inderdaad verandering van de baan. bochten worden vaak verlegt. uitloop stroken. veel teveel rubber op de baan waardoor veel grip verlies.Helmy schreef:Vanuit mij puur uit interesse en onwetendheid de vraag: wat maakt een circuit tot een typisch motorencircuit? Gaat het om bepaalde vervormingen of bestaat er de angst dat bochten ruimer gemaakt worden of zo?
Vanuit de stichting en de circuitorganisatie is toegezegd dat het motorracekarakter behouden moet blijven, als er te veel gewijzigd zou moeten worden zouden ze er geen zin in hebben. Bovendien zitten er meerdere mensen in die stichting die de meetings bijwonen waaronder de voorzitter van Motorclub Assen. Er wordt gesproken over slechts een paar kleine aanpassingen die geen verdere gevolgen voor de layout zouden hebben, en het FOM zal in augustus meer naar de facilitaire kanten gaan kijken en minder naar de baan zelf. Bovendien wordt het circuit al vele jaren ook voor autoraces gebruikt, ik weet niet wat er zo specifiek voor de F1 zou moeten wijzigen wat de andere klasses niet nodig hebben. Ik heb wel gelezen dat o.a. Rossi bezorgd is over een soort hobbelvorming door de Formule 1 auto's. TT-voorzitter Arjan Bos zei dat deze wel weer vlak te maken zijn.
Het TT circuit is nu een van de technische hoogstaande circuits als het gaat om motorsport. laat het lekker zo.