Potverdorie!!! In het forum logboek van mij staat een hele lijst met auto's die ik gehad heb. De laatste 2 waren een Ford Focus (182pk), reed als een malle en daarna een Mondeo 116pk diesel. Wat ik ook uitspookte op de weg maakte niet uit, niemand zei er wat van. Sinds ik een Mercedes rijd heb ik al diverse keren (in een maandje keer of 10) in gebarentaal gezien dat ik zachter moest of een vingertje op het voorhoofd kreeg terwijl ik netjes rijd en zeker niet te hard. Daar ben ik mij van bewust. Mijn oude vader had vroeger diep respect voor Mercedes rijders en ging altijd voor hen aan de kant.
Wat zijn jullie ervaringen?
Niet normaal die Mercedes rijders!!!!
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Petjesvolk in opgeleukte Ford Escorts luistert toch nergens naar, Mercedes rijders verwachten ze nog wat verstand bij te brengen denk ik
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
Loopt uit elkaar, afgunst merk ik wel eens helaas.
Gelukkig ervaar ik dit een stuk minder wanneer ik te hard rijd, dan krijgen ze niet de kans om te signalen. Al zijn er altijd mensen die ontzettend graag links blijven hangen, enig geduld heb ik doorgaans. Of het met de auto te maken heeft weet ik niet maar heb wel het idee dat er zeker mensen tussenzitten die extra voor mij blijven rijden.
Gelukkig ervaar ik dit een stuk minder wanneer ik te hard rijd, dan krijgen ze niet de kans om te signalen. Al zijn er altijd mensen die ontzettend graag links blijven hangen, enig geduld heb ik doorgaans. Of het met de auto te maken heeft weet ik niet maar heb wel het idee dat er zeker mensen tussenzitten die extra voor mij blijven rijden.
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Nooit last van eerlijk gezegd. Juist in BMW's merkte ik afgunst en niet-voor-willen-laten, in een MB nooit last van gehad.
Logboek S500.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Mijn idee hierbij: vroeger was het vooral het vooroordeel van directeurs en gepensioneerden. De twijfelachtige eigenaren waren de dictatoren e.d. en hier zijn er nog niet zo veel te vinden. Het programma speelt ook een rol, denk aan de dure S-Klasses en SL, een auto als de A was er niet, de 190 was de goedkoopste en om te zeggen dat die er uitdagend uitzag... Tegenwoordig zijn er enorm veel modellen verkrijgbaar, met AMG achtige styling en flink wat expressiever dan voorheen. Het kost geen drol tweedehands (in aanschaf) en zijn er flink meer bevolkingsgroepen die zich ook veel expressiever gedragen/uiten.
Ik vind dat het voor mij tot nu toe verbazend soepel gaat. Ik ben nog niet langs de kant gezet om even te verklaren hoe ik aan mijn auto gekomen ben, en ook onder het rijden heb ik niet het idee dat ik meer in de weg gezeten wordt, eerder minder. Wel natuurlijk veel worden nagekeken, door medeBenzrijders nog meer dan door anderen.
Ik vind dat het voor mij tot nu toe verbazend soepel gaat. Ik ben nog niet langs de kant gezet om even te verklaren hoe ik aan mijn auto gekomen ben, en ook onder het rijden heb ik niet het idee dat ik meer in de weg gezeten wordt, eerder minder. Wel natuurlijk veel worden nagekeken, door medeBenzrijders nog meer dan door anderen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4258
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
ik heb eerder het gevoel dat ze sneller aan de kant gaan als ik er met de Bens achter zit. Veel eerder dan met mijn Partner....michael6129 schreef:Loopt uit elkaar, afgunst merk ik wel eens helaas.
Gelukkig ervaar ik dit een stuk minder wanneer ik te hard rijd, dan krijgen ze niet de kans om te signalen. Al zijn er altijd mensen die ontzettend graag links blijven hangen, enig geduld heb ik doorgaans. Of het met de auto te maken heeft weet ik niet maar heb wel het idee dat er zeker mensen tussenzitten die extra voor mij blijven rijden.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
CorW schreef:ik heb eerder het gevoel dat ze sneller aan de kant gaan als ik er met de Bens achter zit. Veel eerder dan met mijn Partner....michael6129 schreef:Loopt uit elkaar, afgunst merk ik wel eens helaas.
Gelukkig ervaar ik dit een stuk minder wanneer ik te hard rijd, dan krijgen ze niet de kans om te signalen. Al zijn er altijd mensen die ontzettend graag links blijven hangen, enig geduld heb ik doorgaans. Of het met de auto te maken heeft weet ik niet maar heb wel het idee dat er zeker mensen tussenzitten die extra voor mij blijven rijden.
Sommige mensen juist wel idd maar er zijn absoluut mensen die koppig het liefst niet naar rechts gaan.
Achja dat zal ik wellicht ook bij een andere auto hebben.
Probeer mij niet te storen aan wat andere weggebruikers vinden. Ik vermijd verkeersruzies en onzin, genoeg vermogen om vlot en veilig in te halen. En als ze echt niet opzij gaan vind ik rechts ook geen ramp.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen met de zilveren w639 gaan de mensen sneller aan de kant dat voor heen met de zwarte w639 misschien ligt dat ook aan de hogere snelheid en een massief ogende bus die in eens opdoemt ik heb geen idee
nu ik de laatsten weken veel rondom Amsterdam zit zie je wel de type rijders die de regels ruimer nemen dan de rest en dit is niet echt de mercedesen maar de categorie bouw busjes en vertegenwoordigers met hun lease bak omdat een busje niet goed genoeg voor hun is of de uitvoerders met hun lease bak met de tekst werkverkeer achterop of de pickup rijders die rijden soms asocialer dan het gemiddelde "petje"
soms zie je mensen wel eens voor bij vliegen terwijl je op cc op 124 rijd en een x aantal km verder rijd je weer vrolijk achter ze omdat er een vrachtauto inhaalt
mijn opinie is dan ook dat de asociaale Mercedes rijders niet eens zo heel erg is ik denk ondertussen dat dezen overgenomen zijn Door andere merken
nu ik de laatsten weken veel rondom Amsterdam zit zie je wel de type rijders die de regels ruimer nemen dan de rest en dit is niet echt de mercedesen maar de categorie bouw busjes en vertegenwoordigers met hun lease bak omdat een busje niet goed genoeg voor hun is of de uitvoerders met hun lease bak met de tekst werkverkeer achterop of de pickup rijders die rijden soms asocialer dan het gemiddelde "petje"
soms zie je mensen wel eens voor bij vliegen terwijl je op cc op 124 rijd en een x aantal km verder rijd je weer vrolijk achter ze omdat er een vrachtauto inhaalt
mijn opinie is dan ook dat de asociaale Mercedes rijders niet eens zo heel erg is ik denk ondertussen dat dezen overgenomen zijn Door andere merken
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Nooit vervelende reacties gehad, maar rij meestal correct. Wel dat men af en toe naar de glimmend zwarte E kijkt, misschien ook omdat het een US-versie is. De politie kijkt me althans vanwege de kleine nummerplaten wel eens na.
Ik kreeg met mn toenmalige C's en krijg met nu dan de E keurig voorrang waar dat moet. En op de snelweg (m.u.v. BMW, Audi en met Seat gaat het die kant ook al uit) schuift men zonodig ook een baantje naar rechts op. Tenzij (vroeg)bejaarde Volvorijders, maar die hebben sowieso nooit haast.
Hoe anders was dat met mn SLK230 R170. Dat ding was retesnel, maar voorrang of opzij gaan ho maar.
Door zn geringe hoogte, lieverige uitstraling, brave koplampjes en misschien ontbreken van staande ster werd ik opvallend genegeerd.
Gelukkig is dat inmiddels hersteld
Ik kreeg met mn toenmalige C's en krijg met nu dan de E keurig voorrang waar dat moet. En op de snelweg (m.u.v. BMW, Audi en met Seat gaat het die kant ook al uit) schuift men zonodig ook een baantje naar rechts op. Tenzij (vroeg)bejaarde Volvorijders, maar die hebben sowieso nooit haast.
Hoe anders was dat met mn SLK230 R170. Dat ding was retesnel, maar voorrang of opzij gaan ho maar.
Door zn geringe hoogte, lieverige uitstraling, brave koplampjes en misschien ontbreken van staande ster werd ik opvallend genegeerd.
Gelukkig is dat inmiddels hersteld
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik krijg nooit een middelvinger oid..ik rij dan ook altijd netjes. U wílt voorrang? Krijgt u van me. Ook al heeft u er geen recht op. U wilt er langs? Kom maar..
Geloof me, je blijft er veel vrolijker door.
Behalve om 03.00 dindags naar Schiphol. Das wat anders. Dan wil het nogwel eens naar de randjes gaan. Een opmerking of gebaar krijg je na mijn weten echt niet voor niets. Van mijn zijde deel ik er ook wel eens wat uit. Meestal niet naar de BMW's of ander duur spul, maar meer naar de PSA en Opels. En dan speciaal de lease afdeling. Al vindt ik het als ik thuis kom niet eens meer zo gek dat die lui als een idioot zich voortbewegen in het verkeer. Ben nl eens in zo'n hok gaan zitten. Gewoon om eens te zien hoe het nou komt dat die bestuurders zulke capriolen uithalen op de weg. Die hele zitpositie is gewoon verkeerd, daar kún je ook met de beste wil niet goed in rijden..En dan heb ik het nog niet eens over designspiegels en dashboardergonomie. Wel eens in een 2016 Zafira de cruisecontrol bedient? Doe eens zou ik zeggen. Om te hui-len. Wel eens in een Clio gereden? Of Peugeot 508?
Je past gelijk op de volgende keer als je zo'n ding in de buurt van je auto ziet.
Geloof me, je blijft er veel vrolijker door.
Behalve om 03.00 dindags naar Schiphol. Das wat anders. Dan wil het nogwel eens naar de randjes gaan. Een opmerking of gebaar krijg je na mijn weten echt niet voor niets. Van mijn zijde deel ik er ook wel eens wat uit. Meestal niet naar de BMW's of ander duur spul, maar meer naar de PSA en Opels. En dan speciaal de lease afdeling. Al vindt ik het als ik thuis kom niet eens meer zo gek dat die lui als een idioot zich voortbewegen in het verkeer. Ben nl eens in zo'n hok gaan zitten. Gewoon om eens te zien hoe het nou komt dat die bestuurders zulke capriolen uithalen op de weg. Die hele zitpositie is gewoon verkeerd, daar kún je ook met de beste wil niet goed in rijden..En dan heb ik het nog niet eens over designspiegels en dashboardergonomie. Wel eens in een 2016 Zafira de cruisecontrol bedient? Doe eens zou ik zeggen. Om te hui-len. Wel eens in een Clio gereden? Of Peugeot 508?
Je past gelijk op de volgende keer als je zo'n ding in de buurt van je auto ziet.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- TheDiver
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Denk dat het niet zo zeer met Mercedes te maken maar met het rijgedrag in NL.
Paar weken terug vanuit Frankrijk terug gekomen en tot aan de Nederlandse grens geen gezeik.
Grens over en hoppa, bij Breda was het al raak. Daarna vlak bij huis nog een keer en toen was ik er klaar mee.
Grtzz
Paar weken terug vanuit Frankrijk terug gekomen en tot aan de Nederlandse grens geen gezeik.
Grens over en hoppa, bij Breda was het al raak. Daarna vlak bij huis nog een keer en toen was ik er klaar mee.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- TheDiver
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
wallietax schreef:Goh,das niks voor jou nee
gr.wallietax
Goh, dacht al waar blijft die.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Vanochtend vroeg met de SLK naar Schiphol, 05:00! bijna niemand op de weg maar ja, de BMW 3-serie rijder die ook vroeg op pad was, moest en zou links rijden dus toen maar rustig rechts voorbij gereden. Gevoelsmatig maak je dan geen ruzie i.p.v. kms lang te gaan bumperkleven en voor hetzelfde geld, was de bestuurder nog onder invloed van de zondagavond borrels en kon dus geen afstand inschatten oid.
Met de zwarte W211 hebben we vanaf aanschaf nieuw in 2005 wekelijks! mensen die gewoon naar links gaan om je op te houden of dan ook een brake check doen. Maakt trouwens niet uit of dat ik rijd, mijn vrouw of de laaste jaren onze kinderen. Wij denken zelf dat het komt omdat mensen Mercedesrijders associeren met hun eigen chef/manager en zo hun gram van hun verstoorde werkrelatie proberen te halen. Maar goed na 12 jaar zijn we er ondertussen aan gewend en houden we er rekening mee. Alhoewel laatst op de A7 ging het bijna nog fout, zoon rijdt 95 km/h rechts op cc, Opel Astra voegt achter de W211 in, haalt dan in en gaat dan naar rechts om gelijk op de rem te stampen; zoonlief kan hem net op tijd ontwijken en is des duivels....haalt dus op zijn beurt de Astra in, en je raadt het al, stapt echt loeihard op de rem. Astra schiet de vluchtstrook op en blijft daar staan - deze keer niet meer terug gezien maar zoon en vrouw die in de auto zaten, waren een paar uurtjes niet aanspreekbaar... Moet toch wel zeggen dat ik deze situaties nog niet in mijn 6 serie uit 1983 heb meegemaakt, alhoewel ik dan een stuk 'sportiever' rijd, gaat bijna iedereen direkt aan de kant met nog nooit een brake check. Jaar terug had ik voor een project in Nederland een paar maanden een F10 en was toch heerlijk doorrijden, vooral op de afsluitdijk waar de W211 altijd linksrijders 'aanmaakt' was het met de F10 prettig doorrijden.
Met de zwarte W211 hebben we vanaf aanschaf nieuw in 2005 wekelijks! mensen die gewoon naar links gaan om je op te houden of dan ook een brake check doen. Maakt trouwens niet uit of dat ik rijd, mijn vrouw of de laaste jaren onze kinderen. Wij denken zelf dat het komt omdat mensen Mercedesrijders associeren met hun eigen chef/manager en zo hun gram van hun verstoorde werkrelatie proberen te halen. Maar goed na 12 jaar zijn we er ondertussen aan gewend en houden we er rekening mee. Alhoewel laatst op de A7 ging het bijna nog fout, zoon rijdt 95 km/h rechts op cc, Opel Astra voegt achter de W211 in, haalt dan in en gaat dan naar rechts om gelijk op de rem te stampen; zoonlief kan hem net op tijd ontwijken en is des duivels....haalt dus op zijn beurt de Astra in, en je raadt het al, stapt echt loeihard op de rem. Astra schiet de vluchtstrook op en blijft daar staan - deze keer niet meer terug gezien maar zoon en vrouw die in de auto zaten, waren een paar uurtjes niet aanspreekbaar... Moet toch wel zeggen dat ik deze situaties nog niet in mijn 6 serie uit 1983 heb meegemaakt, alhoewel ik dan een stuk 'sportiever' rijd, gaat bijna iedereen direkt aan de kant met nog nooit een brake check. Jaar terug had ik voor een project in Nederland een paar maanden een F10 en was toch heerlijk doorrijden, vooral op de afsluitdijk waar de W211 altijd linksrijders 'aanmaakt' was het met de F10 prettig doorrijden.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt