zoals sommigen al misschien gezien hadden heb ik samen met een paar brandweer collegas mn groene w114 vakkundig uit elkaar gehaald op de KNRM dag
vandaar ook dat ik wat meer fotos en opzienbarende dingen hier deel voor de geintresserden
let op voor sommigen kunnen het schokkende beelden zijn
de auto vrijdag 27-04-2018 uit de stalling in blesdijke gehaald
en van af 12:00 tot 18:00 bezig geweest om alle vloeistoffen te verwijderen en motor + bak en andere nog voor Daffy nuttige delen
de motor er ruim uit gehaald door alle slangen en draden door geknipt helaas kon ik niet goed bij de rechter motor steun komen dus hier de reprico zaag in gezet
ook het frame rondom de radiator er uit gezaagd zodat de motor er recht en makkelijk uit kan
zaterdag 28-04-2018
om 10:00 begonnen met alles neer zetten
en na diverse werkzaam heden was uit eindelijk de auto flink bewerkt
op vallende dingen
de versevingingen rondom de deur scharnieren hier zaten beste constructie delen in de deuren en stijlen
stevigheid van de reserve wielbak hier hebben we een ram in gezet om de hoedenplank om hoog te drukken en naast een rotte plek bleek deze toch best stevig te zijn dat de hoedenplank omhoog gedrukt werd
hoe rot ie wel niet was chasis balken scheurden uit in roest plekken
dat er toch best veel mensen waren die het toch zonden vonden
nog voor dat de auto op de weg stond waren al diverse onderdelen verwijderd voor eigen gebruik stuur en de sterren
de antenne hadden we omhoog gezet en hier een knrm vlag aan vast gebonden
w114 groentje vs brandweer demonstratie
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vervolg
het opruimen van de auto
bij het afbinden van de auto zakte het chassis door en lag ie in eens een op de bodem van de aanhanger
bij het lossen van de auto met de hefrtuck zakte de auto steeds verder door dus uiteindelijk de lepels in het enige stukje blik gedrukt zodat ik de auto in de oudijzerbak kon drukken
het opruimen van de auto
bij het afbinden van de auto zakte het chassis door en lag ie in eens een op de bodem van de aanhanger
bij het lossen van de auto met de hefrtuck zakte de auto steeds verder door dus uiteindelijk de lepels in het enige stukje blik gedrukt zodat ik de auto in de oudijzerbak kon drukken
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ahhhh... Wel cool dat sterke mobiele hydraulische gereedschap.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja klopt en het is ook heel leuk om er mee te oefenenRené SLK230 schreef:Ahhhh... Wel cool dat sterke mobiele hydraulische gereedschap.
en dan is dit brandweer voertuig ( hulpverlenings voertuig ) bedoeld voor de zware voertuigen (vrachtauto's landbouw voertuigen ect.) Dus dit gereedschap is net een tikje zwaarder in gewicht en kracht ten op zichte van de standaard brandweer tankauto spuit
De spreider doet maximaal 20 ton open drukken en 8,4 ton trekken
De ram (lange cilinder) doet 16 ton drukken
De schaar zou ik zo ff niet weten wat dezen doen
En over een paar weken stappen we over voor de tankauto spuit op elektrische aangedreven redgereedschap zelfde werking naar ipv een benzine powerpack en slangen hebben we dan een accu op het gereedschap zodat alles direct inzetbaar is en dus de "klant" nog sneller gered kan worden