
Hmm, gevalletje gender verwarring?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Omer37
Berichten: 616
Lid geworden op: 04 nov 2013 19:28
Mercedes-Benz: W211 E280 CDI

15 mei 2018 13:37

Marco schreef:Maar een 11 jaar oude 210 heeft niet zo denderend veel dagwaarde (want dat is het bedrag wat je kunt verwachten/eisen)
Ik denk dat de TS bedoelt dat de 210 11 jaar in zijn bezit is en daardoor een (emotionele) waarde heeft.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

15 mei 2018 13:43

Ja, duidelijk, er bestaat ook helemaal geen 11 jaar oude 210 meer... excuses
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
wseles
Berichten: 310
Lid geworden op: 28 nov 2014 15:03
Mercedes-Benz: R170 F.E.= ingeruild op Lexus. Succes & rijplezier, prima forum + bedankt.

15 mei 2018 13:53

Sterkte. Als je zolang goed voor een auto zorgt raak je er zeker gehecht aan.
In geval dat je een iets duurdere WA-extra verzekering hebt, betaalt jouw eigen verzekering uit in geval van brandschade.
Helaas de dagwaarde en dan hopen dat de garagist niet al te moeilijk gaat doen over gedane arbeid.

gr.
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

15 mei 2018 14:21

Heel veel sterkte toegewenst met deze nare situatie, 11 jaar een auto bezitten geeft bij mij veel emotie dus lijkt me meer dan alleen een financieel verhaal. Wel dapper dat je het hier post en mss dat je wat aan de reacties hebt omtrent de afwikkeling. Nogmaals, sorry om het te lezen.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Gebruikersavatar
YD61
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 jun 2010 17:12
Mercedes-Benz: E 270 CDI

15 mei 2018 17:22

Bedankt voor alle reacties, ik loop hier op het forum al een jaar of 8 rond en hoewel ik nauwelijks post vind ik het altijd leuk om alles te lezen, bedankt voor de beterschapswensen. Ondertussen met de monteur gesproken en die neemt de blaam op zich, zijn verzekering gaat het afhandelen.

Hier nog een foto van toen de auto op zijn mooist was.
Bijlagen
dJJokDm.jpg
dJJokDm.jpg (109.94 KiB) 1155 keer bekeken
Gebruikersavatar
Omer37
Berichten: 616
Lid geworden op: 04 nov 2013 19:28
Mercedes-Benz: W211 E280 CDI

15 mei 2018 18:32

Mooi man. Dat moet vast Trabzon zijn.
Gebruikersavatar
YD61
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 jun 2010 17:12
Mercedes-Benz: E 270 CDI

15 mei 2018 20:44

Omer37 schreef:Mooi man. Dat moet vast Trabzon zijn.
Yes, prachtige lokatie, prachtige auto. :)
SniperJP
Berichten: 166
Lid geworden op: 01 mar 2018 14:47
Mercedes-Benz: W220 S500

15 mei 2018 21:51

zwaar balen, nu maar hopen op een nette afhandeling maar dat zal wel goed komen als ze de schuld op zich nemen. sterkte
;-P W220 S500 op lpg G3. Voor 35 cent per liter rijdt een S500 nog fijner.
Foetske
Berichten: 903
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

25 mei 2018 11:18

Dit is not funny. En ja, het is 'maar' een machine, maar toch. En luchttoevoer afsluiten, no way. Niet met een kledingstuk, dat zuigt een op hol geslagen motor er gewoon in. Ja, dan stopt-ie ook, uiteindelijk. Zelfs met een mechanisch, goed afgesloten klep in de inlaat stopt de motor nauwelijks. Die motor heeft op hol zo weinig lucht nodig om te verbranden (en trekt de lucht ook uit de uitlaat naar binnen op het moment dat uitlaat en inlaatklep allebei en beetje open staan, en een beetje valse lucht, noem maar op), en de brandstof zelf zet ook uit door verwarming. De olie in de inlaat, volledig genoeg om tien minuten te draaien, geen probleem. Ik zal het Emile (MasterMilo op youtube) eens vragen als proefje, kunnen we het allemaal zien. Een op hol geslagen oliebrander, niet te stoppen. Ik zou die reparateur op zijn minst eens uitnodigen voor een goed gesprek.

(En... volkswagen. Serieus?)
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Gebruikersavatar
denman1710
Donateur
Berichten: 2845
Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
Locatie: Westen des (bra)lands
Contacteer:

25 mei 2018 11:57

Off topic: Mastermilio is cool...
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

25 mei 2018 21:48

Ik ben er toch ooit in geslaagd een op hol geslagen 203-er terug stil te krijgen en zonder gevolgschade... Deze rijdt nu nog.
Kwam een liter of 13 olie uit, klant had 'olie bijgevuld' :P
Gebruikersavatar
YD61
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 jun 2010 17:12
Mercedes-Benz: E 270 CDI

31 mei 2018 12:55

Foetske schreef:Dit is not funny. En ja, het is 'maar' een machine, maar toch. En luchttoevoer afsluiten, no way. Niet met een kledingstuk, dat zuigt een op hol geslagen motor er gewoon in. Ja, dan stopt-ie ook, uiteindelijk. Zelfs met een mechanisch, goed afgesloten klep in de inlaat stopt de motor nauwelijks. Die motor heeft op hol zo weinig lucht nodig om te verbranden (en trekt de lucht ook uit de uitlaat naar binnen op het moment dat uitlaat en inlaatklep allebei en beetje open staan, en een beetje valse lucht, noem maar op), en de brandstof zelf zet ook uit door verwarming. De olie in de inlaat, volledig genoeg om tien minuten te draaien, geen probleem. Ik zal het Emile (MasterMilo op youtube) eens vragen als proefje, kunnen we het allemaal zien. Een op hol geslagen oliebrander, niet te stoppen. Ik zou die reparateur op zijn minst eens uitnodigen voor een goed gesprek.

(En... volkswagen. Serieus?)
Een Mercedes zit er op dit moment niet in, A klasses zijn zoveel duurder vergeleken met Golfjes, nu is daar natuurlijk reden voor maar financieel gezien is op dit moment een Golf het beste.

Wie weet in de toekomst.
Plaats reactie