Aardige video waarin onderzocht wordt wat bij een doorsnee US V8 motor het verschil in uitlaat configuratie oplevert:
- straight through
- H-pipe
- X-pipe
Best informatief, blijkt dat de H en X klein beetje extra opleveren t.o.v. de straight.
https://www.youtube.com/watch?v=fCio5K0 ... ubs_digest
Video PK/Mn verschil door uitlaat konfiguratie bij V motor
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Laatst gewijzigd door E55amg op 29 jun 2017 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
Leuk en leerzaam om te zien. Ik vind het effect op het geluid uiteraard het meest belangrijk, koppel kom je meestal ook niet te kort met een V8. Wat extra flow onder volgas is altijd wenselijk.
Met andere woorden: het maakt bijna niks uit wat je met je uitlaat uitspookt, veel scheelt het niet
Ze hebben volgens mij ook een filmpje dat ze met een moker op de spruitstukken staan te slaan - hoe hard ze er ook deuken in slaan, het vermogen blijft hetzelfde.
Ze hebben volgens mij ook een filmpje dat ze met een moker op de spruitstukken staan te slaan - hoe hard ze er ook deuken in slaan, het vermogen blijft hetzelfde.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Op een atmosferische motor klopt dit deels.schim schreef:Met andere woorden: het maakt bijna niks uit wat je met je uitlaat uitspookt, veel scheelt het niet
Ze hebben volgens mij ook een filmpje dat ze met een moker op de spruitstukken staan te slaan - hoe hard ze er ook deuken in slaan, het vermogen blijft hetzelfde.
Met einddemper en andere (freeflow)katalysatoren is wel wat winst te behalen, maar dat blijft altijd beperkt tot slechts enkele pk's en hoe sterker de motor standaard al is, hoe kleiner de in winst in % is.
Bij een turbo of supercharger wordt het echter een ander verhaal.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..