bedonderd door grote MB garage?

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
w201-w202
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 feb 2007 13:06
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz w202 C 200 CDI Classic Selection
Specialisatie: Medicijnen
Locatie: Utrecht

14 apr 2017 20:03

WillemH schreef: A) de dealer uitgebreide diagnose gepleegd met bijbehorende factuur of is TS voor de APK van een paar tientjes gegaan en heeft tussen neus en lippen door een vraag gesteld.
Die vraag lijkt me niet echt van toepassing hier. Als je je auto een dag achterlaat bij de dealer om te kijken wat er nodig is voor de apk en om naar de automatische versnellingsbak te laten kijken lijkt het me vanzelfsprekend dat, als ze aan het eind van de dag bellen (zie openingspost) met alle punten inclusief prijsopgaven dat ze er zelf vanuit gaan gedegen onderzoek te hebben gedaan.

Het zou belachelijk zijn als ze je gaan informeren over wat er huns inziens moet gebeuren er je telefonisch er een prijsopgaaf van doen, als ze het niet zeker zouden weten. Als ze het niet zeker weten of meer onderzoek moeten doen zouden ze dat (moeten) hebben gezegd.
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

14 apr 2017 21:04

plorie schreef:Ik ga geen discussie aan over wie er wel of niet gelijk had.
Inmiddels heb ik genoeg auto's/mankementen met bijbehorende verbaasde eigenaren gezien (niets van gemerkt?) om te weten dat lang niet iedereen voldoende gevoel voor zijn/haar auto heeft.

Dat ben ik gelijk met je eens denk dat zo maar +90% van alle bestuurders dingen zo als speling op draagarmen / fusee's en dergelijke. Het niet merken.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11239
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

14 apr 2017 21:11

Moderator, Kan iemand misschien ALSTUBLIEFT een vraagteken achter de titel van dit topic plaatsen?

(Kunnen we daarna als liefhebbers weer verder met het genieten van onze fanatastische auto's/bolides/limousines/roadsters/werkpaarden/youngtimers/oldtimers/kunstwerken/pbakken/prachtige stukjes engeneering/watvantoepassing is.)

Bedankt en goed Paasweekend allemaal,

René
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Fuseekogel
Berichten: 454
Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
Mercedes-Benz: W211 200CDI '08

14 apr 2017 21:30

René SLK230 schreef:Moderator, Kan iemand misschien ALSTUBLIEFT een vraagteken achter de titel van dit topic plaatsen?

(Kunnen we daarna als liefhebbers weer verder met het genieten van onze fanatastische auto's/bolides/limousines/roadsters/werkpaarden/youngtimers/oldtimers/kunstwerken/pbakken/prachtige stukjes engeneering/watvantoepassing is.)

Bedankt en goed Paasweekend allemaal,

René

Hoort dit er ook nog bij toch?


https://g.co/kgs/f2SGxi
Gebruikersavatar
jeroen1980
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
Mercedes-Benz: W211 E280

14 apr 2017 22:17

René SLK230 schreef:Moderator, Kan iemand misschien ALSTUBLIEFT een vraagteken achter de titel van dit topic plaatsen?

(Kunnen we daarna als liefhebbers weer verder met het genieten van onze fanatastische auto's/bolides/limousines/roadsters/werkpaarden/youngtimers/oldtimers/kunstwerken/pbakken/prachtige stukjes engeneering/watvantoepassing is.)

Bedankt en goed Paasweekend allemaal,

René
Dat was al gedaan. 8-)
Gebruikersavatar
jeroen1980
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
Mercedes-Benz: W211 E280

15 apr 2017 13:18

WillemH schreef:Nu wordt er nog geoordeeld zonder duidelijke antwoorden
en als er naar gevraagd wordt wordt er ook niet op gereageerd

Heeft

A) de dealer uitgebreide diagnose gepleegd met bijbehorende factuur of is TS voor de APK van een paar tientjes gegaan en heeft tussen neus en lippen door een vraag gesteld.
B) Staat zwart op wit alle onterechte punten apk punten als AFKEUR op rapport of schrift of als adviespunten?

TS roept wat en we gaan er allemaal in mee, stuk je bewijs of duidelijk antwoord heb ik nog steeds niet gezien.
Guido je weet zelf ook vast wel dat klanten het verhaal altijd verdraaien zodat voor hunzelf gunstig uit pakt, overigens zeg ik niet dat hier het geval is maar heb nog weinig harde feiten gezien hier.

Bedrijf A gaat keuren en is van mening dat de auto niet door APK komt

dan maar na Bedrijf B die keurt hem met adviespunten? wel goed -> voor reparatie weer naar bedrijf C in Juni

op hoge poten na bedrijf A die TS letterlijk laat zien dat wel degelijk afkeur is

dat zijn volgens mij de enigste keiharde feiten die er genoemd is verder is alles nog in het duister


Overigens is een APK erg streng, als er een steekproef plaats vind wordt de auto grondig nagelopen door het RDW zelf bij een onterechte goedkeuring met of zonder adviespunten of een onterechte afkeur zeggen ze niet foei APK keurmeester
maar kost het een APK meester punten.
na een x aantal punten ben je papieren kwijt en bij een grote fout zelfs intrekking van het complete bedrijf.
Hallo Willen H,

Voor de goede orde, onze auto is bij Beresa in Gronau Duitsland in onderhoud. En voor de APK kunnen we helaas niet in Duitsland terecht anders had ik dat zeker gedaan.

Omdat de dealer ons goed had geholpen met een defecte verstuiver afdichting zijn we daar heen gegaan voor de APK en de diagnose aan de automaat. En wellicht natuurlijk daar ook laten repareren.

Omdat de auto in November een service D heeft gehad bij Beresa had ik er alle vertrouwen in dat de auto zonder noemenswaardige punten door de APK zou rollen. De remleidingen zijn in November nagekeken en op eigenverzoek zijn de achterste remslangen vervangen door de dealer in Duitsland.

De Duitse dealer gaf nog aan dat ze de auto zoor voor de TUV konden doen. De wagen was in goede conditie zeiden ze.

Het kwam dus een beetje vreemd binnen dat de auto werd afgekeurd op de volgende punten
-put corrosie remleiding achter
-gescheurd rubber ophangarm
-speling op de fusee

De reparatie kosten voor bovengenoemde zijn in totaal 1100 euro. Met de hoogte van het bedrag heb ik geen moeite als je ziet wat ze er allemaal bij vervangen is dat wel goed onderbouwd.

Echter de diagnose van de automaat was naar mijn mening zwaar onder de maat. We hebben duidelijk bij de (mannelijke :owja: ) receptie van de werkplaats aangegeven dat de wagen af en toe schokt en dat het dus niet altijd aanwezig is. En dat men langzaam moet optrekken als de wagen een tijdje heeft stilgestaan om het schokken op te wekken.

Vervolgens wordt ik aan het einde van de dag gebeld dat ze geen goed nieuws hadden. Het zou 1100 euro kosten om de wagen door de APK te krijgen.
Dat was helaas nog alles zij de man aan de telefoon. Het probleem van het schokken zou een defecte koppelomvormer zijn en dat kwam door glycol in de automaat. Kosten 3600 euro voor het vervangen van een koppelomvormer excl. radiator a 700 euro. De man gaf aan dat dit een veel voorkomend probleem was bij dit model.

Ik heb vervolgens gevraagd of ze een glycol test hebben gedaan. Het bleef even stil aan de telefoon vervolgens zij de man "ooh je weet er wel het e.e.a. van, nee we hebben geen test gedaan". Ik heb de beste man verteld dat dit probleem idd veel voorkomt bij de eerste 211 modellen met de wat grotere motoren. Maar dat wij juist een 211 hebben van 2006 om deze narigheid te voorkomen. Deze modellen hebben helaas wel weer andere kwalen :owja:

Ik heb telefonisch gezegd dat we de auto komen ophalen omdat wij niet zomaar even 5000 euro kunnen missen voor een auto reparatie. Daar moeten wij dan helaas veel andere dingen voor laten vallen.

Met het lood in de schoenen zijn we naar de dealer gegaan om de auto op te halen. Daar aangekomen hebben we natuurlijk verder gesproken over de automaat diagnose. Ze hadden een proefrit gemaakt met de automaat aan de computer om de lock-up te kunnen overbruggen. Hun bevindingen waren dat na het overbruggen van de lock-up het schokken was afgelopen. dit was volgens de dealer genoeg reden om aan te nemen dat de koppelomvormer stuk was door glycol in de automaat. Ik was het hier niet mee eens en wilde eerst een test laten uitvoeren om zeker te zijn of er koelwater in de automaat zit. Vervolgens boden ze als alternatief aan om de bak eerst te spoelen als de test negatief zou zijn. Dit spoelen en testen zou bij de dealer 800 euro gaan kosten de test kregen we er dan gratis bij. Ik heb dit natuurlijk afgeslagen en wilde eerst naar huis om een plan te bedenken. Mijn vertrouwen was weg in deze dealer. We zijn met een rot humeur naar huis gereden in een perfect schakelende auto.

Omdat het vertrouwen voor mijn gevoel weg was heb ik besloten de wagen bij een andere MB garage te laten herkeuren met vermelding van de mankementen die gevonden waren. Verder geen uitlatingen gedaan bij deze garage over de dealer. Dat ik de punten heb vermeld voelde voor mij wel zo eerlijk. Of dit achteraf wel zo handig is geweest mag een ieder zelf invullen.

Dat er vervolgens geen defecten aan de auto werden gevonden was voor mij natuurlijk de bekende druppel. Ik stond op koken zo kwaad was ik.

Maar goed de wagen was wel door de APK. Ik heb de bewuste garage nog gevraagd of er echt niets mis is met het remsysteem. Ik wil namelijk oprecht mijn vrouw en kinderen niet blootstellen aan een dergelijk risico. Dit laatste mag een ieder natuurlijk in twijfel trekken ik weet zelf beter :) .

Na een paar dagen heb ik de moeite genomen om toch naar de dealer terug te gaan om samen de wagen na te lopen. Dit stelden ze erg op prijs en gaven aan dat ook zij het heel vervelend vonden wat er was voorgevallen. Helaas bleken de auto op twee punten onterecht afgekeurd namelijk de put corrosie en de fuseekogel. De stofhoes van de ophangarm was inderdaad gescheurd. het gewricht was nog helemaal schoon en niet gecorrodeerd. was dus waarschijnlijk gescheurd na de service beurt van November.

En nee ik heb geen afkeur rapport ontvangen. Maar dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit ontvangen bij een APK afkeur.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid verschaft.

Tot slot is dit topic niet bedoeld om de bewuste dealer in diskrediet te brengen. Het is louter om aan te geven dat men niet altijd een dealer klakkeloos moet volgen.

Mvg, Jeroen
WillemH
Berichten: 5952
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

16 apr 2017 13:05

Dit maakt het verhaal een stuk duidelijker :goedzo:
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

16 apr 2017 23:21

800 E voor automaat spoelen en glycoltest bij een W211 automaat :o
Naast wat je allemaal al beschreef aan weinig vertrouwenwekkende zaken, ben ik benieuwd hoe ze aan die prijs kwamen want spoelen/ filter vv glycoltest etc. zou alles bij elkaar bij de MBdealer volgens mij MAX rond de 450 E mogen kosten... :roll:
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
jeroen1980
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
Mercedes-Benz: W211 E280

17 apr 2017 08:45

E55amg schreef:800 E voor automaat spoelen en glycoltest bij een W211 automaat :o
Naast wat je allemaal al beschreef aan weinig vertrouwenwekkende zaken, ben ik benieuwd hoe ze aan die prijs kwamen want spoelen/ filter vv glycoltest etc. zou alles bij elkaar bij de MBdealer volgens mij MAX rond de 450 E mogen kosten... :roll:
Ja ik schrok ook van de prijs. Maat de dealer in Duitsland is niet veel goedkoper. Die vraagt namelijk ook 725 euro. Ik heb de bak nu laten spoelen bij Vierke in duitsland een adres die we via een duitse kennis hebben gekregen. Die man is wel bekend hier op het forum. Gewoon een kundige man die weet wat hij doet, het is namelijk ook geen rocket science :D.
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

17 apr 2017 12:06

Bij ATR zit je tijdens Mercedesforum clubdag voor bak spoelen incl alles op 275-350 en daar komt dan de glycol test bij, volgens mij paar tientjes..

Ik heb 4-5 J geleden de bak van de W211 E55 laten spoelen bij MB dealer en was toen ook ca. 350 E kwijt.

Zijn die MB dealer prijzen dan in paar jaar zo enorm gestegen?? :stom:
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
WillemH
Berichten: 5952
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

17 apr 2017 12:25

was vorig jaar ook al zo, alleen oliewissel was al 350-400 euro
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

17 apr 2017 13:01

In 2012 was alleen bak olie wissel 182,69 voor een 2004 211
Een spoeling zou ergens in de buurt van de 300 komen...
Ex BTW, dat dan weer wel...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
jeroen1980
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
Mercedes-Benz: W211 E280

17 apr 2017 13:44

Marco schreef:In 2012 was alleen bak olie wissel 182,69 voor een 2004 211
Een spoeling zou ergens in de buurt van de 300 komen...
Ex BTW, dat dan weer wel...
Dat zijn prijsstijgingen die je zou verwachten van een zorgverzekering. :o
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

17 apr 2017 23:43

E55amg schreef:Bij ATR zit je tijdens Mercedesforum clubdag voor bak spoelen incl alles op 275-350 en daar komt dan de glycol test bij, volgens mij paar tientjes..

Ik heb 4-5 J geleden de bak van de W211 E55 laten spoelen bij MB dealer en was toen ook ca. 350 E kwijt.

Zijn die MB dealer prijzen dan in paar jaar zo enorm gestegen?? :stom:
En die automaat spoeling van de E55 bij de MB dealer voor ca. 350 E was toen incl. filter etc, dus all in..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

18 apr 2017 09:15

Dat bevestigd de opgave van mijn prijs destijds en dus kun je ook stellen dat dit allemaal vaste bedragen zijn ongeacht bij welke dealer je komt...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Plaats reactie