Zonde hoor
SL in vlammen video
http://www.ed.nl/oirschot/klassieke-mer ... ~a6c84c5f/
SL in vlammen
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ter voorkoming van dooie linken
Op het oog een mooie 280 SL
Op het oog een mooie 280 SL
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Nooit een brandblusser in mn auto gehad. Maar als je dit ziet...
Errug...
Errug...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Zonde
Zo te zien is er iets mis gegaan in de motor ruimte
De vraag zal blijven wat aangezien de mogelijke bewijzen verloren gegaan zijn in de hitte
Alleen het verhaal van de eigenaar/bestuurder zal iets kunnen ophelderen
Wat mij wel op valt is dat er veel brandstof op en over de grond ligt dit is zo te zien niet van een lekkende brandstof tank gezien deze meer naar achteren zit
Desalniettemin wens ik de eigenaar sterkte met de afhandeling van dit voorval
Ik twijvel of een brandblusser dit had kunnen oplossen maar je had wel schade kunnen beperken
Zo te zien is er iets mis gegaan in de motor ruimte
De vraag zal blijven wat aangezien de mogelijke bewijzen verloren gegaan zijn in de hitte
Alleen het verhaal van de eigenaar/bestuurder zal iets kunnen ophelderen
Wat mij wel op valt is dat er veel brandstof op en over de grond ligt dit is zo te zien niet van een lekkende brandstof tank gezien deze meer naar achteren zit
Desalniettemin wens ik de eigenaar sterkte met de afhandeling van dit voorval
Ik twijvel of een brandblusser dit had kunnen oplossen maar je had wel schade kunnen beperken
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Beperken licht beetje aan reactie/handelingssnelheid maar zou dan nog wel een beetje mogelijk zijn geweest. Oplossen verwacht ik niet, daar zijn autobrandblussers te klein voor en wat vlam vat gaat er gewoon voor, vooral in een motorruimte, en ondanks hoeveel werk fabrikanten ook steken in het vlamvertragen van onderdelen. De bestuurder moet al geluk hebben dat ie echt dírect de brand opmerkt zodra het begint, de auto z.s.m. stilzet en weet waar hij dat ding op moet legen, en dan moet je nog eens zeker weten dat je geen plekje vergeet waar het blijft smeulen tot het weer hens vat en de 'klus afmaakt'.
Zonde voor de eigenaar, hopelijk was ie goed verzekerd.
Zonde voor de eigenaar, hopelijk was ie goed verzekerd.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Zo op het rdw te zien niet bekend met een lpg systeemGeertjan schreef:Misschien een slechte LPG-inbouw?
Hij was immers net volledig belastingvrij ...
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ik denk eerder aan een lekke benzineslang, ik heb ook in dit soort oudere autos gereden en op een gegeven moment worden de slangen hard en bros.Geertjan schreef:Misschien een slechte LPG-inbouw?
Hij was immers net volledig belastingvrij ...
En de injectiepomp pompt vrolijk door bij een lek.....
Ik zou eerder investeren in het vervangen van alle oude benzineslangen dan in een brandblusser
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
En dan krijg je welke blusser neem je.
Stikstof?? Doe die trainingen vaak door me werk. Maar daar krijg je geen brand als leek mee uit.
Schuim??? Leuk met benzine brand.
Poeder??? Nou alles van electronica is naar de kl##te.
Heb een blusser in de auto. Omdat het verplicht is in sommige landen. Maar als er brand is... Spuit hem leeg. Maar niet bij je auto.
Vg Roy.
Stikstof?? Doe die trainingen vaak door me werk. Maar daar krijg je geen brand als leek mee uit.
Schuim??? Leuk met benzine brand.
Poeder??? Nou alles van electronica is naar de kl##te.
Heb een blusser in de auto. Omdat het verplicht is in sommige landen. Maar als er brand is... Spuit hem leeg. Maar niet bij je auto.
Vg Roy.
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
Dat is idd wat onze instructeur voor de Code 95 ook zei, brandblusser pakken en richting de bus spuiten vanaf een meter of 10.
Grtz
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja hoor daar word ik meestal hier zelfs voor gevraagd geen idee waaromplorie schreef:Alsof er iemand zin heeft om een hete motorkap open te maken
meestal is het "pascal omhangen en maak jij die motor kap even open"
Maar zoals in de foto doen we het niet meestal er naast staan is al voldoende om de motorkap omhoog te zetten daar hoef je je voeten niet in mogelijk gevaar neer te zetten en dit zit er ook eerbiedelijker voor de buiten wereld uit
- ElGriffo
- Berichten: 8358
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Vaak is de oorzaak verwaarloosde benzineslangen .
Ik vervang ze regelmatig en vaak een bron van ellende .
En sluit de verwarmde ruitensproeier kopjes niet , deze veroorzaken regelmatig kortsluiting .
Ik zou ze elektrisch gelijk afkoppelen
Ik vervang ze regelmatig en vaak een bron van ellende .
En sluit de verwarmde ruitensproeier kopjes niet , deze veroorzaken regelmatig kortsluiting .
Ik zou ze elektrisch gelijk afkoppelen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed