Formule 1 2017

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
SLK2L
Berichten: 78
Lid geworden op: 31 aug 2017 18:57

25 okt 2017 14:57

Wijze woorden van Christian Horner, de teambaas van Redbull. Ik vat het even samen:
Het rijden op de crubstone is een grijs gebied. Het is niet precies duidelijk wat wel mag en wat niet mag.
Er is inconsistentie in wat de Marshalls besluiten.
Het mag niet zo zijn dat sommige rijders voorgetrokken worden en andere niet. (reactie van ron :applaus:)

Je kan het ook zo bekijken, het verschil tussen de teams word grotendeels bepaald door de auto. Daardoor worden de kwaliteiten van de rijder minder belangrijk. Maar als toeschouwer zou ik juist meer kwaliteiten van de rijder op prijs stellen. Ja gut een beetje verschil mag er best zijn in de autos maar niet op een dusdanige manier dat alleen Mercedes kan winnen. Nou ja tenzij Max natuurlijk Mercedes rijd :D. Nee even serieus F1 zou leuker zijn als het spannender word. Dus maak het zo dat de driver belangrijker word. (dat is mijn mening).

Hier is de link
http://www.msn.com/nl-nl/sport/other/ho ... ocid=ientp

Ron
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

25 okt 2017 21:04

Raimon schreef:Ja ze raakte elkaar bijna
IMG_20171023_202744.jpg
Dit vind ik ook echt kort door de bocht. Je ziet de Fin duidelijk naar hem komen.hij zit er compleet langs voor ze de bocht ingaan maar RAI stuurt gewoon in. Ik weet niet hoe jij er instaat maar ik zou ook insturen om een crash te verkomen.

Ik ben inderdaad een max fan maar snap je punt goed. Hij ging zeker te ver langs de baan maar hij werd toch echt wel min of meer gedwongen.
greetings Evan
Gebruikersavatar
JKA320
Berichten: 352
Lid geworden op: 28 feb 2010 09:12
Mercedes-Benz: SLK320 R170, V250d XL W447, V300 Marco Polo W447

25 okt 2017 21:42

https://www.autobahn.eu/6123/de-analyse ... erstappen/

Vervelend is dat er niet consequent gehandeld wordt. Een goede oplossing zou zijn dat je bij verlaten van de baan nooit voordeel hebt! Lees hogere curbstones, gras oid.
Nadeel is dan weer een klein beetje dat als je "naar buiten geduwd wordt" je meer dan een beetje verlies hebt. Moeten de stewards dáár weer (inconsequent) over oordelen...

In dit geval hadden ze meer in de geest van de wedstrijd moeten oordelen. Daarbij willen ze F1 populair krijgen in amerika. Gaat natuurlijk niet lukken als 2 Ferrari's tegelijk over de finish komen, op 6auto's na iedereen na 1 ronde binnenkomt en zoals nu last second scoren afgestraft wordt.


Hey, maar Max is blij dus moeten wij dat ook zijn en vol goede moed naar Mexico gaan kijken :D
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

25 okt 2017 23:06

Gewoon spikes op de witte lijnen. Dan is het heel duidelijk
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

25 okt 2017 23:22

Gewoon muren en hooibalen terug of enkel straatraces op de kalender. Als je bij elke bocht een vierkante kilometer gekleurd asfalt erbij legt kun je er op wachten dat coureurs wijd gaan. Als je dan ook nog de Amerikanen laat roepen ''we have no track limits'' en je let in de FP/Q1/Q2/Q3 er ook helemaal niet op, moet je niet vreemd opkijken dat iedereen gewoon lekker de grens opzoekt en er over heen gaat. En dat heeft niet alleen Max gedaan, en ook anderen hadden er baat bij in hun acties. Hopelijk krijgen we niet weer zoiets achterlijks te zien in de laatste paar GP's.

Ik ben benieuwd of Lauda nog wat laat weten, hij wilde dit aankaarten bij de eerstvolgende strategy meeting omdat deze inconsequentie en betutteling de sport sloopt.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

26 okt 2017 05:45

Toch een beetje jammer dat dit gevalletje de boventoon voert, het was muv dat gewoon een geweldige race, punt...
Op naar Maxigo...

En dat beloofd weer wat want...
Verstappen Kviat.jpg
Verstappen Kviat.jpg (61.86 KiB) 1127 keer bekeken
wel een beetje jammer dat ze die naam verkeerd hebben gespeld...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

26 okt 2017 23:31

AD 26-10-17 22 uur 34.jpg
AD 26-10-17 22 uur 34.jpg (199.32 KiB) 1071 keer bekeken
https://www.ad.nl/formule-1/racedirecte ... ~a3c5dcd2/
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

27 okt 2017 06:49

Excuses, pfff...
Misschien moeten ze zelf excuses aanbieden voor het feit dat ze niet consequent zijn.

Ennuh...
Salo ontvangt doodsbedreigingen
...geeft maar weer eens aan dat hooligans niet alleen in het voetbalpubliek vertegenwoordigd zijn...stelletje achterlijke idioten...
Dank om NL zo op de F1 kaart te zetten +o(
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20669
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

27 okt 2017 08:56

Marco schreef:...geeft maar weer eens aan dat hooligans niet alleen in het voetbalpubliek vertegenwoordigd zijn...stelletje achterlijke idioten...
ik denk eerder dat dat juist die voetbal"fans" zijn...qua voetbal valt er in nederland op internationaal nivo (gelukkig!) niet veel meer te beleven dus dan maar F1

greetingz,
Gebruikersavatar
Frans D
Berichten: 282
Lid geworden op: 05 mar 2016 21:01
Mercedes-Benz: W124 300CE 24 Cabriolet
Specialisatie: Hobby detailer
Locatie: Omgeving Rotterdam

27 okt 2017 09:30

Het is menseigen om zich in hun reacties te laten leiden door emoties, dit gaat echter veel te ver.
Ik was in eerste instantie zwaar pissed toen de actie van Max werd bestraft, maar zag later in (na het zien van de beelden) dat de stewards het recht hadden om dit te doen.
Blijft echter over het onbegrip en de domper, waarom er niet consequent wordt ingegrepen en bestraft.
Persoonlijk vind ik het BS om te zeggen; des te meer afstand er is afgelegd, des te minder voordeel iemand heeft van het wijd nemen van een bocht.
Dat hoeft per definitie namelijk niet zo te zijn, als de bocht door het te wijd nemen, met een hogere snelheid kan worden genomen.
Daarbuiten waren er tijdens de race ook een aantal gevallen waarin de binnenbocht buiten de lijnen werd genomen en waar geen actie op werd ondernomen.
Misschien moeten we wel gewoon af van de menselijke factor en deze over laten nemen door een elektronische.
Elektronica heeft geen persoonlijke voorkeur en is consequent, waarmee je de hele discussie wegneemt.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

27 okt 2017 12:53

Gewoon vergeten die hap, volgende!
Wat er in een colum van het AD wordt geschreven, daar zit zeker een kern van waarheid in...
Ik denk dat er een heleboel in hun enthousiasme een beetje doorslaan want ik heb inderdaad nog niemand een spiegel voor onze Max zien houden...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

27 okt 2017 13:16

Frans D schreef: Misschien moeten we wel gewoon af van de menselijke factor en deze over laten nemen door een elektronische.
Elektronica heeft geen persoonlijke voorkeur en is consequent, waarmee je de hele discussie wegneemt.

Het is vind ik inderdaad een beetje vreemd dat in het voetbal de doellijn technologie tot op millimeters nauwkeurig kan aangeven of een bal over de lijn was of niet, maar dat de koningsklasse van autoracen moet vertrouwen op de beelden met de old-school knipperende H :lol:

Marco schreef:Gewoon vergeten die hap, volgende!
Wat er in een colum van het AD wordt geschreven, daar zit zeker een kern van waarheid in...
Ik denk dat er een heleboel in hun enthousiasme een beetje doorslaan want ik heb inderdaad nog niemand een spiegel voor onze Max zien houden...
Grappig dat iemand die weinig verstand zegt te hebben van F1 effetjes weer gaat oordelen hoe het allemaal zit. Max is nuchter genoeg en heeft, samen met z'n vader als begeleider/coach/leermeester meer dan genoeg ervaring in het vinden van verbeterpunten. Zij erkennen beide allebei dat er nog genoeg te ontwikkelen en te winnen valt. Max is gewoon heel zelfverzekerd, hij laat zich niet gek maken en weet net als zo veel sporters dat sport nogal opportunistisch is. En als Thijssie goed het nieuws had gevolgd, had hij gemerkt dat er toch echt wel een aantal keren is besproken dat Max soms wat geleidelijker en rustiger aan de boel moet aanpakken voor wat betreft inhalen enzovoorts.

Bovendien heeft een en ander denk ik ook met de tegenstand te maken. Voorbeeld: Memphis Depay werd in Nederland gezien als een van de grootste hedendaagse spelers want hij scoorde veel (en Luuk de Jong ook, en kijk nu eens...). Maar wat voor tegenstand kreeg hij? We hebben toch een Mickey Mouse divisie? Komen in het buitenland toch nauwelijks mee? In NL jarenlang als supergoed gezien wordt, en in het buitenland alsnog soort van mislukt, inderdaad toch nog wel vatbaar voor de media, de hype, de eer (legendarische rugnummers enzo) en de enorme verwachtingen dat de cijfers uit NL 1 op 1 overdraagbaar zijn naar het buitenland. Met Max en de F1 ligt dit wel even anders, vind ik. Olav Mol citerende, na de finish van Barcelona 2016: Op 2 Kimi Raikkonen, wereldkampioen. 3 Sebastiaan Vettel, wereldkampioen. 4 Daniel Ricciardo, die weet ook wat winnen is.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

27 okt 2017 14:17

Na de 16 miljoen voetbalbondscoaches zijn er sinds Max meedoet nu 16 miljoen F1-experts...
Ik vind soms het commentaar van de mensen die wel eens een stuur van een circuitauto hebben vastgehouden al tenenkrommend 8-)

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
W220L
Berichten: 3441
Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

27 okt 2017 14:20

Ach ja, Thijs Zonneveld.
De man achter het waanidee om een berg te gaan bouwen in de polder.
De beroepswielrenner die nooit ver is gekomen..
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

27 okt 2017 14:26

Ken 'm niet, echter zie wel een waarheid in het verhaal dat iedereen (iig een hoop) vind dat Max niks fout kan doen...
De donkere wolk van die plek terug heeft een verder hele goede race voor Verstappen overschaduwd, das dan wel weer een beetje jammer...

Maar goed, Max heeft zijn excuses aangeboden voor de gebruikte woorden (zonder van standpunt te zijn veranderd) misschien dat we gewoon weer vooruit moeten kijken.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Plaats reactie