Kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou toch echt wel voor de facelift gaan.
Mooiere neus (model) en minder kwaaltjes.
Dat advies kreeg ik mijn garage.
Grtzz
kwaliteit mercedes w211
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Héé !TheDiver schreef:Kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou toch echt wel voor de facelift gaan.
Mooiere neus (model) en minder kwaaltjes.
Dat advies kreeg ik mijn garage.
Grtzz
Jij komt net kijken in het 211 wereldje, groentje
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- TheDiver
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Nou niet helemaal hoor.
Mijn ouwe rijdt al 12 jr een S211 en de taxi die mij altijd naar Schiphol brengt heeft een W211 E220 CDI facelift.
Grtzz
Mijn ouwe rijdt al 12 jr een S211 en de taxi die mij altijd naar Schiphol brengt heeft een W211 E220 CDI facelift.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
@TheDiver: Een MoPf vind ik absoluut mooi, maar dan vooral als S211. Bij een W211 kan de pre-Mopf mij toch meer bekoren, vanwege de meer tijdloze achterzijde. Die vind ik gewoon beter in balans. Het front van de Mopf is net even wat scherper, met name de onderbumper. Dat vind ik, op de opzichtige chroomaccenten na, weer mooier.
En het interieur, dat zal bij de MoPf misschien wel beter zijn, maar de pre-Mofp vind ik net even wat authentieker qua looks.
Een SBC-pomp wordt vaak alleen als nadeel gezien. Maar een toentertijd vooruitstrevend en inmiddels iconisch remsysteem op je mooie W211, hoe gaaf is dat! En dat voor € 1500,- in de 10 - 15 jaar. Een koopje!
En het interieur, dat zal bij de MoPf misschien wel beter zijn, maar de pre-Mofp vind ik net even wat authentieker qua looks.
Een SBC-pomp wordt vaak alleen als nadeel gezien. Maar een toentertijd vooruitstrevend en inmiddels iconisch remsysteem op je mooie W211, hoe gaaf is dat! En dat voor € 1500,- in de 10 - 15 jaar. Een koopje!
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Stel: Balansas mopfl; E 3500,-. Geef mij kortom de pre-mopfl / M111/2/3 maar. I rest my case
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
Staat hier op het forum wel een hele mooie 211 te koop he....
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 80&t=85120
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 80&t=85120
Kop win ik, munt verlies jij.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Kom op mensen, de MOPF heeft niet alleen een ander neusje en geen SBC pomp, er zijn echt wel wat meer zaken verbetert. Om maar niet te spreken wat Mercedes nog meer heeft aangepakt voordat de facelift doorgevoerd is. De SBC pomp vooruitstrevend? Misschien, maar Mercedes heeft het niet voor niets er uitgehaald. Bovendien men doet nu net of het allemaal niet zo erg is, 1500 euro, maar als je kijkt naar de dagwaarde van de eerste W211 is dat bijna de helft. W211's met fantasie vraagprijzen daargelaten.
Wat betreft het onderhoud, tja ik heb een gewone W211 en heb daarvoor juist gekozen omdat de onderdelen enorm goed te verkrijgen zijn en omdat vrijwel iedereen er aan kan sleutelen, ik kom nog wel eens in vreemde landen vandaar.
De stelling dat je alleen bij de dealer terecht kan ben ik het niet mee eens. Zeker gezien het uurtarief is het niet heel aantrekkelijk om met een 10+ jaar auto te staan daar. Bovendien of het echt een erg goede toevoeging is weet ik niet. In het verleden wel eens met een W202 gestaan bij de dealer, daar kreeg ik een rekening gepresenteerd voor het vervangen van een (1) bobine van bijna 1300 euro! Na getouwtrek met Mercedes en de dealer is dat verlaagd maar toch. Of, jongstleden, na allerlei horrorverhalen hier, toch maar voor alle zekerheid de dealer gekozen voor raam ivm inleren enz. Ik haal de auto op, verlichting van slag, ruitenwissers deden het niet meer.... Wat blijkt, verkeerde raam erin en het inleren, dat doet men dus ook niet standaard. Bovendien toen de monteur uitlegde aan de balie wat er mis was gegaan, dus niet ingeleerd en verkeerde raam en ik dit toevallig hoorde, kwam mij niet met dit verhaal, ik kreeg de sleutels mee met de opmerking, wij hebben voor u dit kosteloos opgelost.
Heb nu een gratis zonnebrand, dus vandaar gelaten voor wat het was, voor de mensen die denken waarom liet hij het zitten.
Een niet sluitende dealer onderhoud historie zou mij persoonlijk niet storen, als de auto maar goed onderhouden is, zit je met een beperkt budget of wil je lagere onderhoudskosten, neem dan gewoon een normale motorisering, de MOPF diesel heeft al 143 pk (200cdi) en is prima voor dagelijks verkeer, de instap sedan heeft ook geen luchtvering dus dat scheelt ook in onderhoudskosten. Het hoeft niet stuk te gaah, maar de kans met een 10 jaar oud veersysteem is wel aanwezig natuurlijk.
Wat betreft het onderhoud, tja ik heb een gewone W211 en heb daarvoor juist gekozen omdat de onderdelen enorm goed te verkrijgen zijn en omdat vrijwel iedereen er aan kan sleutelen, ik kom nog wel eens in vreemde landen vandaar.
De stelling dat je alleen bij de dealer terecht kan ben ik het niet mee eens. Zeker gezien het uurtarief is het niet heel aantrekkelijk om met een 10+ jaar auto te staan daar. Bovendien of het echt een erg goede toevoeging is weet ik niet. In het verleden wel eens met een W202 gestaan bij de dealer, daar kreeg ik een rekening gepresenteerd voor het vervangen van een (1) bobine van bijna 1300 euro! Na getouwtrek met Mercedes en de dealer is dat verlaagd maar toch. Of, jongstleden, na allerlei horrorverhalen hier, toch maar voor alle zekerheid de dealer gekozen voor raam ivm inleren enz. Ik haal de auto op, verlichting van slag, ruitenwissers deden het niet meer.... Wat blijkt, verkeerde raam erin en het inleren, dat doet men dus ook niet standaard. Bovendien toen de monteur uitlegde aan de balie wat er mis was gegaan, dus niet ingeleerd en verkeerde raam en ik dit toevallig hoorde, kwam mij niet met dit verhaal, ik kreeg de sleutels mee met de opmerking, wij hebben voor u dit kosteloos opgelost.
Heb nu een gratis zonnebrand, dus vandaar gelaten voor wat het was, voor de mensen die denken waarom liet hij het zitten.
Een niet sluitende dealer onderhoud historie zou mij persoonlijk niet storen, als de auto maar goed onderhouden is, zit je met een beperkt budget of wil je lagere onderhoudskosten, neem dan gewoon een normale motorisering, de MOPF diesel heeft al 143 pk (200cdi) en is prima voor dagelijks verkeer, de instap sedan heeft ook geen luchtvering dus dat scheelt ook in onderhoudskosten. Het hoeft niet stuk te gaah, maar de kans met een 10 jaar oud veersysteem is wel aanwezig natuurlijk.
Goed niieuws: de pomp kost tegenwoordig minder dan 800 euro, inclusief BTWSK schreef: Een SBC-pomp wordt vaak alleen als nadeel gezien. Maar een toentertijd vooruitstrevend en inmiddels iconisch remsysteem op je mooie W211, hoe gaaf is dat! En dat voor € 1500,- in de 10 - 15 jaar. Een koopje!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Hier ruim 2 ton km aan dealer onderhoud van een (10+ jaar oude) S211 E240 (benzine) incl. prijzen...
2004 E240
Trek je conclusies...
P.S. laat je niet te veel afleiden door een eventuele aanwezigheid van een SBC pomp, er zijn meer dingen aan een 211 onderhevig aan slijtage, al dan of niet met juist onderhoud, en daar zitten dingen bij die meer kosten dan een SBC pomp.
Komt hij, dan is dat maar 1 keer, uithuilen en door...
2004 E240
Trek je conclusies...
P.S. laat je niet te veel afleiden door een eventuele aanwezigheid van een SBC pomp, er zijn meer dingen aan een 211 onderhevig aan slijtage, al dan of niet met juist onderhoud, en daar zitten dingen bij die meer kosten dan een SBC pomp.
Komt hij, dan is dat maar 1 keer, uithuilen en door...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het ligt er nogal aan hoelang je zo'n auto wilt houden. Doe je max. 2-3 jaar met een auto, dan is het risico op grote investeringen niet zo leuk. Die betaal je dan vooral voor de volgende eigenaar...
Logboek S500.
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
en op een MOPF zijn ook veel dingen bezuinigd.Fuseekogel schreef:Kom op mensen, de MOPF heeft niet alleen een ander neusje en geen SBC pomp, er zijn echt wel wat meer zaken verbetert. Om maar niet te spreken wat Mercedes nog meer heeft aangepakt voordat de facelift doorgevoerd is. De SBC pomp vooruitstrevend? Misschien, maar Mercedes heeft het niet voor niets er uitgehaald. Bovendien men doet nu net of het allemaal niet zo erg is, 1500 euro, maar als je kijkt naar de dagwaarde van de eerste W211 is dat bijna de helft. W211's met fantasie vraagprijzen daargelaten.
Wat betreft het onderhoud, tja ik heb een gewone W211 en heb daarvoor juist gekozen omdat de onderdelen enorm goed te verkrijgen zijn en omdat vrijwel iedereen er aan kan sleutelen, ik kom nog wel eens in vreemde landen vandaar.
De stelling dat je alleen bij de dealer terecht kan ben ik het niet mee eens. Zeker gezien het uurtarief is het niet heel aantrekkelijk om met een 10+ jaar auto te staan daar. Bovendien of het echt een erg goede toevoeging is weet ik niet. In het verleden wel eens met een W202 gestaan bij de dealer, daar kreeg ik een rekening gepresenteerd voor het vervangen van een (1) bobine van bijna 1300 euro! Na getouwtrek met Mercedes en de dealer is dat verlaagd maar toch. Of, jongstleden, na allerlei horrorverhalen hier, toch maar voor alle zekerheid de dealer gekozen voor raam ivm inleren enz. Ik haal de auto op, verlichting van slag, ruitenwissers deden het niet meer.... Wat blijkt, verkeerde raam erin en het inleren, dat doet men dus ook niet standaard. Bovendien toen de monteur uitlegde aan de balie wat er mis was gegaan, dus niet ingeleerd en verkeerde raam en ik dit toevallig hoorde, kwam mij niet met dit verhaal, ik kreeg de sleutels mee met de opmerking, wij hebben voor u dit kosteloos opgelost.
Heb nu een gratis zonnebrand, dus vandaar gelaten voor wat het was, voor de mensen die denken waarom liet hij het zitten.
Een niet sluitende dealer onderhoud historie zou mij persoonlijk niet storen, als de auto maar goed onderhouden is, zit je met een beperkt budget of wil je lagere onderhoudskosten, neem dan gewoon een normale motorisering, de MOPF diesel heeft al 143 pk (200cdi) en is prima voor dagelijks verkeer, de instap sedan heeft ook geen luchtvering dus dat scheelt ook in onderhoudskosten. Het hoeft niet stuk te gaah, maar de kans met een 10 jaar oud veersysteem is wel aanwezig natuurlijk.
jij maakt van de eerste series een monster auto terwijl hij verreweg onderdoet van een nieuwere.
t verhaal omtrent de milieu eisen kan ik me in vinden. maar ook daarin wacht ik liever af dan dat ik nu al conclusies trek.
ook praat je over investeringen die de helft van de kostprijs van de auto zouden zijn is onzin. dan kan ik nog geen 4 nieuwe banden meer kopen want dan geef ik al teveel uit in jou ogen. mensen die menen dat ze voor 4000 euro een GOEDE w211 kunnen kopen kunnen lang zoeken op geluk nagelaten.
greetings Evan
- Evo
- Berichten: 2237
- Lid geworden op: 25 okt 2005 12:59
- Mercedes-Benz: S212 E200, Ex; W211 E220cdi, W210 E200cdi, W124 E220, W202 C180, 4x W201 190e-190d
- Locatie: Drenthe
Inmiddels 85.000km en 3 jaar verder, alleen normaal onderhoud en eenmaal een druksensor. Prima wagen, voor mij geen ander . Een E220cdi Mopf.
Een goede W211 kost iets meer, maar kost wel veel minder ergenis.
Een goede W211 kost iets meer, maar kost wel veel minder ergenis.
pedal to the metal
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Wat voor motor?rfidder schreef:Dank allen voor de info. Ik ben zelf ook bezig met een S211 van 2005 met 332.000 op de teller.
Nog verdere aandachtspunten?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z