bedonderd door grote MB garage?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
@iedereen: iets meer feiten en wat minder onderbuik verhalen zouden dit topic goed doen ipv aannames en speculaties te stapelen.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Higgins
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Bedonderd is idd misschien een flinke beschuldiging, omdat de reparaties niet gedaan zijn, maar TS is wel degelijk verkeerd voorgelicht door de grote dealer.... verkeerd in somme van 750 euro te veel (op de automaat na dus).
Of je nu wel of niet de "andere" garage gaat beschuldigen van het onterecht goedkeuren van de auto.
Je kunt er ook een drama van maken dat de gescheurde ophangrubber afkeur was, maar wat had er nou daafwerkelijk fout kunnen gaan?? Het zal allemaal wel meevallen. Als de rubber 1 maand na APK goedkeur gescheurd was, denk ik dat er ook geen haan na gekraaid had.
Of je nu wel of niet de "andere" garage gaat beschuldigen van het onterecht goedkeuren van de auto.
Je kunt er ook een drama van maken dat de gescheurde ophangrubber afkeur was, maar wat had er nou daafwerkelijk fout kunnen gaan?? Het zal allemaal wel meevallen. Als de rubber 1 maand na APK goedkeur gescheurd was, denk ik dat er ook geen haan na gekraaid had.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Marco schreef:Zo zie je maar weer....
Topic titel misschien aanpassen naar "grote MB garage had TOCH gelijk"
Het lag iedergeval iets genuanceerder .
Storing zoeken blijft altijd een vak apart. En is vaak een keuze door ervaring waar ze mee beginnen met vervangen. Zeker als het kinder kwaaltjes zijn. (Thuis ziek. En bij de dokter is alles weer goed)
En de remleiding was ook niet zo goed naar gekeken als gedacht. Nu vind ik andersom erger. Dat het wel stuk is maar niet gedaan word.
En dat is het nadeel dat de slager zijn eigen vlees keurt in Nederland.
In dld krijg je een hu van de tuv. En die staat los van welke dealer dan ook. En die heeft er zeker geen winst of klanten belang bij.
Gr Roy
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
het probleem met onze automaat is dat hij niet altijd storing geeft. Hij Schakelde voor het spoelen gewoon goed (dacht ik) alleen bij een koude start en wanneer de auto stil had gestaan begon de auto te schokken op het schakelpunt van 1 naar 2 bij 1600 toeren en alleen bij langzaam optrekken.Fuseekogel schreef:Maar hoe is het nu afgelopen met de automaat? Is de spoeling afdoende geweest, of is er toch meer aan de hand?
Na het spoelen schakelde de auto merkbaar beter en soepeler. het schokken leek geheel verdwenen. Helaas is het schokken bij het overschakelen van 1 naar 2 af en toe nog steeds aanwezig. wel in veel mindere mate. In de ochtend schakelt de wagen nu perfect. Het schokken komt nu alleen nog voor als de auto even stil heeft gestaan bij BV de winkel. Het schokken is wel veel milder geworden.
Ik verdenk de "valve body" als oorzaak van de schokken. Het is gelukkig geen glycol.
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
Ik heb het bericht ook wat te snel getikt en zat nog een beetje in de emotie. Idd niet echt professioneel. Als ik het over zou kunnen doen zou ik een vraagteken achter de titel hebben gezet.Higgins schreef:Bedonderd is idd misschien een flinke beschuldiging, omdat de reparaties niet gedaan zijn, maar TS is wel degelijk verkeerd voorgelicht door de grote dealer.... verkeerd in somme van 750 euro te veel (op de automaat na dus).
Of je nu wel of niet de "andere" garage gaat beschuldigen van het onterecht goedkeuren van de auto.
Je kunt er ook een drama van maken dat de gescheurde ophangrubber afkeur was, maar wat had er nou daafwerkelijk fout kunnen gaan?? Het zal allemaal wel meevallen. Als de rubber 1 maand na APK goedkeur gescheurd was, denk ik dat er ook geen haan na gekraaid had.
Ik snap dan ook best dat dit topic een beetje "vloeken in de kerk" is. Alleen zijn de feiten nu eenmaal dat ze dit keer niet heel zorgvuldig te werk zijn gegaan. De fusee en remleiding waren nu eenmaal geen afkeur en dat heeft de dealer ook toegegeven bij ons tweede bezoek.
En wat betreft het rubber van de ophangarm, het is niet het grote rubber dat in het gewricht gevulkaniseerd zit maar het rubbertje dat stof en water buiten moet houden bij het kogelgewricht.
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
inderdaad vanaf november 2016. Wagen bevalt heel goed! Ik wilde al heel lang een S211 V6.W211 schreef: hoe lang heb je deze Benz, eigenlijk ...
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
hahaha bedankt!
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
jeroen1980 schreef:hahaha bedankt!
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Precies, lekker boeiend.jeroen1980 schreef:
En wat betreft het rubber van de ophangarm, het is niet het grote rubber dat in het gewricht gevulkaniseerd zit maar het rubbertje dat stof en water buiten moet houden bij het kogelgewricht.
Ja het had afkeur moeten zijn maar je zou eens moeten weten hoe vaak een kleinigheidje overzien wordt. Beter dan dingen verzinnen die er niet zijn en de klant (veel) geld kosten. Daar gaan bij mij ook de nekharen van overeind staan.
Een remleiding moet gewoon met een loep bekeken worden maar een stofhoesje
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Een stofhoesje is belangrijk ja. APK is een momentopname, waarna er in principe min. een jaar geen keuringsplicht meer is. Een kapot stofhoesje kan er voor zorgen dat die fuseekogel heel rap in conditie achteruit gaat. En dat wordt dan opeens wél een veiligheidsdingetje. Zo raar is dat dus allemaal niet.
Logboek S500.
Dat klopt, en mocht er speling op komen, dan merk je dat vrijwel direct aan het stuur en rijgedrag, waardoor je alsnog tijd genoeg hebt om eea te vervangen.plorie schreef:Een stofhoesje is belangrijk ja. APK is een momentopname, waarna er in principe min. een jaar geen keuringsplicht meer is. Een kapot stofhoesje kan er voor zorgen dat die fuseekogel heel rap in conditie achteruit gaat. En dat wordt dan opeens wél een veiligheidsdingetje. Zo raar is dat dus allemaal niet.
Maar je gaat me toch niet serieus vertellen dat wat de dealer fout heeft gedaan van eenzelfde niveau is als de garage die een scheurtje in een stofhoesje niet heeft gezien Ongetwijfeld, het is niet handig, maar 4000 euro uit iemand zn zak trekken of een scheurtje niet zien vind ik van een hele andere orde.
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik ga geen discussie aan over wie er wel of niet gelijk had.
Inmiddels heb ik genoeg auto's/mankementen met bijbehorende verbaasde eigenaren gezien (niets van gemerkt?) om te weten dat lang niet iedereen voldoende gevoel voor zijn/haar auto heeft.
Inmiddels heb ik genoeg auto's/mankementen met bijbehorende verbaasde eigenaren gezien (niets van gemerkt?) om te weten dat lang niet iedereen voldoende gevoel voor zijn/haar auto heeft.
Logboek S500.
Nu wordt er nog geoordeeld zonder duidelijke antwoorden
en als er naar gevraagd wordt wordt er ook niet op gereageerd
Heeft
A) de dealer uitgebreide diagnose gepleegd met bijbehorende factuur of is TS voor de APK van een paar tientjes gegaan en heeft tussen neus en lippen door een vraag gesteld.
B) Staat zwart op wit alle onterechte punten apk punten als AFKEUR op rapport of schrift of als adviespunten?
TS roept wat en we gaan er allemaal in mee, stuk je bewijs of duidelijk antwoord heb ik nog steeds niet gezien.
Guido je weet zelf ook vast wel dat klanten het verhaal altijd verdraaien zodat voor hunzelf gunstig uit pakt, overigens zeg ik niet dat hier het geval is maar heb nog weinig harde feiten gezien hier.
Bedrijf A gaat keuren en is van mening dat de auto niet door APK komt
dan maar na Bedrijf B die keurt hem met adviespunten? wel goed -> voor reparatie weer naar bedrijf C in Juni
op hoge poten na bedrijf A die TS letterlijk laat zien dat wel degelijk afkeur is
dat zijn volgens mij de enigste keiharde feiten die er genoemd is verder is alles nog in het duister
Overigens is een APK erg streng, als er een steekproef plaats vind wordt de auto grondig nagelopen door het RDW zelf bij een onterechte goedkeuring met of zonder adviespunten of een onterechte afkeur zeggen ze niet foei APK keurmeester
maar kost het een APK meester punten.
na een x aantal punten ben je papieren kwijt en bij een grote fout zelfs intrekking van het complete bedrijf.
en als er naar gevraagd wordt wordt er ook niet op gereageerd
Heeft
A) de dealer uitgebreide diagnose gepleegd met bijbehorende factuur of is TS voor de APK van een paar tientjes gegaan en heeft tussen neus en lippen door een vraag gesteld.
B) Staat zwart op wit alle onterechte punten apk punten als AFKEUR op rapport of schrift of als adviespunten?
TS roept wat en we gaan er allemaal in mee, stuk je bewijs of duidelijk antwoord heb ik nog steeds niet gezien.
Guido je weet zelf ook vast wel dat klanten het verhaal altijd verdraaien zodat voor hunzelf gunstig uit pakt, overigens zeg ik niet dat hier het geval is maar heb nog weinig harde feiten gezien hier.
Bedrijf A gaat keuren en is van mening dat de auto niet door APK komt
dan maar na Bedrijf B die keurt hem met adviespunten? wel goed -> voor reparatie weer naar bedrijf C in Juni
op hoge poten na bedrijf A die TS letterlijk laat zien dat wel degelijk afkeur is
dat zijn volgens mij de enigste keiharde feiten die er genoemd is verder is alles nog in het duister
Overigens is een APK erg streng, als er een steekproef plaats vind wordt de auto grondig nagelopen door het RDW zelf bij een onterechte goedkeuring met of zonder adviespunten of een onterechte afkeur zeggen ze niet foei APK keurmeester
maar kost het een APK meester punten.
na een x aantal punten ben je papieren kwijt en bij een grote fout zelfs intrekking van het complete bedrijf.