ben toch wel onder de indruk van die nieuwe tesla truck. O tot 100 in 5 sec! dat lijkt wel een race auto.
Daar komen ongelukken van dat zouden ze dus via de software moeten blokken.
800km bereik. Wauwww dat is niet niet mis. Ben benieuwd of dat ook gehaald word met max belading?
Alhoewel als de truck eenmaal op snelheid is maakt gewicht waarschijnlijk niet meer zo veel uit.
Elektrische auto's hype of niet?
Dat lukt alleen met veel censuur. Editen enz. Dan moet je geen topic hebben waar iedereen in kan schrijven. Een eigenwebsite bijvoorbeeld. Een grapje tussendoor mag. Brainstormen ook. En soms sterft zo een topic omdat het uit de hand loopt. Nou ja en wat dan nog. Maar goed slap ge-OH dat zou ik denk ik ook wel kunnen. Ik heb al afgeleerd dingen te serieus te nemen.mr. Michel schreef:Verplaatst naar off-topic. Als we een categorie 'slap ge-OH voor gevorderden' hadden was dit daarin beland
Probeer even een rode draad in het verhaal te houden, als topic starter ligt die verantwoordelijkheid voor een deel ook bij jou.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Doe ermee wat je wil, ik schrijf zaken niet zomaar. Dat zou ik even in het achterhoofd houden.....SLK2L schreef:Dat lukt alleen met veel censuur. Editen enz. Dan moet je geen topic hebben waar iedereen in kan schrijven. Een eigenwebsite bijvoorbeeld. Een grapje tussendoor mag. Brainstormen ook. En soms sterft zo een topic omdat het uit de hand loopt. Nou ja en wat dan nog. Maar goed slap ge-OH dat zou ik denk ik ook wel kunnen. Ik heb al afgeleerd dingen te serieus te nemen.mr. Michel schreef:Verplaatst naar off-topic. Als we een categorie 'slap ge-OH voor gevorderden' hadden was dit daarin beland
Probeer even een rode draad in het verhaal te houden, als topic starter ligt die verantwoordelijkheid voor een deel ook bij jou.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Wat maakt het uit of informatie over Pino op het Sesamstraatblog of de startpagina van de UvA staat? Is toch allebei internet...
Logboek S500.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
De topic starter kan niet meer reagerensplunder schreef:Zeg slk2kl of r2d2 iets meer deemoed is best passend.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik kreeg al geen reactie meer op m’n PB-tje...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4247
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
helaas in grote lijnen is het nog steeds zo...Poppel180 schreef:ik vond net deze
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik ben een echte petrolhead. Maar ook wetenschappelijk geïnteresseerd en baseer me graag op feiten.
Elektroauto's hebben m.i. om meerdere redenen echt de toekomst. Ben dus erg benieuwd naar de komende 20 jaar.
De mobiliteit is net als de bevolking wereldwijd exponentieel gestegen en stijgt nog steeds. E-auto's leveren niet alleen een bijdrage aan plaatselijk minder fijnstof, maar ook aan het terugdringen van de CO2 en dus het aandeel van mobiliteit in het klimaatprobleem.
Er is nu in DLK/Ö, op verzoek van de overheid die namens ons als burgers keuzen moet maken om de wereldwijde klimaatafspaken handen en voeten te geven, recent een breed serieuze wetenschappelijke studie uitgevoerd, waarbij E-auto's en diesels zijn vergeleken. De vergelijking met diesel is interessant omdat daarvan bekend is dat deze al minder CO2 uitstoten dan auto's met benzinemotoren.
De vergelijking heeft aangetoond dat, voor het eerst kijkend naar de -gehele levenscyclus-, dus van productie van het voertuig inclusief i.g.v. E-auto's accu's, energie die nodig is om door raffinage brandstof of i.g.v E stroom te maken, en het gebruik van het voertuig, E-auto's vergeleken met diesels een reductie van de uitstoot van CO2 te zien geven van 40-70%. De 40% wordt gehaald als stroom afkomstig is van met traditionele fossiele brandstof gestookte elektriciteitscentrales.
70% CO2 reductie is haalbaar als wordt opgeladen met duurzaam opgewekte stroom.
In bijgaande link wordt naar het onderzoek verwezen en terloops nog een aantal mythen (waarin ik ook geloofde) ontkracht:
http://www.e-connected.at/content/fakte ... lit%C3%A4t
Een infografiek in Autobild 45 van 10 november 2017 vat e.e.a. kernachtig samen:
Voor wie er geen genoeg van kan krijgen:
http://www.e-connected.at/content/die-v ... inem-blick
https://www.elektroauto-news.net/2016/w ... nnerdiesel
https://de.wikipedia.org/wiki/Well-to-W ... troantrieb
Ovrgs is grappig dat echt grote veranderingen zich aanvankelijk meestal vrij ongemerkt voordoen.
Zoals deze revolutie die de komende 10-20 jaar zn beslag krijgt, hier in het achteraf rubriekje off-topic is geplaatst.
Elektroauto's hebben m.i. om meerdere redenen echt de toekomst. Ben dus erg benieuwd naar de komende 20 jaar.
De mobiliteit is net als de bevolking wereldwijd exponentieel gestegen en stijgt nog steeds. E-auto's leveren niet alleen een bijdrage aan plaatselijk minder fijnstof, maar ook aan het terugdringen van de CO2 en dus het aandeel van mobiliteit in het klimaatprobleem.
Er is nu in DLK/Ö, op verzoek van de overheid die namens ons als burgers keuzen moet maken om de wereldwijde klimaatafspaken handen en voeten te geven, recent een breed serieuze wetenschappelijke studie uitgevoerd, waarbij E-auto's en diesels zijn vergeleken. De vergelijking met diesel is interessant omdat daarvan bekend is dat deze al minder CO2 uitstoten dan auto's met benzinemotoren.
De vergelijking heeft aangetoond dat, voor het eerst kijkend naar de -gehele levenscyclus-, dus van productie van het voertuig inclusief i.g.v. E-auto's accu's, energie die nodig is om door raffinage brandstof of i.g.v E stroom te maken, en het gebruik van het voertuig, E-auto's vergeleken met diesels een reductie van de uitstoot van CO2 te zien geven van 40-70%. De 40% wordt gehaald als stroom afkomstig is van met traditionele fossiele brandstof gestookte elektriciteitscentrales.
70% CO2 reductie is haalbaar als wordt opgeladen met duurzaam opgewekte stroom.
In bijgaande link wordt naar het onderzoek verwezen en terloops nog een aantal mythen (waarin ik ook geloofde) ontkracht:
http://www.e-connected.at/content/fakte ... lit%C3%A4t
Een infografiek in Autobild 45 van 10 november 2017 vat e.e.a. kernachtig samen:
Voor wie er geen genoeg van kan krijgen:
http://www.e-connected.at/content/die-v ... inem-blick
https://www.elektroauto-news.net/2016/w ... nnerdiesel
https://de.wikipedia.org/wiki/Well-to-W ... troantrieb
Ovrgs is grappig dat echt grote veranderingen zich aanvankelijk meestal vrij ongemerkt voordoen.
Zoals deze revolutie die de komende 10-20 jaar zn beslag krijgt, hier in het achteraf rubriekje off-topic is geplaatst.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 22 nov 2017 22:56, 6 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
sorry René.... ik steek m’n autoliefhebberkop nog een tijdje in het zand nu het nog kan
Ik ga maar eens op zoek naar een 211 420cdi nu het nog kan
Ik ga maar eens op zoek naar een 211 420cdi nu het nog kan
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3194
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
volgens mij ontbreekt de CO2 uitstoot verbonden aan het produceren van electriciteit (bruin blokje in de middelste staaf) idem bij de productie van eco stroomRené SLK230 schreef:
Een infografiek in Autobild 45 van 10 november 2017 vat e.e.a. kernachtig samen:
verder grappig dat electrische auto's worden aangeduid als zero emision en hier een uitstoot van 100 gram staat vermeld, wat ik wel vind kloppen want immers gerelateerd aan de rechtervoet.
Voor de dieselauto wordt gerekend met een gebruiksduur van 200.000 km, ookal gaat die van mij al 453.000 mee op de uitstoot bij de productie van het voertuig haalt dat weinig uit
En of de batterijen van de EV maar 80.000 meegaan is ook een aanname
Enne de ecostroom auto rijdt veel zuiniger?