laat ik vooropstellen dat ik het op het eerste zicht een grove nalatigheid vind. Andere kant van het verhaal is dat er waar mensen werken fouten gemaakt worden. Ook als er een ster op een overall staat. Klinkt gek maar bij vlagen zijn het net mensen.
Daarnaast heb ik bij een merkdealer niet het idee dat een monteur een advies uitbrengt uit winstbejag, daar heeft hij mijn insziens erg weinig aan.
mijn advies is ook om er op mijn gemak eens te gaan praten en vragen hoe een en ander zit en als de uitleg niet bevalt heb je volgens mij vrijheid om te gaan en staan waar je wilt.
bedonderd door grote MB garage?
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
Omdat ik er constant aan blijf denken, heb ik zojuist contact gehad met de betreffende dealer.
Ze vinden het uiterst vervelend wat er is voorgevallen en willen graag dat dit uit de wereld wordt geholpen.
De chef werkplaats van de betreffende dealer vertelde aan de telefoon dat zij bij corrosie aan de remleidingen erg strak zijn en vaak zelfs strakker dan de APK richtlijnen. Ik heb tegen de beste man gezegd dat ik dan graag een melding had gekregen dat de auto voor nu nog ok is maar dat het advies is de remleiding achter ZSM te vervangen.
We hebben afgesproken dat wanneer ik weer in NL ben, ik langs kom met de auto en dan gaan we samen de auto bekijken op de brug.
Al met al waren ze heel begaan en vinden ze het net zo vervelend als ik, ten minste dat gevoel krijg ik door de reactie van de chef werkplaats.
Wellicht had ik een vraagtekentje achter mijn Topic titel moeten zetten.
Als ik bij de dealer ben geweest laat ik jullie natuurlijk weten hoe dit is afgelopen.
Mvg, Jeroen
Ze vinden het uiterst vervelend wat er is voorgevallen en willen graag dat dit uit de wereld wordt geholpen.
De chef werkplaats van de betreffende dealer vertelde aan de telefoon dat zij bij corrosie aan de remleidingen erg strak zijn en vaak zelfs strakker dan de APK richtlijnen. Ik heb tegen de beste man gezegd dat ik dan graag een melding had gekregen dat de auto voor nu nog ok is maar dat het advies is de remleiding achter ZSM te vervangen.
We hebben afgesproken dat wanneer ik weer in NL ben, ik langs kom met de auto en dan gaan we samen de auto bekijken op de brug.
Al met al waren ze heel begaan en vinden ze het net zo vervelend als ik, ten minste dat gevoel krijg ik door de reactie van de chef werkplaats.
Wellicht had ik een vraagtekentje achter mijn Topic titel moeten zetten.
Als ik bij de dealer ben geweest laat ik jullie natuurlijk weten hoe dit is afgelopen.
Mvg, Jeroen
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Goede actie Jeroen
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
En zo heeft ieder verhaal twee kanten, ik ben er redelijk van overtuigd dat die putcorrosie er wel is, en de APK eis is daar heel duidelijk; al is er maar 1 punt waar de remleiding door een pekelkorrel is aangetast dan is dat putcorrosie en afkeur. Het RDW volgt de redenatie dat de ernst van putcorrosie niet te beoordelen is, en bekijkt dit zwart/wit.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- JanH
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 10 aug 2010 17:05
- Mercedes-Benz: Mercedes W114, W115, W123, W201, W202, W20., W204, W205, W176, W246, W247
- Locatie: Mooi darp op de Veluwe
Goedemiddag, is het niet beter om deze discussie te voeren met de dealer zelf
en niet op dit forum. Want ook dit verhaal heeft twee kanten, en ik denk dat je de
dealer daar beter persoonlijk over benaderd kan worden.
Groeten,
Jan
en niet op dit forum. Want ook dit verhaal heeft twee kanten, en ik denk dat je de
dealer daar beter persoonlijk over benaderd kan worden.
Groeten,
Jan
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat heeft hij ook gedaan en (voorzichtig) met resultaat . Maar het staat ieder vrij om uit te leggen wat er gebeurd is en of andere mensen ook zulke ervaringen hebben gehad, en wat er gedaan zou kunnen worden. En als iemand verbaasd is omdat twee onderzoeken twee verschillende resultaten opleveren, snap ik wel dat er vragen ontstaan. En waar anders stel je een Mercedes-vraag dan hier?
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- JanH
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 10 aug 2010 17:05
- Mercedes-Benz: Mercedes W114, W115, W123, W201, W202, W20., W204, W205, W176, W246, W247
- Locatie: Mooi darp op de Veluwe
Een ieder moet het op zijn eigen manier oplossen, maar als je iets
heb met wat voor dealer ook los het met hem zelf op zodat ook hij zijn zegje kan doen.
En natuurlijk mag je dat delen met andere maar denk dat dit van een kant komt.
Gr. Jan
heb met wat voor dealer ook los het met hem zelf op zodat ook hij zijn zegje kan doen.
En natuurlijk mag je dat delen met andere maar denk dat dit van een kant komt.
Gr. Jan
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Bij mijn SLK-tje destijds braken de remleidingen achter ook spontaan af tijdens het verwijderen. Ongelooflijk dat Mercedes zulk materiaal gebruikt. Voor een paar euro meer heb je iets dat niet roest.
Wanneer vrouw en drie kids ermee rijden dan zou ik a la minute beide leidingen laten vervangen ongeacht dat een ander ze goedkeurt.
En tja bij een Mercedes van 11 jaar oud zijn garage rekeningen van meer dan 1000€ vrij normaal. Weinig afschrijving, hoge onderhoudskosten zo werkt dat. Vooral wanneer je zelf weinig of niks kunt doen ...
Wanneer vrouw en drie kids ermee rijden dan zou ik a la minute beide leidingen laten vervangen ongeacht dat een ander ze goedkeurt.
En tja bij een Mercedes van 11 jaar oud zijn garage rekeningen van meer dan 1000€ vrij normaal. Weinig afschrijving, hoge onderhoudskosten zo werkt dat. Vooral wanneer je zelf weinig of niks kunt doen ...
Mercedes maakt rijden geweldig .
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
"Ongelooflijk dat Mercedes zulk materiaal gebruikt. Voor een paar euro meer heb je iets dat niet roest."
Dat was mijn reactie ook, maar dat is niet exclusief MB. Mn monteur vertelde dat de meerderheid van automerken af-fabriek ijzeren remleiding monteert. Waarom dat is weet ik niet. Wat ik inmiddels wel weet is dat als je een ouder beestje rijdt het zaak is ze met enige regelmatig goed te inspecteren... Ze zijn ovrgs nu vervangen door koper. En ook dat kost echt de hoofdprijs niet bij een universele garage. RVS zou nog mooier zijn maar is moeilijker te verwerken schat ik.
Dat was mijn reactie ook, maar dat is niet exclusief MB. Mn monteur vertelde dat de meerderheid van automerken af-fabriek ijzeren remleiding monteert. Waarom dat is weet ik niet. Wat ik inmiddels wel weet is dat als je een ouder beestje rijdt het zaak is ze met enige regelmatig goed te inspecteren... Ze zijn ovrgs nu vervangen door koper. En ook dat kost echt de hoofdprijs niet bij een universele garage. RVS zou nog mooier zijn maar is moeilijker te verwerken schat ik.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
René SLK230 schreef:zijn ovrgs nu vervangen door koper. En ook dat kost echt de hoofdprijs niet bij een universele garage. RVS zou nog mooier zijn maar is moeilijker te verwerken schat ik.
Geen idee hoe dat met remvloeistof gaat. Maar wij gebruiken rvs leidingen voor hydrolyse systemen. En ook voor centrale smering systemen. En dit is gewoon goed te buigen.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Putcorrosie bij een 211 vind 9 van de 10x achter in de bocht van de remleiding naar overloop remslang.
Hiervoor moet je de wielkuip iets ombuigen en goed met een spiegel kijken.
De meeste garages om de hoek weten dit niet eens en keuren altijd "goed"
Verder de fussee als deze net AC <1.0mm speling heeft is dit gewoon goedkeur, of je het nou afkeurd of niet dat ligt net aan de keurmeester.
Hiervoor moet je de wielkuip iets ombuigen en goed met een spiegel kijken.
De meeste garages om de hoek weten dit niet eens en keuren altijd "goed"
Verder de fussee als deze net AC <1.0mm speling heeft is dit gewoon goedkeur, of je het nou afkeurd of niet dat ligt net aan de keurmeester.
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
Hallo Allemaal,
hierbij zoals beloofd de update van het bezoekje aan de grote garage in Twente.
De beste man die ons te woord heeft gestaan was de chef van de werkplaats.
Een vriendelijke man die het erg vervelend vindt dat er iets niet goed is gegaan.
Hij heeft de auto direct op de brug laten zetten en de bodemplaten laten verwijderen.
-ophangarm rubber bleek inderdaad gescheurd en had dus daadwerkelijk afkeur moeten zijn bij de APK.
-Fusee kogel heeft 0.3mm speling had alleen een vermelding kunnen zijn bij de keuring. Is dus geen afkeur.
-Remleiding van voor en achter zijn helemaal bekeken... geen roest kunnen vinden laat staan putcorrosie. Het steuntje van de remleiding rechtsachter (waar de leiding overgaat in flex.leiding) is wel bijgewerkt met tectyl (overgang steun naar wielkast). De monteur zij dat ze zich daar waarschijnlijk op verkeken hebben. Remleiding is dus geen afkeur en is gelukkig nog helemaal goed.
Ook hebben we het nog even gesproken over de diagnose die werd gesteld dat de koppelomvormer defect zou zijn door koelwater in de bak.
Ik heb verteld dat de bak inmiddels gespoeld is en dat er een test is gedaan op glycol in de automaat. De test was gelukkig negatief, echter het spoelen heeft het af en toe stotteren van de automaat in de 1e en 2e versnelling niet verholpen (wel is het schokken veel minder geworden). De chef werkplaats bood ons aan om samen een stukje te gaan rijden in de auto. Natuurlijk gaf de auto toen geen krimp en schakelde super glad hij kon dus ook niet geloven dat het aan de koppelomvormer zou liggen. Hij bood aan om de auto aan de computer te hangen om te kijken of er foutmeldingen zijn geweest in het verleden. Dit bleek ook niet het geval, ze hebben de automaat uiteindelijk nog even voor ons gereset. De monteur vertelde dat de auto nu heel anders zou rijden omdat de wisselbak zichzelf weer opnieuw gaat inregelen op de bestuurder.
Dit hebben ze allemaal kosteloos gedaan.
Schokken is tot nu toe nog maar 1 x voorgekomen. Het is niet heel erg maar ik zou er wel heel graag van af willen. Ik denk zelf dat de oorzaak bij de computer of bij de module waar de computer opzit, (dat ding met die acht servo's) gezocht moet worden.
Al met al voelt het nog steeds niet helemaal goed om de auto daar weer achter de deur te schuiven.
Maar goed, op 1 punt (de draagarm) hadden ze het wel bij het rechte eind.
Mvg, Jeroen
hierbij zoals beloofd de update van het bezoekje aan de grote garage in Twente.
De beste man die ons te woord heeft gestaan was de chef van de werkplaats.
Een vriendelijke man die het erg vervelend vindt dat er iets niet goed is gegaan.
Hij heeft de auto direct op de brug laten zetten en de bodemplaten laten verwijderen.
-ophangarm rubber bleek inderdaad gescheurd en had dus daadwerkelijk afkeur moeten zijn bij de APK.
-Fusee kogel heeft 0.3mm speling had alleen een vermelding kunnen zijn bij de keuring. Is dus geen afkeur.
-Remleiding van voor en achter zijn helemaal bekeken... geen roest kunnen vinden laat staan putcorrosie. Het steuntje van de remleiding rechtsachter (waar de leiding overgaat in flex.leiding) is wel bijgewerkt met tectyl (overgang steun naar wielkast). De monteur zij dat ze zich daar waarschijnlijk op verkeken hebben. Remleiding is dus geen afkeur en is gelukkig nog helemaal goed.
Ook hebben we het nog even gesproken over de diagnose die werd gesteld dat de koppelomvormer defect zou zijn door koelwater in de bak.
Ik heb verteld dat de bak inmiddels gespoeld is en dat er een test is gedaan op glycol in de automaat. De test was gelukkig negatief, echter het spoelen heeft het af en toe stotteren van de automaat in de 1e en 2e versnelling niet verholpen (wel is het schokken veel minder geworden). De chef werkplaats bood ons aan om samen een stukje te gaan rijden in de auto. Natuurlijk gaf de auto toen geen krimp en schakelde super glad hij kon dus ook niet geloven dat het aan de koppelomvormer zou liggen. Hij bood aan om de auto aan de computer te hangen om te kijken of er foutmeldingen zijn geweest in het verleden. Dit bleek ook niet het geval, ze hebben de automaat uiteindelijk nog even voor ons gereset. De monteur vertelde dat de auto nu heel anders zou rijden omdat de wisselbak zichzelf weer opnieuw gaat inregelen op de bestuurder.
Dit hebben ze allemaal kosteloos gedaan.
Schokken is tot nu toe nog maar 1 x voorgekomen. Het is niet heel erg maar ik zou er wel heel graag van af willen. Ik denk zelf dat de oorzaak bij de computer of bij de module waar de computer opzit, (dat ding met die acht servo's) gezocht moet worden.
Al met al voelt het nog steeds niet helemaal goed om de auto daar weer achter de deur te schuiven.
Maar goed, op 1 punt (de draagarm) hadden ze het wel bij het rechte eind.
Mvg, Jeroen
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
De andere garage heeft dus wel degelijk mooi weer gespeeld met de goedkeuring. Zo slecht heeft de dealer dus niet gehandeld.
Logboek S500.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Zo zie je maar weer....
Topic titel misschien aanpassen naar "grote MB garage had TOCH gelijk"
Topic titel misschien aanpassen naar "grote MB garage had TOCH gelijk"
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z