Ik rij bijna dagelijks in de trajectcontrole op de A2 tussen Vinkeveen en Abcoude waar een maximum
geldt van 100 km/h tussen 06.00-19.00 en daarbuiten 130 km/h.
Ik heb Flitsmeister altijd aan en die geeft in de trajectcontrole de gemiddeld gereden snelheid aan.
Op de cruisecontrol kan ik op de GPS van Flitsmeister ongestraft een gemiddelde rijden van 107 km/h
gps snelheid op de meestal lege linker rijstroken op de tijdstippen die ik daar rijd.
108 weet ik niet, op 109 (niet op de tijd gelet, dacht dat ik nog 130 mocht) kreeg ik een
bekeuring thuis....
Voor het deel van de trajectcontrole op de A2 van Vinkeveen naar Utrecht vv geldt hetzelfde
137 km/h gps gemiddeld tussen 19.00-06.00 gps gemiddeld gaat ook zonder bekeuring.
Wat zijn jullie ervaringen in trajectcontroles qua maximum snelheid zonder bekeuring ?
En dan bedoel ik dus de gemiddelde gemeten gps snelheid over het hele traject en niet hoe
hard je volgens de snelheidsmeter in je dashboard rijdt want dat zegt niets.......
Trajectcontroles: welke gemiddelde snelheid maximaal ?
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Jaren geleden al stond er ns een stukje over in de krant.
Ik meen me te herinneren dat de grens ligt bij idd 9 km/uur.
Ik rijd (na reeksen van hartelijke groeten van het CJIB) heel lafjes nooit meer dan 6 km/uur meer dan op de klok aangegeven.
De klok geeft tov GPS ca. 5 km/uur te veel aan...
Ik meen me te herinneren dat de grens ligt bij idd 9 km/uur.
Ik rijd (na reeksen van hartelijke groeten van het CJIB) heel lafjes nooit meer dan 6 km/uur meer dan op de klok aangegeven.
De klok geeft tov GPS ca. 5 km/uur te veel aan...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Ed
- Moderator
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
- Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
- Locatie: Rotterdam
Bij de fantastische trajectcontrole Overschie op GPS 86 gereden en geen prent.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Staat op www wat de "toleranties" zijn...
Ik rij altijd 110 (107 gps) waar ik 100 mag (en iedereen heeft haast om naar de rechterbaan te gaan omdat ze denken: daar komt weer zon lul, ik ga vooral uit de weg zodat jij lekker hard kan (...)) en op de 80 controles rij ik 85 (83 GPS)
Ik rij altijd 110 (107 gps) waar ik 100 mag (en iedereen heeft haast om naar de rechterbaan te gaan omdat ze denken: daar komt weer zon lul, ik ga vooral uit de weg zodat jij lekker hard kan (...)) en op de 80 controles rij ik 85 (83 GPS)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Frans D
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 05 mar 2016 21:01
- Mercedes-Benz: W124 300CE 24 Cabriolet
- Specialisatie: Hobby detailer
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Trajectcontroles kunnen behoorlijk vern**keratief zijn.
In het begin dacht ik dat je afgerekend werd over het gemiddelde van het afgelegde traject.
Tot de ene keer dat ik iets te hard het eerste deel inreed en dat poogde te compenseren, door de rest een stuk zachter te rijden als de maximale snelheid.
Een tijd later kregen we een bon binnen gebaseerd op de te hoge snelheid waarmee ik het eerste deel was ingereden.
Dus bijvoorbeeld het eerste deel van een 80 km/u zone met 90 km/u inrijden en daarna 70 km/u gaan rijden om het gemiddelde naar 80 km/u te krijgen heeft totaal geen zin.
Ik wist het destijds niet, maar wellicht is ondertussen iedereen hiervan al op de hoogte.
Zelf rijdt ik bij trajectcontroles meestal max 5% te hard op de teller, daarmee ben ik nog nooit tegen een bon aangelopen.
In het begin dacht ik dat je afgerekend werd over het gemiddelde van het afgelegde traject.
Tot de ene keer dat ik iets te hard het eerste deel inreed en dat poogde te compenseren, door de rest een stuk zachter te rijden als de maximale snelheid.
Een tijd later kregen we een bon binnen gebaseerd op de te hoge snelheid waarmee ik het eerste deel was ingereden.
Dus bijvoorbeeld het eerste deel van een 80 km/u zone met 90 km/u inrijden en daarna 70 km/u gaan rijden om het gemiddelde naar 80 km/u te krijgen heeft totaal geen zin.
Ik wist het destijds niet, maar wellicht is ondertussen iedereen hiervan al op de hoogte.
Zelf rijdt ik bij trajectcontroles meestal max 5% te hard op de teller, daarmee ben ik nog nooit tegen een bon aangelopen.
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Klopt, gemiddelde tussen 2 opvolgende camera's telt.
Ik rij gewoon 80 of 100 op de GPS dat is net wat sneller als 80 of 100 op de teller.
Maar ik ga niet meer tot het randje, zonde van die €50,00 toch weer een halve tank benzine
Ik rij gewoon 80 of 100 op de GPS dat is net wat sneller als 80 of 100 op de teller.
Maar ik ga niet meer tot het randje, zonde van die €50,00 toch weer een halve tank benzine
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
De snelheidsmeter in de E55 is exact gelijk aan de GPS snelheid met de huidige bandenset.Cornelis schreef: En dan bedoel ik dus de gemiddelde gemeten gps snelheid over het hele traject en niet hoe
hard je volgens de snelheidsmeter in je dashboard rijdt want dat zegt niets.......
En idd op de cruisecontrol met 107 op de A2 gemiddeld op de TomTom is er niets aan de hand, 137 gemiddeld gok ik niet beperk het tot 134.
En dan rijd je toch harder dan de overige weggebruikers.
Een beetje met de distronic( of VAG/BMW etc) gebruikers in de middelste banen spelen, keurig inhalen en dan weer naar rechts blijft leuk.