kwaliteit mercedes w211

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 4285
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
Specialisatie: Wereldreiziger

08 aug 2017 21:24

Kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou toch echt wel voor de facelift gaan.
Mooiere neus (model) en minder kwaaltjes.

Dat advies kreeg ik mijn garage.

Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

08 aug 2017 21:31

TheDiver schreef:Kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou toch echt wel voor de facelift gaan.
Mooiere neus (model) en minder kwaaltjes.

Dat advies kreeg ik mijn garage.

Grtzz
Héé !
Jij komt net kijken in het 211 wereldje, groentje :owja:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 4285
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
Specialisatie: Wereldreiziger

08 aug 2017 21:33

Nou niet helemaal hoor.
Mijn ouwe rijdt al 12 jr een S211 en de taxi die mij altijd naar Schiphol brengt heeft een W211 E220 CDI facelift. :lol: :lol:

Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

08 aug 2017 22:19

@TheDiver: Een MoPf vind ik absoluut mooi, maar dan vooral als S211. Bij een W211 kan de pre-Mopf mij toch meer bekoren, vanwege de meer tijdloze achterzijde. Die vind ik gewoon beter in balans. Het front van de Mopf is net even wat scherper, met name de onderbumper. Dat vind ik, op de opzichtige chroomaccenten na, weer mooier.
En het interieur, dat zal bij de MoPf misschien wel beter zijn, maar de pre-Mofp vind ik net even wat authentieker qua looks.

Een SBC-pomp wordt vaak alleen als nadeel gezien. Maar een toentertijd vooruitstrevend en inmiddels iconisch remsysteem op je mooie W211, hoe gaaf is dat! En dat voor € 1500,- in de 10 - 15 jaar. Een koopje! :honger:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11254
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

08 aug 2017 22:27

Stel: Balansas mopfl; E 3500,-. Geef mij kortom de pre-mopfl / M111/2/3 maar. I rest my case :sst:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
wes1
Berichten: 1488
Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.

08 aug 2017 23:25

Staat hier op het forum wel een hele mooie 211 te koop he.... :lol: 8-)

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 80&t=85120
Kop win ik, munt verlies jij.
Fuseekogel
Berichten: 454
Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
Mercedes-Benz: W211 200CDI '08

09 aug 2017 06:43

Kom op mensen, de MOPF heeft niet alleen een ander neusje en geen SBC pomp, er zijn echt wel wat meer zaken verbetert. Om maar niet te spreken wat Mercedes nog meer heeft aangepakt voordat de facelift doorgevoerd is. De SBC pomp vooruitstrevend? Misschien, maar Mercedes heeft het niet voor niets er uitgehaald. Bovendien men doet nu net of het allemaal niet zo erg is, 1500 euro, maar als je kijkt naar de dagwaarde van de eerste W211 is dat bijna de helft. W211's met fantasie vraagprijzen daargelaten.

Wat betreft het onderhoud, tja ik heb een gewone W211 en heb daarvoor juist gekozen omdat de onderdelen enorm goed te verkrijgen zijn en omdat vrijwel iedereen er aan kan sleutelen, ik kom nog wel eens in vreemde landen vandaar.

De stelling dat je alleen bij de dealer terecht kan ben ik het niet mee eens. Zeker gezien het uurtarief is het niet heel aantrekkelijk om met een 10+ jaar auto te staan daar. Bovendien of het echt een erg goede toevoeging is weet ik niet. In het verleden wel eens met een W202 gestaan bij de dealer, daar kreeg ik een rekening gepresenteerd voor het vervangen van een (1) bobine van bijna 1300 euro! Na getouwtrek met Mercedes en de dealer is dat verlaagd maar toch. Of, jongstleden, na allerlei horrorverhalen hier, toch maar voor alle zekerheid de dealer gekozen voor raam ivm inleren enz. Ik haal de auto op, verlichting van slag, ruitenwissers deden het niet meer.... Wat blijkt, verkeerde raam erin en het inleren, dat doet men dus ook niet standaard. Bovendien toen de monteur uitlegde aan de balie wat er mis was gegaan, dus niet ingeleerd en verkeerde raam en ik dit toevallig hoorde, kwam mij niet met dit verhaal, ik kreeg de sleutels mee met de opmerking, wij hebben voor u dit kosteloos opgelost. :stom:

Heb nu een gratis zonnebrand, dus vandaar gelaten voor wat het was, voor de mensen die denken waarom liet hij het zitten.

Een niet sluitende dealer onderhoud historie zou mij persoonlijk niet storen, als de auto maar goed onderhouden is, zit je met een beperkt budget of wil je lagere onderhoudskosten, neem dan gewoon een normale motorisering, de MOPF diesel heeft al 143 pk (200cdi) en is prima voor dagelijks verkeer, de instap sedan heeft ook geen luchtvering dus dat scheelt ook in onderhoudskosten. Het hoeft niet stuk te gaah, maar de kans met een 10 jaar oud veersysteem is wel aanwezig natuurlijk.
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

15 aug 2017 11:14

SK schreef: Een SBC-pomp wordt vaak alleen als nadeel gezien. Maar een toentertijd vooruitstrevend en inmiddels iconisch remsysteem op je mooie W211, hoe gaaf is dat! En dat voor € 1500,- in de 10 - 15 jaar. Een koopje! :honger:
Goed niieuws: de pomp kost tegenwoordig minder dan 800 euro, inclusief BTW
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

15 aug 2017 11:51

Hier ruim 2 ton km aan dealer onderhoud van een (10+ jaar oude) S211 E240 (benzine) incl. prijzen...
2004 E240

Trek je conclusies... ;)

P.S. laat je niet te veel afleiden door een eventuele aanwezigheid van een SBC pomp, er zijn meer dingen aan een 211 onderhevig aan slijtage, al dan of niet met juist onderhoud, en daar zitten dingen bij die meer kosten dan een SBC pomp.
Komt hij, dan is dat maar 1 keer, uithuilen en door...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

15 aug 2017 12:04

Het ligt er nogal aan hoelang je zo'n auto wilt houden. Doe je max. 2-3 jaar met een auto, dan is het risico op grote investeringen niet zo leuk. Die betaal je dan vooral voor de volgende eigenaar...
Logboek S500.
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

15 aug 2017 12:27

Hieronder de gevonden prijzen:
Prijsvoorbeelden van de linkjes eerder gegeven
Prijsvoorbeelden van de linkjes eerder gegeven
SBCpomp1.PNG (277.33 KiB) 1277 keer bekeken
2e link
2e link
SBCpomp2.PNG (344.29 KiB) 1277 keer bekeken
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Gebruikersavatar
rfidder
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 sep 2012 09:49
Mercedes-Benz: Smart Forfour (W453) - 2018
Specialisatie: IT
Locatie: Dordrecht

15 aug 2017 12:38

Dank allen voor de info. Ik ben zelf ook bezig met een S211 van 2005 met 332.000 op de teller.
Nog verdere aandachtspunten?
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

15 aug 2017 12:55

Fuseekogel schreef:Kom op mensen, de MOPF heeft niet alleen een ander neusje en geen SBC pomp, er zijn echt wel wat meer zaken verbetert. Om maar niet te spreken wat Mercedes nog meer heeft aangepakt voordat de facelift doorgevoerd is. De SBC pomp vooruitstrevend? Misschien, maar Mercedes heeft het niet voor niets er uitgehaald. Bovendien men doet nu net of het allemaal niet zo erg is, 1500 euro, maar als je kijkt naar de dagwaarde van de eerste W211 is dat bijna de helft. W211's met fantasie vraagprijzen daargelaten.

Wat betreft het onderhoud, tja ik heb een gewone W211 en heb daarvoor juist gekozen omdat de onderdelen enorm goed te verkrijgen zijn en omdat vrijwel iedereen er aan kan sleutelen, ik kom nog wel eens in vreemde landen vandaar.

De stelling dat je alleen bij de dealer terecht kan ben ik het niet mee eens. Zeker gezien het uurtarief is het niet heel aantrekkelijk om met een 10+ jaar auto te staan daar. Bovendien of het echt een erg goede toevoeging is weet ik niet. In het verleden wel eens met een W202 gestaan bij de dealer, daar kreeg ik een rekening gepresenteerd voor het vervangen van een (1) bobine van bijna 1300 euro! Na getouwtrek met Mercedes en de dealer is dat verlaagd maar toch. Of, jongstleden, na allerlei horrorverhalen hier, toch maar voor alle zekerheid de dealer gekozen voor raam ivm inleren enz. Ik haal de auto op, verlichting van slag, ruitenwissers deden het niet meer.... Wat blijkt, verkeerde raam erin en het inleren, dat doet men dus ook niet standaard. Bovendien toen de monteur uitlegde aan de balie wat er mis was gegaan, dus niet ingeleerd en verkeerde raam en ik dit toevallig hoorde, kwam mij niet met dit verhaal, ik kreeg de sleutels mee met de opmerking, wij hebben voor u dit kosteloos opgelost. :stom:

Heb nu een gratis zonnebrand, dus vandaar gelaten voor wat het was, voor de mensen die denken waarom liet hij het zitten.

Een niet sluitende dealer onderhoud historie zou mij persoonlijk niet storen, als de auto maar goed onderhouden is, zit je met een beperkt budget of wil je lagere onderhoudskosten, neem dan gewoon een normale motorisering, de MOPF diesel heeft al 143 pk (200cdi) en is prima voor dagelijks verkeer, de instap sedan heeft ook geen luchtvering dus dat scheelt ook in onderhoudskosten. Het hoeft niet stuk te gaah, maar de kans met een 10 jaar oud veersysteem is wel aanwezig natuurlijk.
en op een MOPF zijn ook veel dingen bezuinigd.
jij maakt van de eerste series een monster auto terwijl hij verreweg onderdoet van een nieuwere.
t verhaal omtrent de milieu eisen kan ik me in vinden. maar ook daarin wacht ik liever af dan dat ik nu al conclusies trek.

ook praat je over investeringen die de helft van de kostprijs van de auto zouden zijn is onzin. dan kan ik nog geen 4 nieuwe banden meer kopen want dan geef ik al teveel uit in jou ogen. mensen die menen dat ze voor 4000 euro een GOEDE w211 kunnen kopen kunnen lang zoeken op geluk nagelaten.
greetings Evan
Gebruikersavatar
Evo
Berichten: 2237
Lid geworden op: 25 okt 2005 12:59
Mercedes-Benz: S212 E200, Ex; W211 E220cdi, W210 E200cdi, W124 E220, W202 C180, 4x W201 190e-190d
Locatie: Drenthe

15 aug 2017 13:32

Inmiddels 85.000km en 3 jaar verder, alleen normaal onderhoud en eenmaal een druksensor. Prima wagen, voor mij geen ander ;) . Een E220cdi Mopf.

Een goede W211 kost iets meer, maar kost wel veel minder ergenis.
pedal to the metal
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

15 aug 2017 13:45

rfidder schreef:Dank allen voor de info. Ik ben zelf ook bezig met een S211 van 2005 met 332.000 op de teller.
Nog verdere aandachtspunten?
Wat voor motor?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Plaats reactie